PracaGrupypl.praca.dyskusje › Adminstracja DB2

  • 1. Data: 2002-03-02 14:20:47
    Temat: Adminstracja DB2
    Od: r...@b...gnet.pl

    Witam,

    Mam nastepujace pytanie: jakie szanse na znalezienie dobrej pracy w Polsce
    lub Niemczech ma adminstrator bazy DB2 na platformie OS/390, kilkuletnie
    doswiadczenie na b.duzej instalacji, ukonczone szkolenia IBM(+certyfikat)?
    I na jakiego rzedu pensje moglby liczyc? Pytanie jest o tyle zasadne ze mam
    mozliwosc rozwiniecia sie w w/w kierunku ale nie wiem czy bedzie to
    oplacalne.
    O ile sie orientuje platforma mainframe nie jest zbyt rozpowszechniona w
    naszym kraju?

    --
    RG

  • 2. Data: 2002-03-02 15:48:29
    Temat: Re: Adminstracja DB2
    Od: "MADRAFi" <rafi@_remove_x86.info.pl>

> [...]
    > oplacalne.
    > O ile sie orientuje platforma mainframe nie jest zbyt rozpowszechniona w

    Ja bym powiedzial ze masz duze szanse - moze ofert pracy nie bedzie mnustwo
    ale jak raz trafisz to pozadnie - duze firmy najczesciej uzywajace
    komputerow mainframe uzywaja OS/390 albo AS/400
    ostatnio bylo nawet ogloszenie samego IBM ze szuka ludzi na OS/390 z
    certyfikatami i umiejetnosciami ;)

    w niemczech tym bardziej szanse sa duze!

  • 3. Data: 2002-03-02 19:20:17
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    (...)
    > Pytanie jest o tyle zasadne ze mam
    > mozliwosc rozwiniecia sie w w/w kierunku ale nie wiem czy bedzie to
    > oplacalne.
    mimo, ze trudno mi narzekac na swoj los, wiele bym dal (rok pracy za polowe
    obecnej pensji?) za to, zeby ktos wylozyl kase na rozwiniecie mnie
    w tym kierunku...

    > O ile sie orientuje platforma mainframe nie jest zbyt rozpowszechniona w
    > naszym kraju?
    wbrew pozorom troche tego jest, mf to platformy ktora maja swoje miejsce
    na ziemi i jest to nisza dosc bezpieczna i jeszcze dlugo niedostepna
    dla produktow duzej firmy z Redmond ;).
    IMHO.

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2002-03-04 08:59:57
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik <r...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oplacalne.
    > O ile sie orientuje platforma mainframe nie jest zbyt rozpowszechniona w

    Samo DB2 to juz lekki staroc, znam firmy, z ktorych wypada, natomiast mf
    panow z IBM maja sie dobrze nawet u nas, wiec jesli mozesz, inwestuj w to
    dalej, podam dla przykladu, ze ostatnio moja firma miala problem duzy ze
    znalezieniem operatorow AS400, w koncu wzieli na przyuczenie kilka osob,
    ktore wczesniej tego na oczy nie widzialy.
    /p

    --
    p...@o...kosciol.com.pl
    Prawdziwy programista wiesza sie

  • 5. Data: 2002-03-04 10:36:43
    Od: "Krzysztof" <K...@i...pl>

    Na DB2 właśnie szkoli się kumpel który zaczął prace w TPSA. Na tym systemie
    stoi cały system bilingowy małopolskiej telekomunikacji i jeszcze pare
    innych rzeczy. Podobno OS/390 i DB2 stosuje również mbank.

    pozdrawiam
    Krzysiek