Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
główny specjalista
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista w Wydziale do Spraw Emerytur i Rent z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz Świadczeń na Rzecz Kombatantów, Inwalidów Wojennych i Wojskowychw Departamencie Ubezpieczeń Społecznych
00-513 Warszawa ul. Nowogrodzka 1/3/5
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Opracowuje projekty aktów prawnych w obszarze emerytur i rent z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz uprawnień inwalidów wojennych i wojskowych, ofiar wojny, kombatantów oraz osób represjonowanych oraz uczestniczy w procesie legislacyjnym projektów aktów normatywnych regulujących system ubezpieczeń społecznych w celu wprowadzenia nowych rozwiązań odpowiadających sytuacji społeczno-gospodarczej kraju.
- Opracowuje opinie i przygotowuje projekty stanowisk rządu do prezydenckich, poselskich, senackich i obywatelskich projektów aktów normatywnych oraz przedstawia wnioski i opinie do projektów aktów normatywnych przygotowanych przez Departamenty Ministerstwa oraz inne resorty.
- Przygotowuje i udziela odpowiedzi i wyjaśnień o charakterze interpretacyjnym z zakresu emerytur i rent z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz uprawnień inwalidów wojennych i wojskowych, ofiar wojny, kombatantów oraz osób represjonowanych w celu wyjaśnienia przepisów i przedstawienia stanowiska resortu.
- Analizuje funkcjonowanie poszczególnych rodzajów świadczeń z systemu emerytur i rent, w tym z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz ocenia ich funkcjonowanie w celu dokonania zgodności i spójności analizowanych i weryfikowanych regulacji z systemem ubezpieczeń społecznych.
- Prowadzi sprawy związane z nadzorem Ministra nad ZUS oraz podległością Szefa Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych Ministrowi m.in. wyjaśnia i interpretuje wątpliwości odnośnie przepisów będących we właściwości Wydziału w celu zapewnienia jednolitej wykładni obowiązujących przepisów.
- Opracowuje stanowiska Ministra w sprawach z zakresu emerytur i rent dla potrzeb postępowania toczącego się przed Trybunałem Konstytucyjnym w celu zapewnienia zgodności weryfikowanych regulacji z systemem ubezpieczeń społecznych.
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Zagrożenie korupcją.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi interesantów, sale do spotkań z interesantami znajdują się w głównej siedzibie MRPiPS przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 w Warszawie. Kancelaria Główna MRPiPS znajduje się w budynku przy ul. Brackiej 4 w Warszawie. Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w okolicy każdej nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Prawo wstępu z psem asystującym możliwe jest na teren każdej z nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Woda z miską do dyspozycji na recepcji budynków przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 oraz ul. Żurawiej 4a. Obiekt zlokalizowany przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z trzech budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Budynki A i C są w pełni dostępne i dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami i posiadają w szczególności: wejście do budynku na poziomie chodnika, automatyczne drzwi wejściowe, oznakowanie ułatwiające użytkowanie przez osoby słabowidzące, odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych, windy i platformy schodowe, łazienki dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnościami. Nad wejściem do budynku znajduje się znacznik informacyjno-nawigacyjny TOTUPOINT ®. Znaczniki można znaleźć również przy salach konferencyjnych, przy wejściu na pierwsze piętro oraz na parkingu wewnętrznym. Budynek B jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób z niepełnosprawnościami. Utrudniona jest komunikacja, pomiędzy budynkiem B a budynkami A i C, wynika to z różnicy poziomów (cztery schody). Budynek B nie został wyposażony w znaczniki informacyjno- nawigacyjne TOTUPOINT®.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
-
Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie:
https://www.gov.pl/web/rodzina/Oswiadczenie-dla-potrzeb-naborow - Oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie.
- Do ofert składanych mailowo należy dołączyć zeskanowane własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni.
- W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię
dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz
pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię. - W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski
dokonane przez tłumacza przysięgłego. - Spełnienie wymagania w zakresie długości doświadczenia zawodowego należy udokumentować kopiami
dokumentów jednoznacznie potwierdzającymi zamknięty okres świadczenia pracy (m. in. kopiami świadectw pracy,
zaświadczeń o zatrudnieniu, zaświadczeń potwierdzających świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych
lub wolontariatu/staży/praktyk). Umowy o pracę, umowy cywilnoprawne nie są dokumentami potwierdzającymi
okresy doświadczenia zawodowego. - Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie
dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane
oświadczenia. - W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.
Oferty można składać w godzinach pracy Urzędu (8:15-16:15). -
Skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają wymagania formalne.
Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy o ochronie sygnalistów z 14 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 928) informujemy,że w naszym urzędzie obowiązuje zarządzenie Dyrektora Generalnego z 18 grudnia 2024 r. w sprawie procedury dokonywania zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
SZCZEGÓLNIE WAŻNE
Pamiętaj:
- prześlij dokumenty jako załączniki, które nie wymagają zapisania na dyskach Ministerstwa; nie pobieramy
dokumentów z udostępnionych dysków zewnętrznych, ani nie klikamy w przesłane linki; - w przypadku plików uszkodzonych, nie dających się otworzyć, przesyłanych w formacie .zip, lub których
zawartość jest nieczytelna (np. złej jakości zdjęcie dokumentu), ich zawartość nie będzie podlegała weryfikacji; - nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze; prześlij tylko te, których
wymagamy lub zalecamy.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze ubezpieczeń społecznych
pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość systemu ubezpieczeń społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem aktów prawnych regulujących kwestie świadczeń emerytalno – rentowych przysługujących z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz z systemu zaopatrzenia emerytalnego
- znajomość przepisów w zakresie uprawnień inwalidów wojennych i wojskowych, ofiar wojny, kombatantów oraz osób represjonowanych
- znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
- umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- umiejętność współpracy
- umiejętność analizy i syntezy informacji
- komunikatywność
- rzetelność
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-08-01
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa
Aplikację można złożyć:
- przez Internet za pomocą ePUAP
- mailowo na adres: rekrutacja@mrpips.gov.pl
- osobiście w siedzibie urzędu
- przesłać pocztą
z wyraźnym dopiskiem w temacie maila, na kopercie: DUS-4
(o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MRPiPS)
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »