eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaWynagrodzenia › Jakie wynagrodzenia w dziale obsługi klienta w 2014 roku?

Jakie wynagrodzenia w dziale obsługi klienta w 2014 roku?

2015-09-01 00:22

Jakie wynagrodzenia w dziale obsługi klienta w 2014 roku?

Kasjerka © michaeljung - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Połowa osób zatrudnionych w dziale obsługi klienta otrzymywała w 2014 wynagrodzenie niższe niż 3 100 PLN, co czwarta natomiast – 4 800 PLN lub więcej. Wynagrodzenia mężczyzn były wyższe przeciętnie o 18% od wynagrodzeń kobiet - wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak w 2014 roku.

Przeczytaj także: Nowe zawody kuszą wynagrodzeniami

Co druga pani zatrudniona w dziale obsługi klienta zarabiała do 2 967 PLN, z kolei mediana płac mężczyzn wynosiła 3 500 PLN brutto miesięcznie.

Pensje dyrektorów pięć razy wyższe niż pracowników szeregowych


Najniższe wynagrodzenie otrzymywali pracownicy szeregowi. Połowa z nich zarabiała między 1 900 PLN a 3 150 PLN brutto miesięcznie. Co dziesiąty zajmujący stanowisko wykonawcze pracował za minimalną krajową, czyli 1 680 PLN (przypomnijmy, że Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń zostało przeprowadzone w 2014 roku). Nieco wyższe dochody osiągali specjaliści – mediana płac wynosiła 3 500 PLN brutto. Rozpiętość wynagrodzeń rosła wraz z zajmowanym stanowiskiem. Połowa kierowników zarabiała od 3 200 PLN do 7 200 PLN brutto, natomiast co dziesiąty otrzymywał pensję powyżej 11 000 PLN. Zarobki pracowników najwyższego szczebla wyraźnie odstawały od pozostałych. Aż trzech na czterech dyrektorów/członków zarządu otrzymywało powyżej 7 000 PLN brutto miesięcznie. Tak wysokie zarobki otrzymywało nieco ponad 25% kierowników (zob. wykres 2.). Mediana wynagrodzeń dyrektorów/członków zarządu wynosiła 12 000 PLN i była ponad pięciokrotnie wyższa, niż przeciętne płace pracowników szeregowych. Co dziesiąty dyrektor otrzymywał powyżej 31 000 PLN brutto miesięcznie.

Doświadczony kierownik w dziale obsługi klienta zarabiał przeciętnie 5 500 PLN


Jak wynika z wykresu 3., płace osób zajmujących stanowiska wykonawcze nie zmieniały się znacznie wraz ze wzrostem stażu pracy. Mediana wynagrodzeń pracowników szeregowych z ośmioletnim doświadczeniem wynosiła 2 500 PLN brutto miesięcznie i była wyższa zaledwie o 400 PLN niż przeciętna płaca pracownika niedoświadczonego.

fot. mat. prasowe

Wykres 1. Wynagrodzenia w dziale obsługi klienta w 2014 roku, brutto PLN

Połowa osób zatrudnionych w dziale obsługi klienta otrzymywała w 2014 wynagrodzenie niższe niż 3 100 PLN.

fot. mat. prasowe

Wykres 2. Wynagrodzenia w dziale obsługi klienta na różnych szczeblach zarządzania

Co dziesiąty dyrektor otrzymywał powyżej 31 000 PLN brutto miesięcznie.



W przypadku specjalistów bądź kierowników, można zaobserwować większe zróżnicowanie wynagrodzeń. Przykładowo, niedoświadczony specjalista otrzymywał 2 770 PLN brutto, podczas gdy przeciętna płaca pracownika z ośmioletnim stażem wynosiła 3 650 PLN. Z kolei kierownicy z 11 – 15 letnim doświadczeniem zarabiali przeciętnie 5 500 PLN, czyli o 67% więcej niż managerowie z dwuletnim stażem.

fot. mat. prasowe

Wykres 3. Mediany wynagrodzeń pracowników działu obsługi klienta z różnym stażem pracy

Jak wynika z wykresu 3., płace osób zajmujących stanowiska wykonawcze nie zmieniały się znacznie wraz ze wzrostem stażu pracy.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: