PracaGrupypl.praca.dyskusjeBadania przy przyjeciu › Badania przy przyjeciu
    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Badania przy przyjeciu
    Date: Wed, 21 Nov 2007 18:19:38 +0100

    Witam,
    czy przyjmując nowego pracownika muszę go wysłać na badania wstępne,
    jeśli posiada on aktualne orzeczenie lekarskie (robione u poprzedniego
    pracodawcy)?

    Z jednej strony art 229 par 4 KP:

    nie mogę dopuścić do pracy pracownika bez aktualnego orzeczenia lekarskiego
    stwierdzającego brak przeciwwskazań do pracy na określonym stanowisku,

    ale jeśli stanowisko jest prawie identyczne i orzeczenie jest ważne, to co?
    Mogę go dopuścić, bo ma ważne orzeczenie?

    Czy ważniejszy jest wtedy art 229 par 1 z którego wynika, że osoby
    przyjmowane do pracy
    podlegają badaniom wstępnym?

    Z Rozporządzenia (tego w sprawie badań DU 69/96 poz 332)
    też nie wynika, że nie można się podeprzeć orzeczeniem
    aktualnym (i adekwatnym do stanowiska), ale nie wykonanym
    konkretnie dla aktualnego pracodawcy.