PracaGrupypl.praca.dyskusje › A jak sie maja wydawnictwa?

  • 1. Data: 2003-06-05 23:45:46
    Temat: A jak sie maja wydawnictwa?
    Od: "Pytanie" <p...@o...pl>

    Jaka jest teraz sytuacja ekonomiczna wydawnict ksiazkowych na rynku polskim?
    Czy to prawda, ze ludzie nie czytaja juz ksiazek i ze wydawnictwa ledwo
    ciagna? A jaka jest sytuacja w pozostalych krajach Europy i w Stanach? Czy
    warto szukac pracy w wydawnictwie? Jaki jest prawdopodobny scenariusz
    rozwoju rynku wydawniczego - 5 najblizszych lat? Czy integracja z UE wplynie
    znaczaco na sytuacje polskich wydawnictw?

    Duzo tych pytan, ale jesli jest tu ktos z branzy prosze o opinie. Mile
    widziane tematy pokrewne - hurtownie ksiazek, ksiegarnie etc.

  • 2. Data: 2003-06-06 08:19:11
    Temat: Re: A jak sie maja wydawnictwa?
    Od: kuba <k...@w...pl>

    Mimo, że wielu ludzi nie czyta ksišżek, wielu musi je posiadać (np. uczniowie,
    studenci itp). Na pewno przyszlosć majš wydawnictwa tematyczne: informatyka,
    prawo, różnego typu encyklopedie oraz podręczniki. PWSiP miało w tym roku
    milionowe zyski - tzn. że nie jest aż tak źle.
    W Europie też nie jest źle. Zadaj sobie raczej pytanie w jakim wydawnictwie
    chcesz pracować: podręczniki, ksišżki, prasa....

  • 3. Data: 2003-06-08 12:00:05
    Od: "PROZAiC" <p...@g...pl>

    Pytanie wrote:
    > Jaka jest teraz sytuacja ekonomiczna wydawnict ksiazkowych na rynku
    > polskim? Czy to prawda, ze ludzie nie czytaja juz ksiazek i ze
    > wydawnictwa ledwo ciagna?

    Mam znajomego, który jakieś dwa lata temu podjął pracę w drukarni. Ani
    jakiejś szczególnie potężnej, ani wyjątkowo znanej. Lokalizacja - Łódź, a
    więc też nie jakieś Eldorado.
    Stanowisko - handlowiec.
    Teraz jest dyrektorem handlowym pracuje max. 8 godzin dziennie i jeździ
    kupionym przed trzema miesiącami Fordem Mondeo za 100 tysięcy złociszy.
    Taaak... to musi być podupadająca branża... :)

    pozdrawiam
    PROZAiC