eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Zambrówkontroler skarbowy

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

kontroler skarbowy

Lokalizacja:

Zambrów

podlaskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Izba Administracji Skarbowej w Białymstoku

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

kontroler skarbowy do spraw czynności sprawdzających w Referacie Czynności Analitycznych i Sprawdzających oraz Identyfikacji i Rejestracji Podatkowej w Urzędzie Skarbowym w Zambrowie

15-085 Białystok ul. Jana Klemensa Branickiego 9

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Bada zasadność zwrotów VAT (w tym przygotowuje postanowienia w sprawach przedłużenia terminu zwrotu)
  • Przeprowadza czynności sprawdzające związane z zakresem zadań komórki organizacyjnej
  • Wykonuje analizę danych zawartych w informacjach podsumowujących VAT-UE oraz informacjach korygujących VAT-UEK
  • Analizuje informacje mające lub mogące mieć wpływ na powstanie obowiązku podatkowego oraz ustalenie zobowiązania podatkowego, typuje podmioty do kontroli podatkowej lub skarbowej
  • Prowadzi sprawy w zakresie oświadczeń majątkowych osób zobowiązanych do ich składania
  • Analizuje zasadność zastosowania ulgi za „złe długi”, prowadzi czynności sprawdzające
  • Sporządza informacje o naruszeniu przepisów prawa podatkowego
  • Weryfikuje i wysyła wnioski VAT-REFUND do administracji skarbowej państw członkowskich UE


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca administracyjno- biurowa z przewagą wysiłku umysłowego

  • obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie

  • większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej, praca wymaga sprawności obu rąk

  • użytkowanie elektrycznych urządzeń  biurowych (np.: drukarka, kserokopiarka, niszczarka)

  • zadania wykonywane w siedzibie urzędu.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • stanowisko pracy znajduje się na pierwszym piętrze jednopiętrowego budynku

  • stanowisko pracy wyposażone jest w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno- biurowych z obsługą komputera

  • stanowisko pracy nie jest dostosowane do potrzeb osób niedowidzących, niewidomych oraz niesłyszących i głuchoniemych

  • oświetlenie sztuczne i naturalne

  • winda jest dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich

  • węzeł sanitarny na parterze jest przystosowany dla osób niesprawnych ruchowo

  • budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach

  • przed budynkiem urzędu wyznaczone jest miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej ruchowo.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.

  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których
    wymagamy lub zalecamy.

  • List motywacyjny powinien odpowiadać na ogłoszenie, na które aplikujesz.

  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia– właściwym dokumentem jest kopia całego oryginału (odpisu) świadectwa, dyplomu. Zostanie uznana kopia jedynie całego / kompletnego dokumentu. Zawsze należy pamiętać, aby potwierdzić posiadanie wykształcenia, jakie jest wymagane w konkretnym ogłoszeniu o naborze. Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie wykształcenia jest wymogiem formalnym.


Przykład 1: jeżeli w ogłoszeniu wymagane jest wykształcenie średnie to kandydat powinien przede wszystkim potwierdzić posiadanie wykształcenia średniego, a w dalszej kolejności wyższego jeśli takie posiada;


Przykład 2: jeśli na danym stanowisku pracy wymagane jest posiadanie wykształcenia profilowanego np. prawniczego, informatycznego, kandydaci powinni udokumentować spełnianie tego wymogu, załączając kopię dyplomu potwierdzającego posiadanie wymaganego wykształcenia.



  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez
    tłumacza przysięgłego.

  • Jeśli składasz dokumenty w formie papierowej wymagane oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.

  • Wzory oświadczeń obowiązujących przy naborach do pracy w Izbie Administracji Skarbowej w Białymstoku dostępne są na stronie www.gov.pl/ias-bialystok w zakładce O Izbie - Kariera - Służba cywilna - Wzory dokumentów do pobrania.

  • Jeśli aplikujesz przez formularz on-line wszystkie wymagane oświadczenia znajdziesz w treści formularza, nie musisz
    załączać ich skanów z odręcznym podpisem.

  • Jeśli aplikujesz elektronicznie i zostaniesz wskazany w protokole z naboru, poprosimy Cię o dostarczenie "wersji
    papierowej" dokumentów.

  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia
    dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

  • APLIKACJA, która nie zawiera wszystkich wymaganych dokumentów (dokumenty niezbędne) oraz złożona po terminie - ZOSTANIE ODRZUCONA!!!

  • Złożone dokumenty nie będą zwracane. Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone/ usunięte z systemu.

  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail). Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu.

  • Członkowie korpusu służby cywilnej podlegają ograniczeniom w prowadzeniu działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.

  • W Izbie Administracji Skarbowej w Białymstoku obowiązuje procedura zgłoszeń wewnętrznych, o których mowa w ustawie z dnia 14.06.2024 r. o ochronie sygnalistów.


Zgłoszenia informacji o naruszeniu prawa można dokonać m.in.: pocztą elektroniczną (wysyłając wiadomość na adres e-mail: sygnalisci.ias.bialystok@mf.gov.pl); telefonicznie (dzwoniąc na numery 858******, 85 878 53 27); osobiście lub listownie (wysyłając informację pocztą na adres Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku z dopiskiem „Do rąk własnych Koordynatora ds. wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa”).



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów ustawy Ordynacja podatkowa
  • Znajomość ustawy o podatku od towarów i usług oraz aktów wykonawczych
  • Znajomość przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
  • Znajomość aktów prawa wspólnotowego oraz krajowego w zakresie wymiany informacji w podatkach pośrednich, bezpośrednich oraz w zakresie dochodzenia podatków i innych należności pieniężnych, realizowanej w ramach współpracy z administracjami innych krajów
  • Umiejętności analityczne
  • Umiejętność argumentowania
  • Komunikatywność
  • Odporność na stres
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-07-03
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Izba Administracji Skarbowej w Białymstoku, ul. Jana Klemensa Branickiego 9, 15-085 Białystok.


    ZACHĘCAMY DO APLIKOWANIA PRZEZ FORMULARZ ELEKTRONICZNY (przycisk – APLIKUJ ELEKTRONICZNIE).

    O zachowaniu terminu składania dokumentów określonego w ogłoszeniu decyduje data:
    - stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu - gdy wysyłasz zgłoszenie w formie papierowej;
    - przesłania wypełnionego formularza aplikacyjnego za pośrednictwem internetu lub dokumentu opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym - gdy składasz zgłoszenie w formie elektronicznej.

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2025-06-27

    do końca oferty: 58 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    Pozornie wakacje to najwspanialszy czas w roku, który kojarzy się wyłącznie z cudownym odpoczynkiem, doświadczaniem nowych rzeczy i wstawaniem każdego dnia z energią. Oczywiście w dużym stopniu tak jest - warto jednak przygotować się na ...

    Grafton Recruitment przedstawia wyniki raportu "Wynagrodzenia w sektorze bankowym". Autorzy opracowania pochylili się zarówno nad kwestią pensji w bankowości, poszukując odpowiedzi na pytanie "ile zarabia się w banku", jak i nad stanem ...

    Badania Eurostatu, McKinsey oraz Upwork wskazują, że rośnie liczba wolnych strzelców na świecie. To wymusza na rządach poszczególnych krajów wdrażanie regulacji w zakresie opodatkowania, prawa pracy oraz ubezpieczeń zdrowotnych i ...

    Fintech to jedna z najszybciej rozwijających się branż na świecie, w tym również w Polsce. Nowe technologie coraz bardziej przejmują kontrolę nad zarządzaniem finansami i pojawia się wiele nowych możliwości zawodowych. Jakie ...

    Miniony rok branża automotive może zaliczyć do udanych. Prognozy na najbliższą przyszłość nie są już jednak tak optymistyczne, co nie pozostaje bez wpływu na poziom zatrudnienia w sektorze. Nie oznacza to jednak, że pracodawcy porzucili ...