PracaGrupypl.praca.dyskusjeAlkomat czy Tester moze byc podstawa zwolnienia ???? › Alkomat czy Tester moze byc podstawa zwolnienia ????
    From: "Dexter" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Alkomat czy Tester moze byc podstawa zwolnienia ????
    Date: Fri, 2 Apr 2004 08:49:22 +0200

    Witam !!!

    Zwracam sie z pytaniem jak postepowac w nastepujacej sprawie ??

    Pracodawca zobowiazal pracownikow aby po wyjsciu z pracy dmuchali w celu
    stwierdzenia czy sa pod wplywem alkoholu, i tu mam pytanie ????

    Sprawdzenie odbywa sie nie Alkomatem tylko jakims tam Testerem ( takie co
    mozna kupic w TV Mango co reklamuje p.Dziecioł ),
    Ustnik jest niestyrylizowany tylko kazdy po kolei dmucha w ten sam.(
    wycierany jest dlonia )

    Czy mam prawo odmowic dmuchanie jezeli to nie jest Alkomat a tylko cos na
    podobę ???
    Co mi moze grozic jak odmowie i co musze w tym przypadku zrobic ???

    Czy w przypadku stwierdzenia ( nikt nie wie co pokazuje czy promile czy cos
    innego ponoc wynik trzeba przeliczyc i wtedy mamy promile)
    ze jestem pod wplywem alkoholu jakie kroki musze wykonac aby poddac sie
    badaniu, czy jest to obowiazkiem Pracodawcy czy Pracownika.
    Chodzi mnie o to czy jak bede chcial sam sie poddac badaniu np krwi to kto
    ma za to zaplacic przeciez nikt nie wykona mi badania gratis.
    Tak samo jak udam sie na Policje moga powiedziec ze to nie jest instytucja
    charytatywna co bada ot tak sobie kazdego co przyjdzie sobie na "dmuchanie".
    Nadmieniam ze tym sposobem kilku pracownikow zostalo juz zwolnionych , (
    Pracodawca stwierdzil ze Tester i wyniki sa dla niego wiazace).

    Czy w przypadku zwolnienia z pracy mam szanse cos wywalczyc w Sadzie Pracy
    ????
    Czy jest jakas wykladnia prawna czym i jak mozna sprawdzac pracownikow na
    zawartosc alkoholu ???
    Kto musi udowadniac Pracodawca Pracownikowi czy odwrotnie ???

    Pozdrawiam Andrzej