eGospodarka.pl

PracaSłownik stanowisk › Sekretarka

Sekretarka

Sekretarka

Sekretarka - zakres obowiązków i opis stanowiska © milanmarkovic78 - Fotolia.com

Sekretarka jest pracownikiem zatrudnionym w biurze, pośredniczy w kontaktach pomiędzy przełożonym a pracownikami przedsiębiorstwa, jego klientami i kontrahentami. Sekretarka wykonuje czynności, które zapewniają sprawną pracę sekretariatu oraz organizuje przepływ informacji – wewnątrz i na zewnątrz jednostki organizacyjnej. Często osoba na tym stanowisku jest pracownikiem najściślej współpracującym z przełożonym, tzw. „prawą ręką” szefa. Do jej zadań należy obsługa centrali telefonicznej, nadzór nad obiegiem korespondencji, prowadzenie terminarza przełożonego i organizowanie mu podróży służbowych, oraz przygotowywanie materiałów i dokumentów na jego polecenie.
Sekretarka najczęściej jako pierwsza przyjmuje gości i ich obsługuje. Może ona także nadzorować innych pracowników, prowadzić kartotekę personelu. Jako pracownik średniego szczebla może wykonywać szereg zadań o charakterze zarówno operacyjnym, jak i kierowniczym.

Czym się zajmuje sekretarka (Zakres obowiązków):


  • organizowanie pracy sekretariatu
  • organizowanie przepływu informacji
  • obsługa interesantów
  • prowadzenie dokumentacji kancelaryjno-biurowej
  • obsługiwanie urządzeń biurowych
  • zarządzanie czasem pracy przełożonego
  • kontrolowanie efektywności pracy

Wymagania


Dawniej wymagano, aby sekretarka miała tylko wykształcenie średnie, ewentualnie z ukończonym kursem sekretarskim lub asystenckim. Aktualnie uległo to zmianie i od osoby na tym stanowisku oczekuje się minimum skończonej szkoły policealnej o profilu administracyjno-biurowym, ale najlepiej, aby miała wykształcenie wyższe.

Od sekretarek, poza formalnym wykształceniem, wymaga się wysokiej kultury osobistej, znajomości zasad komunikacji werbalnej i niewerbalnej, zasad negocjacji, dokładności w wykonywaniu powierzonych zadań, odpowiedzialności, dyskrecji oraz lojalności. Powinna ona również biegle władać co najmniej jednym językiem obcym w mowie i piśmie.

Zarobki


Średnie miesiączce zarobki sekretarek wahają się w granicy 2 - 3 tys. zł brutto. Najlepsze z nich, ze znajomością wielu języków obcych potrafią zarobić nawet 4 - 5 tys. zł brutto.

Zarobki na stanowisku sekretarki można sprawdzić też pod adresem:
http://www.firma.egospodarka.pl/zarobki/administracja-i-prawo/sekretarka-recepcjonistka/

Dostępne oferty pracy:

Więcej na ten temat: sekretarka

Oceń

1 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Polecane oferty pracy

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.