PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak zgody na nowe warunki

  • 1. Data: 2004-11-28 12:08:24
    Temat: Brak zgody na nowe warunki
    Od: "jankos" <j...@p...com>

    Witam!
    Mam problem: jeżeli pracodawca przedstawi nowe warunki umowy
    a ja się na nie nie zgadzam. Jakie to może mieć konsekwencje prawne?
    Jak najkorzystniej wyjść z takiej sytuacji?

    Pozdrawiam
    Jankos

  • 2. Data: 2004-11-28 13:03:26
    Temat: Re: Brak zgody na nowe warunki
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 28 Nov 2004 13:08:24 +0100, jankos <j...@p...com> napisał:

    > Witam!
    > Mam problem: je?eli pracodawca przedstawi nowe warunki umowy
    > a ja si? na nie nie zgadzam. Jakie to mo?e mie? konsekwencje prawne?
    > Jak najkorzystniej wyj?? z takiej sytuacji?
    >
    > Pozdrawiam
    > Jankos

    Jesli dostales na pismie wypowiedzenie warunkow pracy czy tez placy, to
    obowiazuja normalne terminy wypowiedzenia - pracujesz na dotychczasowych
    warunkach do czasu az minie termin wypowiedzenia, a pozniej umowa sie
    rozwiazuje i dostajesz swiadectwo pracy.

    Jesli sa to tylko jakies negocjacje ustne, to pracodawca nei moze tak
    sobie z reki zmienic pensji podstawowej, chociaz moze zmienic bez problemu
    inne uzgodnienia, jesli byly tylko ustne (np w umowie masz, ze dostajesz
    do 30% premii uznaniowej, a pracodawca ustnie cie informuje, ze nie moze
    dawc wiecej niz 10 % albo wrecz, ze z premiami koniec)
    Podobnie, jesli np pracowales w godzinach 8-16 a pracodawca zmienia na
    12-20 - dalej pracujesz zgodnie z warunkami zawartymi w umowie o prace -
    tj jeden etat - i wlasciwie teoretycznie nic ci sie nie zmienilo. Jesli w
    umowie masz zawarte w jakich godzinach pracujesz, to wtedy powinno byc
    chyba wypowiedzenie warunkow pracy na pismie

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2004-11-28 13:11:38
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 28 Nov 2004 13:08:24 +0100, "jankos"
    <j...@p...com> zakodował:

    >Mam problem: jeżeli pracodawca przedstawi nowe warunki umowy
    >a ja się na nie nie zgadzam. Jakie to może mieć konsekwencje prawne?
    >Jak najkorzystniej wyjść z takiej sytuacji?

    Albo pracujesz na nowych warunkach, albo rozstajecie się z upływem
    terminu wypowiedzenia (do połowy tego okresu masz czas na złożenie
    pisemka, że się nie zgadzasz na nowe warunki).
    Działa to jak wypowiedzenie umowy przez pracodawcę.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded