PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy

  • 1. Data: 2003-05-08 14:15:08
    Temat: zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy
    Od: "ReadMe" <r...@r...com.pl>

    Witam serdecznie
    mam problem i związane z nim pytanie.

    Czy wręczając pracownikowi wypowiedzenie umowy o pracę z 3 -miesięcznym
    okresem wypowiedzenia, mogę jednocześnie zwolnić go z obowiązku śwadczenia
    pracy do końca okresu wypowiedzenia?
    Proszę mi pomóc, nie mogę znależć nigdzie artykułu mówiącego o tym. Może
    ktoś spotkał się już z podobnym problemem?
    Gdzie mam tego szukać?

    Zaznaczam, że pracownik nie chce rowziązać stosunku pracyna mocy
    porozumienia stron, gdyż wypowiedzenie przez zakład pracy gwarantuje mu
    otrzymanie zasiłku dla bezrobotnych bez okresu wyczekiwania. Kończy sie mu w
    tej chwili urlop wychowawczy i nie chce również świadczyć pracy, gdyż nie ma
    takiej możliwości.
    moje stanowisko:
    uważam,że mogę tak uczynić chroniac jednocześnie interesy pracodawcy i
    pracownika.
    Umowa się rozwiąże po 3 -ech miesiącach, pracownik nie będzie pracował- tego
    właśnie chce, a będzie otrzymywała wynagrodzenie za ten okres.
    to chyba dobre rozwiązanie?

  • 2. Data: 2003-05-08 14:19:01
    Temat: Re: zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    tego
    > właśnie chce, a będzie otrzymywała wynagrodzenie za ten okres.

    bardzo i do tego bardzo ludzkie w sytuacji kiedy pracownik z jakiegos powodu
    nie moze swiadczyc pracy. teoretycznie pracownica po zakonczeniu urlopu
    powinna wrocic do pracy i pracowac lub sie zwolnic (i tez pracowac do konaca
    okresu wypowiedzenia).
    pracodawca moze jednak zwolnic pracownika z obowiazku swiadczenia pracy w
    okresie wypowiedzenia (oczywiscie pisemnie).

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

    PS jak ja bym chcial miec takiego pracodawce ;-)

  • 3. Data: 2003-05-08 16:20:18
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "ReadMe" <r...@r...com.pl> wrote in message
> [...]
    tego
    > właśnie chce, a będzie otrzymywała wynagrodzenie za ten okres.

    kurcze, normalny pracodawca. a ja myślałem, że tacy wyginęli w epoce
    lodowcowej.

  • 4. Data: 2003-05-08 16:59:00
    Od: "przemo77" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ReadMe" <r...@r...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > okresem wypowiedzenia, mogę jednocześnie zwolnić go z obowiązku śwadczenia

    Chcialbym zeby wszyscy pracodawcy byli tacy jak ty. Pracodawca i do tego
    czlowiek - myslalem ze takich juz nie ma. Polecam ten watek do przeczytania
    potencjalnym pracodawcom z watku "kazdy narzeka na brak pracy
    tymczasem..." - nauczcie sie byc ludzmi. Ja wlasnie dzis po 2 latach bycia
    kierownikiem stanalem w obronie moich ludzi i wobec braku dialogu z
    dyrektorem trzasnalem mu kluczami o biurko (takie szklane - ale fajnie sie
    tluklo), powiedzialem ze jest idiota i polozylem wypowiedzenie. Jestem
    dumnym z siebie bezrobotnym, ze bede mogl tym ludzom spojrzec w przyszlosci
    w oczy, w odroznieniu od pracodawcow z wiadomego watku. Eeeee - w sumie
    niedlugo bede mial robote - pojde robic do najblizszej konkurencji z ktorej
    dostalem oferte - hehehe. Brawo - oby wszyscy pracodawcy byli tacy jak ty, a
    nasz kraj stanie sie lepszy.

  • 5. Data: 2003-05-08 17:55:09
    Od: "Tomaseek" <t...@w...pl>

    Witam!
    Ostatnio na wykładach z prawa mój prof. powiedzial, ze jest taka mozliwosc.
    Pracownik jest na wypowiedzeniu, ale pracodawca zwalnia go z koniecznosci
    swiadczenia pracy. Musi to byc jednak napisane w wypowiedzeniu.
    Swoja droga ja tez tydz. temu dostalem "wilczy bilet" i zastanawiam sie, jak
    zasugerowac mojemu dyr, by nie kazał mi przychodzic do pracy. W/w forma juz
    raczej odpada, ale moze cos sie uda wykombinowac... :-)

    szukałem podstawy prawnej, ale znalazlem tylko to:
    http://www.pip.gov.pl/prewen/publikacje/kolej/odpowi
    e.htm

    I kazdemy zycze takiego szefa, jak Ty

    Pozdr.
    Tomaseek

  • 6. Data: 2003-05-08 18:58:03
    Od: "news.onet.pl" <p...@p...ontet.pl>

    Możesz zastosowac okres skróconego okresu wypowiedzenia który trwa miesiąc,
    jednak za kolejne dwa miesiące musisz zapłacić pracownikowi. Według prawa
    pracy który zapewne cię interesuje pracownik musi pracować przez ten
    miesiąc, gdyż grozi mu zwolnienie dyscyplinarne. Prawo Pracy możesz
    naprzykład znaleść na stronir www.pracuj.pl

    Pozdrawiam
    Madabr

  • 7. Data: 2003-05-09 13:36:17
    Od: "ReadMe" <r...@r...com.pl>

    Witajcie- dzięki bardzo za pomoc
    Tak dla wyjaśnienia - ja tylko prowadzę kadry i uwierzcie nie zawsze jest
    tak łatwo podjąć, zwłaszcza słuszną decyzję.
    Ale z takiego rozwiązania sutuacji jestem z siebie dumna, mam do tego
    prawo,zgadzacie się chyba ze mną?

    Pozdrawiam i do usłuszenia
    Agnieszka