PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tytuły naukowe w Anglii

  • 1. Data: 2005-09-03 15:42:30
    Temat: Tytuły naukowe w Anglii
    Od: "SM" <s...@w...pl>

    Witam

    Pisze podanie do pracodawcy w Anglii. Czy ktos wie jak dokładnie powinny
    wyglądać nazwy tytułów naukowych - licencjat matematyki i magister
    informatyki po uniwerku? W swoim zwyklym CV angielskim ktore wysylam do
    polskich pracodawcow wymagajacych takowego mam wpisane master's degree oraz
    bachelor's degree. Ale podobno w Anglii jest jeszcze inaczej. Znawcow tematu
    prosze o opinie.

    pzdr

    s.m

  • 2. Data: 2005-09-03 22:35:19
    Temat: Re: Tytuły naukowe w Anglii
    Od: Rafal Skoczylas <n...@s...org>

    On Sat, 3 Sep 2005 17:42:30 +0200, SM wrote:
    > Pisze podanie do pracodawcy w Anglii. Czy ktos wie jak dokładnie powinny
    > wyglądać nazwy tytułów naukowych - licencjat matematyki i magister
    > informatyki po uniwerku?

    Bachelor of Science (B.Sc.) i Master of Science (M.Sc.)

    > W swoim zwyklym CV angielskim ktore wysylam do
    > polskich pracodawcow wymagajacych takowego mam wpisane master's degree oraz
    > bachelor's degree.

    W zasadzie OK, ale będąc w Anglii zauważyłem, że sporo osób nie do końca
    traktuje B.Sc. jako degree (mówią na to underdegree; chyba się wzięło od
    undegraduate). Generalnie tendencja jest taka, że jak w np. ofercie pracy
    widzisz "degree in [cośtam]" to chodzi im zazwyczaj o M.Sc.

    > Ale podobno w Anglii jest jeszcze inaczej.

    Skąd ta informacja?

    n.
    --
    Nie należy chełpić się tym, że ma się słuszność, bo to nie nasza zasługa,
    lecz prawdy, z pomocą której zyskaliśmy przewagę.

  • 3. Data: 2005-09-04 08:26:48
    Od: "nsp" <a...@o...pl>

    > Bachelor of Science (B.Sc.) i Master of Science (M.Sc.)

    A jak będzie tytuł Inzyniera - czegos tam (np Zarządzania) ?

    Engineer of Science ?

    Pozdrawiam
    A.N.

  • 4. Data: 2005-09-04 09:22:05
    Od: Rafal Skoczylas <n...@s...org>

    On Sun, 4 Sep 2005 10:26:48 +0200, nsp wrote:
    > A jak będzie tytuł Inzyniera - czegos tam (np Zarządzania) ?

    Też Bachelor of Science.

    Jest jeszcze coś takiego jak "Bachelor of Engineering" ale to chyba
    dotyczy tylko tytułów nadawanych przez niektóre uczelnie w niektórych
    krajach (UK, Australii, itp).

    Moim zdaniem najbezpieczeniej i najsensowniej używać B.Sc.

    Jeżeli koniecznie chcesz się pochwalić można dopisać w jakiej dziedzinie:
    np. Bachelor of Sciene in Hamburger Technology.

    --
    If A equals success, then the formula is: A = X + Y + Z,
    X is work. Y is play. Z is keep your mouth shut.