PracaGrupypl.praca.dyskusje2x Umowa na czas okreslony i 3cia - zmniejszenie etatu a wypowiedzenie pracownicze › 2x Umowa na czas okreslony i 3cia - zmniejszenie etatu a wypowiedzenie pracownicze
    From: "Czesław Nasiłowski" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: 2x Umowa na czas okreslony i 3cia - zmniejszenie etatu a wypowiedzenie
    pracownicze
    Date: Thu, 13 Apr 2006 19:43:45 +0200

    Witam wszystkich grupowiczów.

    Ciekaw jestem pewnego szczegółu związanego z zawieraniem umów na czas
    określony.

    Mój pracodawca zawarł ze mną umowę najpierw umowę na czas określony 3
    miesięcy, nie zaznaczając jednak, że jest to umowa próbna. Kiedy ona się
    skończyła, zawarł ze mną następną na czas określony - na rok. Ten rok się
    jednak nie skończył. Zamierzam wynogocjować z nim zmniejszenie wymiaru
    pracy - tj. z całego etatu na pół albo nawet 1/4 etatu. Wiąże się to z tym,
    że planuję odejść z firmy ponieważ ppracodawca oszukuje, nie dotrzymuje
    uzgodnień związanych z wynagrodzeniem (prowizja), generalnie jest źle.
    Jednak w umowie o prace na czas określony nie ma paragrafu o możliwiości
    wypowiedzenia tej umowy, co jak już się zorientowałem, nie umożliwia
    wypowiedzenia tejże umowy ze strony pracownika - tylko za porozumieniem
    stron lub dyscyplinarnie.
    Ze względu na to, że mam problemy ze zdrowiem chcę ten etat, jak
    wcześniej wspomniałem, pomniejszyć. Będzie to już więc trzecia zawarta umowa
    z pracodawcą. Czy w związku z tym pomimo, że nie będzie w niej paragrafu o
    możliwości wypowiedzenia tej umowy przez strony, będzie traktowana jak umowa
    na czas określony? Wypowiedzenie pracownicze będzie możliwe?

    Pozdrawiam serdecznie,

    Czesław