PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bo Polaka trzeba szanowac !

  • 51. Data: 2006-09-14 06:15:52
    Temat: Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:ee9us8$4bk$1@news.onet.pl>
    Michał <s...@p...onet.pl> pisze:

    > Ździwisz się - kolega w hurtowni papierosów w Irlandi układa pudełka
    > właśnie za 5k - też jest po ogólniaku.

    Zauważ, że ja nie piszę o Irlandii.

    --
    Nixe

  • 52. Data: 2006-09-14 06:22:27
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    the_foe napisał(a):

    [...]

    > lokum - 50 Euro za tydzien + liczniki (swoj pokoj, wspolna lazienka i
    > living room, umeblowane)
    > chleb - 0.35-1.60
    > bilet "MPK" - 1.25

    No zajebisty poziom życia po prostu. Przypomina mi akademiki studenckie.

    > tak wiec koszty 2x wieksze przy zarobkach 10x wiekszych

    I chciałbyś w takich warunkach zakładać rodzinę? Bo ja nie bardzo.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 53. Data: 2006-09-14 06:26:27
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:dhlsmgu5gzfj$.13wdp86s5rcfb$.dlg@40tude.net>
    the_foe <t...@W...pl> pisze:

    > to szukaliscie dziewczyny do sekretariatu czy ksiegowej?

    A z czego wnioskujesz, że księgowej?
    Która firma pozwoli sobie na zatrudnienie księgowej, która zna
    zaledwie_podstawy_księgowości i kadr, a jedynie takie mieliśmy wymagania.
    Innymi słowy - chodziło o to, żeby taka dziewczyna miała choć blade pojęcie
    o tym, co to jest faktura i czym się różni od oferty oraz czym urlop różni
    się od zwolnienia lekarskiego ;-)

    > bo jelsi to pierwsze, to jakie doswiadczenie jest potrzebne do roboty
    > ktora kazdy
    > skuma w max tydzien, do dwoch tygodni zajmie jej/jemu skumanie
    > Waszego programu do kadr i ksiegowosci bierzacej.

    Doświadczenie w pracy w biurze/sekretariacie. Chodzi o pewne nawyki. O
    sytuację, w której, gdy powiem "proszę wysłać faks do firmy X", to dziewczę
    nie robi oczu okrągłych jak talarki i nie rozgląda się ze strachem po
    biurze.
    Na naukę kandydatek nie mam czasu, więc wymagam jako takiego doświadczenia
    na tym stanowisku.
    No, może bardziej nazwałabym to obyciem.

    > No, ale jesli chcieliscie ksiagowej, co ma w paluszku VAT i srodki
    > trwale a przy okazji zaparzy kawy to raczej szukajcie tych 5K

    Czytaj ze zrozumieniem :)
    1.) Nie szukaliśmy nikogo takiego.
    2.) Owo dziewczę nie posiadało żadnej wiedzy i kwalifikacji, by móc
    otrzymywać gażę w takiej wysokości.

    N.

  • 54. Data: 2006-09-14 08:17:15
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    a ile placi za locum? Ile za bochenek chleba? Ile za kostke masla?
    bilet komunikacji miejskiej? Hint - roznica sily nabywczej.

    Za 300 eurasów przeżyje, to jest jego 60 godzin pracy, ja w Polszy gdybym
    miał mieszkać sam to pewnie 168 godz. mi nie starczy.
    I skończcie z tym mitem "drogich rzeczy w UE" - to u nas jest drogo bo
    statystycznie normalny człowiek musi pracować 2 x tyle na coś w stosunku do
    kolegi z UE. A tak wogóle - to np. samochody przywozi się do Polski czy
    wywozi z Polski ??

  • 55. Data: 2006-09-14 08:18:44
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    > No zajebisty poziom życia po prostu. Przypomina mi akademiki studenckie.

    > I chciałbyś w takich warunkach zakładać rodzinę? Bo ja nie bardzo.

    A w Polsce w jakich założysz ? Znam ludzi którzy mieszkają w 3 rodziny w M3
    na 40 metrach - o ironio większość z nich pracuje !!!

  • 56. Data: 2006-09-14 08:25:41
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    > Na naukę kandydatek nie mam czasu, więc wymagam jako takiego doświadczenia
    > na tym stanowisku.
    > No, może bardziej nazwałabym to obyciem.

    No człowieku nie rozśmieszaj ludzi !! Nie masz czasu pokazać pracownikowi
    jak działa fax, czy faktura ?? I jeszcze liczyłeś że człowiek który coś
    potrafi przyjdzie za 500-1000 zł ? Z chęcią byś te 500 pewnie dał ? Zamiast
    o 9 wstań wcześniej. Według KP każdy pracownik przed przystąpienienim do
    danej pracy powinien mieć "przeszkolenie stanowiskowe".
    Oj rozpuściliście się "przedsiębiorcy" ale ro już wam się kończy. Wyszkoleni
    pracownicy pomalutku z rynku będą znikać za takie psie pieniądze.

  • 57. Data: 2006-09-14 08:48:21
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Michał napisał(a):
    > A tak wogóle - to np. samochody przywozi się do Polski czy
    > wywozi z Polski ??

    do Polski. I czego to dowodzi? Ze Polacy maja sporo pieniedzy na zakupy
    samochodow, znaczy nie jest wcale tak zle?

    --

    glos

  • 58. Data: 2006-09-14 08:49:53
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Michał" <s...@p...onet.pl> napisał

    > No człowieku nie rozśmieszaj ludzi !! Nie masz czasu pokazać pracownikowi
    > jak działa fax, czy faktura ??

    Nie, nie mam czasu. Co jest w tym dziwnego? Z choinki się urwałeś?
    Tak samo, jak nie mam czasu uczyć inżyniera zasad fizyki czy zasady
    działania pompy zębatej.
    Tak samo jak nie mam czasu (a i możliwości, bo nie znam się na tym za
    dobrze) uczyć ksiegowej prawa podatkowego.
    Liczę, że przyjdą do mnie z taką wiedzą (popartą doświadczeniem i/lub
    odpowiednim certyfikatem).

    > I jeszcze liczyłeś że człowiek który coś
    > potrafi przyjdzie za 500-1000 zł ?

    Masz szklaną kulę? To ją wymień, bo cosik szwankuje.
    Nigdzie nie napisałam tego, co sugerujesz.

    BTW - na ile Ty wyceniasz umiejętność obsługi faxu, rejestracji faktury (nie
    zaksięgowania - rejestracji!) czy zrobienia kawy klientowi?

    > Z chęcią byś te 500 pewnie dał ?

    Dał_A_bym tyle, na ile sama wyceniam pensję na tym stanowisku.
    G...o Cię obchodzi jaka to kwota.
    Ale jeśli uważasz podobnie, jak owe dziewczę po ogólniaku, że należy się
    5000-10000 zł, to zacznij się leczyć, zanim będzie za późno. Jej tego siłą
    rzecz nie napisałam - Tobie mogę.

    > Zamiast o 9 wstań wcześniej.

    Jak wyżej - dobrze się czujesz?
    Jakie możesz mieć pojęcie, o której wstaję i co to w ogóle ma do rzeczy?

    > Według KP każdy pracownik przed przystąpienienim do
    > danej pracy powinien mieć "przeszkolenie stanowiskowe".

    Co innego zapoznanie pracownika ze stanowiskiem i obowiązkami, a co innego
    nauczanie od podstaw.
    Obudź się człowieku i zacznij myśleć, zanim cokolwiek jeszcze w tym stylu
    napiszesz.

    > Oj rozpuściliście się "przedsiębiorcy" ale ro już wam się kończy.
    Wyszkoleni
    > pracownicy pomalutku z rynku będą znikać za takie psie pieniądze.

    Sorki, ale przestań bredzić jak potłuczony, a zacznij czytać ze
    zrozumieniem.
    O jakich_wyszkolonych_pracownikach piszesz?

    N.

  • 59. Data: 2006-09-14 09:00:45
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Michał napisał(a):

    > A w Polsce w jakich założysz?

    W innych.

    > Znam ludzi którzy mieszkają w 3 rodziny w M3 na 40 metrach
    > - o ironio większość z nich pracuje !!!

    A ja znam takich co w pojedynkę mają >100 m. Tylko czego to niby dowodzi?
    Dziwi mnie po prostu zachwyt nad tym, że "o! Ktoś wyjechał do Irlandii!
    I mieszka w warunkach do dupy! Ale za to w Irlandii!! To jest gość!".

    Wiesz. Jedzie mi równo jakie kwoty ktoś zarabia. Ważniejsze jak on _żyje_
    za te pieniądze. Z opisu wynikało, że żyje na poziomie typowego studenta
    w akademiku. Wielkie mi osiągnięcie.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 60. Data: 2006-09-14 09:03:02
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Michał" <s...@p...onet.pl> napisał

    > Według KP każdy pracownik przed przystąpienienim do
    > danej pracy powinien mieć "przeszkolenie stanowiskowe".

    Zapoznaj się z tym punktem:

    Rozdział I Obowiązki pracodawcy
    Art. 94.
    Pracodawca jest obowiązany w szczególności:
    1) zaznajamiać pracowników podejmujących pracę z zakresem ich obowiązków,
    sposobem wykonywania pracy na wyznaczonych stanowiskach oraz ich
    podstawowymi uprawnieniami,

    I pokaż mi paluszkiem, w którym miejscu jest napisane, że mam
    obowiązek_nauczenia_panienki, jak działa faks, jak się przełącza rozmowę,
    parzy kawę czy robi tabelki w Excelu.
    A jeśli masz trudności, to zajrzyj do słownika i zastanów się nad różnicą w
    znaczeniu słów "zaznajomić" i "nauczyć".

    N.