PracaGrupypl.praca.dyskusje › 2 dni opieki nad dzieckiem

  • 1. Data: 2005-03-18 20:16:15
    Temat: 2 dni opieki nad dzieckiem
    Od: "Marcin" <y...@o...pl>

    Czy pracującemu ojcu należy się 2 dni opieki w roku nad dzieckiem 1,5
    rocznym, jeżeli żona jest niepracująca.
    Proszę o odpowiedź.
    Dziękuje
    M.

  • 2. Data: 2005-03-18 22:00:00
    Temat: Re: 2 dni opieki nad dzieckiem
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 18 Mar 2005 21:16:15 +0100, Marcin <y...@o...pl> napisał:

    > Czy pracuj?cemu ojcu nale?y si? 2 dni opieki w roku nad dzieckiem 1,5
    > rocznym, je?eli ?ona jest niepracuj?ca.
    > Prosz? o odpowied?.
    > Dzi?kuje
    > M.

    Nie jestem pewny na 100% , ale chyba kryterium jest, ktory rodzic bierze
    zasilek rodzinny na dziecko. Co prawda teraz moga byc rodzice nie bioracy
    takich zasilkow, ale wtedy chyba biora pod uwage, w ktorym zakladzie pracy
    dziecko jest dopisane do ubezpieczenia rodzica (zeby uniemozliwic
    wybieranie urlopu podwojnie, przez oboje rodzicow). Pisze wylacznie z
    praktyki,jako rodzic i malzonek - moze przepisy obecnie inaczej to
    rozwiazuja. W kazdym razie, mojej zonie dalej przysluguje to uprawnienie,
    mimo moich przejsciowych trudnosci z zatrudnieniem.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2005-03-19 00:12:48
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Nie jestem pewny na 100% , ale chyba kryterium jest, ktory rodzic
    > bierze zasilek rodzinny na dziecko.
    Nie.

> [...]
    > dopisane do ubezpieczenia rodzica (zeby uniemozliwic wybieranie
    > urlopu podwojnie, przez oboje rodzicow).
    Wystarczy, że osoba chcąca mieć możliwość otrzymania "opieki"
    przyniesie z zakładu współmałżonka/współmałżonki potwierdzenie, że
    "tam" opieka nie będzie pobierana.

    J.K.
    --
    Dla handlowców posiadających DG oraz studentów
    kilka ofert zleceń na stronie www.zapraszam.pl

  • 4. Data: 2005-03-19 11:21:38
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2005 01:12:48 +0100, Jan Kowalski
    <J...@n...pisz.tu> napisał:

    > Wystarczy, że osoba chcąca mieć możliwość otrzymania "opieki"
    > przyniesie z zakładu współmałżonka/współmałżonki potwierdzenie, że
    > "tam" opieka nie będzie pobierana.

    To jak sie to ma do odpowiedzi na pytanie. Gdy ten wspolmalzonek nie
    pracuje?
    Ja znalazlem
    http://prawopracy.fr.pl/10.php
    "Moich czytelników płci męskiej ucieszy pewnie fakt, iż omawianego
    uprawnienia do dwóch dni zwolnienia może skorzystać nie tylko pracownica,
    ale też pracownik-mężczyzna. Co jednak w sytuacji, gdy oboje rodzice
    (opiekunowie) pracują? Czy każde z nich może skorzystać z dwóch dni?
    Niestety nie :( Z uprawnienia tego skorzystać może tylko jedno z nich.
    Możliwa jest sytuacja, w której każdy z rodziców weźmie po jednym dniu.

    Przed udzieleniem zwolnienia pracodawca powinien odebrać od pracownicy
    (pracownika) oświadczenie, co do tego który z rodziców (opiekunów) będzie
    korzystał z uprawnienia"

    Natomiast nie dotarlem do szczegolowych info. na jakiej podstawie pisza,
    ze wystarczy samo oswiadczenie pracownika korzystajacego z urlopu.
    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##