PracaGrupypl.praca.dyskusjeAdministrator IT za granica... › Administrator IT za granica...
    From: "Marek" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Administrator IT za granica...
    Date: Fri, 26 May 2006 01:59:34 +0200

    Witam,

    Ciekawi mnie jak się pracuje jako administrator systemow, baz danych za
    granica.
    Pytanie moze na pozor wydac sie glupie, ale co kraj to obyczaj, u nas
    wszystko w pomrocznej wyglada "inaczej", a za granica przeciez za cos
    dostajemy te euro...

    Pracuje obecnie jako admin sieci, tfu, specjalista informatyk, a wiec jestem
    do wszystkiego w firmie na ok 130 pc + 12 srv. Wszstko jest na mojej glowie
    za 1200 netto.
    Z racji mlodego wieku, paroletniego doswiadczenia, kusi mnie, zeby sprobowac
    za granica, ale nie chcialbym jechac w ciemno jak rzesza rodakow.
    Cisnienie mi sie podnosi jak sobie pomysle, ze pracujac xx lat za ta stawke
    bylbym emerytem z 500 PLN kwitkiem co miesiac :)
    Wkurzajace jest takze to, ze na nic mnie praktycznie nie stac ! Mimo, ze
    jest to kwota niemała, to jednak wyzywienie, mieszkanko, dojazd i...wsio.
    Nic nie mozna praktycznie do domu kupic, nic wymienic, oprocz papieru
    toaletowego, bo nie ma za co. Doszkolilbym sie w domu (rozne systemy,
    serwery), ale komputer juz sie rozjezdza, staje sie zbyt powolny a na zadna
    modernizacje mnie nie stac. Nie mowie juz o kosztach kursow, czy nawet
    ksiazek... Zmienic zawod...? Heh, jesli w pomrocznej to na jaki jesli jest
    20-25% bezrobocie (w tym ukryte, z racji nie-rejestrowania sie w UP)

    Czy ktos byl, (wrocil?), moze sie podzielic wiedza nt. specyfiki pracy,
    wymagan pracodawcow, poziomu umiejętnosci, czy pracy po godzinach w obcych
    krajach ? Nie jestem slepo przekonany, ze jest to kraina euro i dolarami
    plynaca. Po prostu jestem ciekaw. Ciekaw takze tego, czy sprostalbym
    wymaganiom tamtych pracodawcow, bo osobiscie nie uwazam sie za jakiegos
    wielkiego fachowca w tej dziedzinie. Po prostu, jesli jest cos do wdrozenia,
    to trzeba sie uczyc, a nigdy w zawodzie w IT nie bedzie sie czlowiekiem
    wszechwiedzacym, bo taka jest akurat specyfika....ech bredze...Czekam na
    opinie od Was