PracaGrupypl.praca.dyskusje › A teraz...

  • 11. Data: 2005-09-03 23:17:04
    Temat: Re: A teraz...
    Od: "buzi dupci" <p...@p...onet.pl>

    > może zrobić w ogóle urlop
    > niepłatnym, jak przy kontraktach?

    kiepski pomysł

    darek

  • 12. Data: 2005-09-03 23:21:20
    Od: "buzi dupci" <p...@p...onet.pl>

    > Sadze, ze do 14 dni roboczych (co daje nam 2 tygodnie nieprzerwanego
    > urlopu + 4 dni na rozne okazje) byloby najsensowniejszym rozwiazaniem.

    jeszcze nigdy nie zdażyło mi się odpocząc w czasie 2 tygodniowego urlopu

    26 dni jest ok

    urlop 3 tygodnie plus owe 4 (5) na różne okazje

    darek

  • 13. Data: 2005-09-03 23:21:58
    Od: tivv <t...@o...pl>

    Krzysztofsf napisał(a):

    > Przy okazji...nigdy nie miales do czynienia z wypychaniem na sile ludzi na
    > niewykorzystany urlop? Jakies wnioski?

    Pracoholicy - takich trzeba leczyć. Jeśli tacy są w firmie, to firma
    jest chora.

    Im więcej odpoczynku, tym większa wydajność pracownika.

    pzdr
    tivv

  • 14. Data: 2005-09-03 23:40:02
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 03-09-2005 o 21:57:52 Kira <c...@t...pl> napisał:

    > ..to co z tymi ludzmi nalezy Waszym zdaniem zrobic?

    To są ludzie. Niech się martwią sami o siebie.

  • 15. Data: 2005-09-04 01:35:28
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <p...@g...pl>
    Krzysztofsf napisał(a):

    > Natomiast calkowita likwidacja obowiazku - to nieszczesny zus, w ktorym
    > przyjelismy najgorszy, pokoleniowy model emerytalny.

    Jak cąłkiem zlikwidujemy obowiązkowe ubezpieczenie to za 40 lat będziemy mieć
    zgraję emerytów nie mających co do garnka włożyć, bo o żadnej emeryturze
    wcześniej nie myśleli.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 16. Data: 2005-09-04 05:39:46
    Od: nbs <n...@g...pl>

    Paweł 'Styx' Chuchmała wrote:

    > Jak cąłkiem zlikwidujemy obowiązkowe ubezpieczenie to za 40 lat będziemy mieć
    > zgraję emerytów nie mających co do garnka włożyć, bo o żadnej emeryturze
    > wcześniej nie myśleli.

    Emerytura to srednio kilka lat zycia po ukonczeniu tzw. wieku
    emerytalnego i odpracowaniu stazu. Tylko kilka lat. Po co nam wiec ten
    przerosniety i zachlanny ZUS skoro spokojnie wystarczyloby prywatne
    ubezpieczenie lub nawet zwykla lokata bankowa? Ba, przez wieki starsi
    ludzie byli utrzymywani przez swoje rodziny. Patrzac na rozpad
    wspolczesnych rodzin to wcale nie byl taki zly sposob.

    \R.

  • 17. Data: 2005-09-04 05:50:10
    Od: nbs <n...@g...pl>

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Zmniejszyć ilość? Do ilu? 5 w ciągu roku? :) A może zrobić w ogóle urlop
    > niepłatnym, jak przy kontraktach?

    Popatrz na sytuacje na rynku pracy. Ludzie sami wybieraja kontrakty
    gdzie tylko sie da. Jeszcze troche a etat stanie sie reliktem
    przeszlosci, glownie z powodu "robienia pracownikom dobrze" na sile.

    A liczba dni? Jednym wystarczy 5 innym 25. Moze by tak dac ludziom
    mozliwosc wyboru?

    \R.

  • 18. Data: 2005-09-04 06:16:26
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Jonasz napisał(a):

    > Osobiście uważam, że Polsce BARDZO POTREBNE są skanseny,
    > albo inaczej mówiąc centra starych technologii

    Jest taka stara/nowa technologia która mogła by dać trochę miejsc pracy
    na najbardziej dotkniętych bezrobociem wiejskich terenach, nawet
    przymierzano się do niej ale oczywiście rządzący jak zwykle wszystko
    spierdolili. Mam na myśli biopaliwa.
    Gdyby zabrano się do tego z sensem, tzn. zamiast przymusowego mieszania
    w jakichś proporcjach postawić osobne dystrybutory z takim paliwem, na
    które ustalono by minimalną dozwoloną przez UE akcyzę to miałoby to
    szansę powodzenia. Dla posiadaczy starszych aut które masowo jeżdzą po
    naszych drogach byłoby wszystko jedno czy leją do baku opał czy ester
    oleju rzepakowego, ważne żeby paliwo było tanie. A i na benzynę
    zmieszaną z alkoholem też by się pewnie chętni znaleźli gdyby cenę
    rozsądnie (tzn. z minimalnymi podatkami) skalkulować.
    Poza tym sporo pieniędzy które w tej chwili idą na kacapską ropę
    zostałoby w kraju i napędzało inne gałęzie gospodarki.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2005-09-04 06:26:20
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > zgraję emerytów nie mających co do garnka włożyć, bo o żadnej emeryturze

    tylko dlaczego w ameryce się dobrze żyje? a ubezpieczenie jest tam jak u nas
    zdrowotne

  • 20. Data: 2005-09-04 06:34:47
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Jonasz [Sun, 04 Sep 2005 00:20:57 +0200]:

    > Dać zatrudnienie w charakterze kierowców firmowych, do wożenia
    > prezesa, sekretarki albo jej kochanka...
    > Jak można zmusić firmy do używania Płatnika, to da się również
    > zmusić do zatrudniania kierowców.

    Dobra. Zaplacisz za to? Posponsorujesz calkowicie zbednego
    pracownika? Jak dlugo Ci sie bedzie chcialo?

    > Moim zdaniem każda gmina powinna mieć wydzieloną strefę traktowaną
    > jako ośrodek kulturalny, w której można by znaleźć masło robione
    > ręcznie, a nie z fabryki, pokazać dzieciom lub młodzieży czynny
    > wiatrak o trybach zrobionych z drewna itd. Przedsięwzięcie kulturalne
    > i edukacyjne, a nie przedsiębiorstwo produkcyjne, w związku z tym nie
    > opodatkowane za produkcję, tylko za bilety...

    A tutaj akurat calkowicie sie zgadzam, tez chetnie bym cos takiego
    widziala gdzies niedaleko. Zwlaszcza z tym maslem, o, i z mleczkiem
    prosto od krowy, mniam :)) Jeszcze porzadny domowy chlebek... Kurcze,
    zarobiliby na mnie calkiem niezle, nie oparlabym sie :)

    Kira