PracaGrupypl.praca.dyskusje › Absolwenci informatyki!!!

  • 81. Data: 2002-03-15 15:08:39
    Temat: Re: Absolwenci informatyki!!!
    Od: "eprom" <e...@p...fm>

    From: "Pawel Hadam" <P...@c...pl>
    > Ja szukalem pracy w jesieni 1998 jako student 3 roku. Wyslalem co
    > najmniej 30 listow+cv. Roznie, albo odpowiedzi na wszelkie znalezione
    > ogloszenia, albo po prostu oferty.
    > Nienegatywnie odpowiedzialo kilka (<5) firm. 3 byly sklonne mnie
    > zatrudnic. Wybralem jedna i jestem do dzis.

    tego co sie dzialo w 1998 nie mozna w zaden sposob porownywac do tego co
    jest dzis

    ja na 3 (1999/2000 rok) roku poszedlem do jednej firmy i pan byl sklonny
    pozwolic mi sie przyuczyc do programowania w ASP,
    nawet oferowal materialy

    w 1999 polowa absolwentow telekomunikacji
    bodajze w Kielcach po politechnice dostala od reki propozycje pracy
    w TPsie

    dzis o takich warunkach niemozna nawet marzyc w najwiekszych
    fantazjach

    pozdr.Slawek

  • 82. Data: 2002-03-16 20:22:45
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo) writes:

    > Po mojemu na drzwiach kazdej z uczelni ksztalcacych informatykow
    > powinien wisiec wykres bezrobotnych informatykow moze to powstrzyma
    > owczy ped na ten kierunek.
    > Bo taki informatyk to siedzi w cieple gra caly dzien w Quake na
    > komputrze i scina gruba kasiore. Rzeczywistosc jest gowniana i niech
    > to wiedza dzieci ktore koniecznie chca sie wp... w ten pasztet.

    Tak Limfo, też bym wolał być wychowawcą w przedszkolu. :P
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 83. Data: 2002-03-17 11:29:29
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    > Wlasnie.
    > A przypomnijcie sobie najbardziej oblegane kierunki w zeszlym roku?
    > Prawo,psychologia,informatyka,architektura,telekomun
    ikacja (od
    > niedawna) ,anglistyka, archeologia,germanistyka (nie wiem o co jeszcze
    > uzupelnic)
    >
    > A teraz zastanowmy sie ilu prawnikow, psychologow itd. bedzie
    > potrzebne Polsce za 4 lata.

    Noooo, jeśli nadal będzie tyle osób, które chcą za darmo robić całkiem
    niezłe programy (vide GNU), to dla informatyków będzie bida. :) Ale to
    odrębny temat, napiszę coś o tym za parę dni, kiedy dokończę
    przemyślenia. ;)

  • 84. Data: 2002-03-17 17:40:17
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On 16 Mar 2002 21:22:45 +0100, Michal Jeczalik
    <s...@s...eu.org> wrote:

    [ciach...]
    >Tak Limfo, też bym wolał być wychowawcą w przedszkolu. :P
    :) Chyba nie wiesz o czym mowisz(piszesz) wychowywalem mlodszego
    brata takze wiem jak jedno dziecko potrafi byc niegrzeczne a co
    dopiero 30 !

    pzdr
    Limfo

  • 85. Data: 2002-03-17 18:38:55
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    > :) Chyba nie wiesz o czym mowisz(piszesz) wychowywalem mlodszego
    > brata takze wiem jak jedno dziecko potrafi byc niegrzeczne a co
    > dopiero 30 !

    :)

    Tak na poważnie, to faktem jest, że poza garstką absolutnych zapaleńców
    wszyscy uwielbiamy komputery i informatykę, ale hobbystycznie. ;) Mało kto
    z nas (informatyków) ma taką pracę, żeby to kochać bezgranicznie. Ja mam
    akurat taką, która chyba najbardziej mi pasuje, przynajmniej spośród takich
    pod tytułem '8h przy komputerze' - jestem szcześciarzem. Ale taki
    przeciętny informatyk wolałoby sobie na przykład popisać sobie jakieś
    algorytmy AI które go interesują, niż szukać zgubionej kropki w kilku
    tysiącach linii kodu, instalować mozolnie upgrade jakiegoś softu na 30
    serwerach albo po raz 87 przeinstalowywać Windowsy żeby zobaczyły jakąś
    kartę sieciową. Większość z nas wolałaby zostać kapitanem żaglowca,
    korespondentem wojennym, aktorem, gitarzystą i tak dalej i tak
    dalej. Jednak trzeba przyznać, że zawód informatyka, jakby na to nie
    patrzeć, bezkonkurencyjnie wygrywa pod względem stosunku forsa/obrzydliwość
    z innymi typowymi zawodami. A kapitanem żaglowca czy piosenkarzem trudno
    zostać i większość z nas nie podejmie takiego wyzwania (może szkoda), gdyż
    dobrym informatykiem JUZ jest. Podsumowując - kochajmy naszą pracę, bo
    jesteśmy we względnie najlepszej sytuacji robiąc to, co lubimy (może nie
    najbardziej, ale lubimy) i biorąc za to kupę kasy.

  • 86. Data: 2002-03-17 19:05:10
    Od: "deff" <d...@c...org>

    ,
    > a reszta to Wyzsze Płatne Szkoły Informatyki , Biznesu i innych takich
    > pierdół. To dopiero kicha.

    Studiuje w jednej z takich szkol, nie uwazam zeby to byla kicha. Jesli ktos
    chce sie nauczyc programowac to zrobi to, niewazne na jakiej uczelni, jesli
    ktos chce tylko zaliczyc przedmiot to w jego karierze
    informatyka/programisty nie pomoze mu nawet najbardziej renomowana uczelnia.
    O tym czy ktos staje sie fachowcem w tej dziedzinie swiadczy upor i wiele..
    wiele tysiecy linii wlasnego kodu i pracy. Uczestnicze w skomplikowanych
    projektach i nie uwazam sie w zaden sposob uposledzony od studentow z
    uczelni panstwowej.

  • 87. Data: 2002-03-18 08:29:52
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    Michal Jeczalik <s...@s...eu.org> wrote:
    > dobrym informatykiem JUZ jest. Podsumowuj?c - kochajmy nasz? prac?, bo
    > jeste?my we wzgl?dnie najlepszej sytuacji robi?c to, co lubimy (mo?e nie
    > najbardziej, ale lubimy) i bior?c za to kup? kasy.
    prawie wszystko sie zgadza, tylko co z ta kasa? ;)
    Lukasz

    --
    "... az w jedna krotka chwile, pojmiesz po co zyjesz ..."
    Perfect "Kolysanka dla nieznajomej"

  • 88. Data: 2002-03-18 08:32:55
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    deff <d...@c...org> wrote:
    > wiele tysiecy linii wlasnego kodu i pracy. Uczestnicze w skomplikowanych
    > projektach i nie uwazam sie w zaden sposob uposledzony od studentow z
    > uczelni panstwowej.
    wydaje Ci sie...
    na _prawdziwych_ studiach wymiekl bys po tygodniu.
    Lukasz

    ps. zeby nie bylo watpliwosci - tez skonczylem jakis wynalazek, tego co sie
    nauczylem nauczylem sie sam, szkoda tylko ze szkola mi w tym wogle nie
    pomogla, tylko kase brala i dala "dyplom" :/

  • 89. Data: 2002-03-18 14:15:06
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "Lukasz Wojtow" <l...@w...edu.pl> wrote in message
> [...]
    > nauczylem nauczylem sie sam, szkoda tylko ze szkola mi w tym wogle nie
    > pomogla, tylko kase brala i dala "dyplom" :/

    A co uwazasz za prawdziwe studia??

  • 90. Data: 2002-03-18 14:25:46
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    Efro <w...@w...edu.pl> wrote:
    > A co uwazasz za prawdziwe studia??
    takie po ktorych gdy pojdziesz do pracodawcy to on powie: "to jest gosc".
    nie mowie zeby odrazu Cie zatrudnil, ale docenil za sam fakt skonczenia.
    sporo panstwowych i kilka prywatnych. nie chce zaczynac wojen ktora szkola
    lepsza od jakiej, ale w prywatnych chodzi glownie o kase, szkoda ze
    nie wiesz jaki poziom maja absolwenci <<co_niektorych_prywatnych>>
    (nie chce z nazwy wymienic). jesli wiec komus zalezy na studiach to
    niech idzie na cos normalnego, inaczej po co sobie wogle d.. zawracac?
    czesto jest tak ze jak sie powie pracodawcy jaka "uczelnie" sie skonczylo,
    on mowi "i co? uwaza pan to za sukces?". najgorsze sa te ktore maja w
    nazwie "wyzsza szkola ....", to chyba przez kompleksy tak sie nazywaja
    (a zajecia prowadza magistrzy rolnictwa po kursie informatyki, ale tytuuja
    sie jako mgr oczywiscie), podobnie jak maly piesek ktory potrafi glosno
    szczekac i nic wiecej.
    pozdrawiam
    Lukasz (ten co skonczyl szkole zaczynajaca sie od "wyzsza szkola....")