eGospodarka.pl

PracaSłownik stanowisk › Office Manager, kierownik biura

Office Manager, kierownik biura

Office Manager, kierownik biura

Office Manager, kierownik biura - zakres obowiązków i opis stanowiska © fotogestoeber - Fotolia.com

Kierownik biura (ang. Office Manager) to osoba, która całościowo organizuje, koordynuje i zarządza pracą biura. Stanowisko to występuje w przedsiębiorstwach, instytucjach, urzędach, stowarzyszeniach, organizacjach różnych typów i wielkości. Do zadań kierownika biura należy sporządzanie procedur w zakresie czynności biurowych oraz wewnętrznych regulaminów, zarządzeń i instrukcji. Kierownik nadzoruje przepływ korespondencji i archiwizację dokumentów. Odpowiada też za prawidłowy obieg dokumentów oraz za sprawny przepływ informacji. Planuje i nadzoruje zaopatrzenie w materiały biurowe, wyposażenie i urządzenia biurowe. Planuje i kontroluje koszty w zakresie działalności administracyjno-biurowej. Zarządza pracą podległych mu pracowników.
Office manager może współpracować z instytucjami zewnętrznymi i kontrahentami w zakresie prowadzonej przez pracodawcę działalności.

Czym się zajmuje Office Manager, kierownik biura (Zakres obowiązków):


  • motywowanie, ocenianie i premiowanie podległych pracowników
  • organizowanie i nadzorowanie pracy podległych pracowników
  • sporządzanie instrukcji, procedur i regulaminów w zakresie czynności biurowych
  • współpracowanie i zawieranie umów z kontrahentami i podwykonawcami w zakresie prowadzonej przez pracodawcę działalności
  • planowanie i kontrolowanie kosztów funkcjonowania biura
  • organizowanie i nadzorowanie prac administracyjno-biurowych

Wymagania


Zazwyczaj pracodawcy od kierowników biur wymagają wykształcenia wyższego pierwszego lub drugiego stopnia na kierunkach organizacja i zarządzanie, administracja, ekonomia oraz prawo, ewentualnie zgodnym z branżą, w jakiej działa firma. Ważnym aspektem jest doświadczenie w prowadzeniu biura i umiejętność delegowania zadań oraz motywowania podległych pracowników. Na stanowisku tym wymagana jest umiejętność obsługi specjalistycznych programów komputerowych oraz posługiwanie się językiem obcym na poziomie zaawansowanym. Mile widziane jest prawo jazdy kat. B.

Od Office Managera wymaga się samodzielności, odpowiedzialności oraz zdolności organizacyjnych i komunikatywności. Kierownik biura powinien przejawiać zachowania asertywne, być kreatywny, radzić sobie w sytuacjach konfliktowych oraz być odporny na stres. Pożądana jest także umiejętność działania pod presją czasu.

Zarobki

Aktualne zarobki na stanowisku w tym stanowisku można sprawdzić pod adresem:
http://www.firma.egospodarka.pl/zarobki/administracja-i-prawo/kierownik-biura/

Dostępne oferty pracy:

Przeczytaj także


Więcej na ten temat: Office Manager, kierownik biura

Oceń

1 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: