PracaGrupypl.praca.dyskusje › znowu ta informatyka - teraz o kwesti wykształcenia

  • 11. Data: 2005-06-01 20:40:07
    Temat: Re: znowu ta informatyka - teraz o kwesti wykształcenia
    Od: Raf256 <s...@r...com>

    Sławek wrote:

    > dokładnie jako np. help desk), jest posiadanie mgr inż informatyki???Czy
    > osoba, która (niestety) n

    W durnej firmie - patrzą na papierki. W mądrej - tylko na "skill" :)

    --
    Rafał Maj

  • 12. Data: 2005-06-01 20:45:46
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 6/1/2005 10:30 PM, Sławek wrote:

    > A czy w takim bądź razie w cv mam w ogóle zaznaczać, że ukończyłem studia
    > wyższe ?? Pomimo tego, że nie mam mgr inż z IT?

    A nie, to co pisałem, to raczej tylko ekonomii i pokrewnych kierunków
    się tyczyło. Transport drogowy brzmi lepiej, chociaż... trochę mało
    hobbystycznie. Może zamiast chować tę informację gdzieś w kącie CV,
    spróbuj zrobić z tego atut w liście motywacyjnym, że robiłeś to z
    zamiłowania a nie z braku innych pomysłów, bo to takie podobne do sieci
    komputerowych, zbliżone problemy, jak np traffic shaping?

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Lejzorek odetchnął z ulgą. - Chwała Bogu! A jednak nie na próżno

  • 13. Data: 2005-06-01 20:51:20
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Sławek [Wed, 1 Jun 2005 22:36:04 +0200]:

    > A ja chcę posiadać o wiele szerszą wiedzę. Oczywiście na
    > tyle, na ile mogę uczę się samemu (jak już zostało wspomniane
    > w poście:) ). Jednak teoria to teoria, a praktyka to praktyka....
    > Człowiek nie nauczy się pływać czytając książkę pt:"Jak być
    > dobrym pływakiem"....Niestety jak na razie nie mam okazji
    > przejść gdzieś indziej, gdzie mógłbym zdobyć o wiele większe
    > doświadczenie...

    Jezeli faktycznie na tym etapie chodzi Ci przede wszystkim
    o nauke, to zrob sobie liste firm, w ktorych sie mozesz tego
    czegos co chcesz nauczyc. Potem zdobadz pare informacji o tym
    co sie w tych firmach dzieje i w jaki sposob, znajdz miejsce
    w ktorym mozesz juz teraz byc im przydatny.

    A potem po kolei do tych firm, i rozmawiaj wlasnie tak: sam sie
    duzo nauczylem, ale bardzo chce wiecej. Wy mozecie mi w tym tak
    i tak pomoc, a ja mam to i tamto co moze sie wam przydac w taki
    czy inny sposob.

    Podstawa to to, zebys mial im cos konkretnego do zaoferowania
    w zamian za ta mozliwosc nauki. I nie kombinuj z praktykami
    czy innymi takimi pierdulami, powazny czlowiek masz byc i cos
    powaznego zaproponowac...

    Kira

  • 14. Data: 2005-06-01 21:00:07
    Od: "Sławek" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

    I nie kombinuj z praktykami
    > czy innymi takimi pierdulami, powazny czlowiek masz byc i cos
    > powaznego zaproponowac...
    >

    > Kira

    No coś ty.Praktyki W OGÓLE nie wchodzą w grę. Od dwóch lat mieszkam w
    Poznaniu na własny rachunek - przeprowadziłem się z zupełnie inego miasta -
    i miałbym teraz pójsć na praktyki ( i to jeszcze może najlepiej darmowe). To
    w ogóle ODPADA!!!! Nie mógłbym patrzaeć potem na siebie w lustro za coś
    takeigo.....
    Ale dziękuje za rady. Jutro wróce z pracy, przemyślę je wszystkie i
    postaram się coś wymyśleć..........I mam jeszcze takie skromne pytanie. Czy
    mógłbym może podesłać Tobie moje CV oraz przykładowy LM, żebyś mogła
    zoabczyć jakie ewentualnie popełniam błędy w aplikacjach moich?? Dalszy
    kontakt oczywiście na priva:).

    Sławek.

  • 15. Data: 2005-06-01 21:01:28
    Od: "Sławek" <b...@o...pl>

    Pisałem, że interesuje mnie administracja systemami, help desk ,a nie
    programowanie..Zresaztą żaden ze mnie programista.....Nie każdy inforamtyk
    musibyć programistą...

    Użytkownik "biela" <e...@w...biela.prv.pl> napisał w wiadomości
    jak jestes rzeczywiscie bardzo dobrym samoukiem to masz szanse. Np zajmij
    pierwsze miejsce np. na TC http://www.topcoder.com/tc w algorytmach a w
    ofertach prac bedziesz mogl przebierac jak w cieplych buleczkach:)

  • 16. Data: 2005-06-01 21:15:17
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Sławek [Wed, 1 Jun 2005 23:00:07 +0200]:

    > No coś ty.Praktyki W OGÓLE nie wchodzą w grę.

    No i bardzo dobrze.

    > Nie mógłbym patrzaeć potem na siebie w lustro za coś takeigo.....

    Bingo! Wlasnie o takie nastawienie chodzi. Wiesz, ze jestes
    duzo wiecej wart, wiec nie dajesz sobie na leb wlazic. Szkoda
    ze taka masa ludzi tego nie ma, swiat troche ciekawiej moglby
    wygladac...

    > I mam jeszcze takie skromne pytanie. Czy mógłbym może podesłać
    > Tobie moje CV oraz przykładowy LM, żebyś mogła zoabczyć jakie
    > ewentualnie popełniam błędy w aplikacjach moich??

    Wiesz, mozesz, ale jesli troche czytasz ta grupe to chyba wiesz,
    ze to co *ja* mysle o danym czlowieku i jego papierach moze nie
    miec najmniejszych punktow stycznych z tym, co pomysli sobie na
    podstawie tych samych informacji ktorys HRowiec...

    Poznan, mowisz? To rzuc tez info co to jest to cos, czego chcesz
    miec okazje sie nauczyc. [kira][at][wwt][.][pl]

    Kira

    PS. Tak przy okazji: jesli ktos sie probowal do mnie dobijac
    na priva ~ostatnio, to wlasnie mi sie udalo dzisiaj zauwazyc
    ze niusowy mail przestal dzialac. Razem z calym portalem. Nie
    mam bladego pojecia kiedy, ozliwe ze dluzszy czas temu. Ten
    powyzej jest zawsze wlasciwy i zawsze dziala, wiec jak komus
    brakuje do szczescia mojego maila, to sobie pozapisywac...

  • 17. Data: 2005-06-01 21:17:29
    Od: Kira <c...@-...pl>

> [...]

    na priva ~ostatnio, to wlasnie mi sie udalo dzisiaj zauwazyc
    ze niusowy mail przestal dzialac. Razem z calym portalem. Nie
    mam bladego pojecia kiedy, mozliwe ze dluzszy czas temu. Ten

  • 18. Data: 2005-06-01 21:24:13
    Od: "Sławek" <b...@o...pl>

> [...]
    > miec najmniejszych punktow stycznych z tym, co pomysli sobie na
    > podstawie tych samych informacji ktorys HRowiec...

    Mimo wszystko i tak je podesle, ale dopiero jutro, bo dzis juz jestem
    zmeczony troszke...

    pozdrawiam
    sławek

  • 19. Data: 2005-06-01 21:46:01
    Od: "Wojciech M Gancza" <w...@p...ok.wroc.pl>

    > Czy jedynym wymogiem żeby otrzymać pracę jako informatyk (powiedzmy
    > dokładnie jako np. help desk), jest posiadanie mgr inż informatyki???Czy
    > osoba, która (niestety) nie ukończyła studiów wyższych z informatyki (z
    > różnych przyczyn),tylko z zupełnie innego kierunku (np. ekonomia), ale
    która
    > sama się interesuje IT, robi kursy, certyfikaty (M$, Cisco itp..........),
    > która jest samoukiem , nie ma możliwości otrzymania fajnej, ciekawej pracy
    > dziale IT????

    Witam,

    Pracuje jako programista/informatyk a konczylem fizyke teoretyczna juz od
    parunastu lat w tym ostatnich kilka w firmiw w ktorej jakies 20%
    programistow ma wyksztalcenie informatyczne - i nie sa to ci najlepsi. A
    jesli chodzi o certyfikaty - to maja rozna wartosc dla roznych pracowdawcow
    (czasem ich posiadanie moze zaskodzic) - bo w praktyce nie zawsze ida w
    parze z wiedza praktyczna i dobra praktyka programowania.

    WGan

  • 20. Data: 2005-06-01 21:55:36
    Od: fly <y...@N...pl>

    Sławek napisał(a):
    > Pisałem, że interesuje mnie administracja systemami, help desk ,a nie
    > programowanie..Zresaztą żaden ze mnie programista.....Nie każdy inforamtyk
    > musibyć programistą...
    -
    wiesz co to jest informatyka - studia dzienne np.. ? to programowanie,
    tyle ze mozna sie pos**c z wrazenia.. informatyk to programista, a koles
    od sieci to admin, a help desk, to.. napewno nie "informatyK".. ta nazwa
    przylgnela do kazdego kto choc liznal temat kompow.. kolesi w szkole
    nazywa sie informatykami.. paranoja.. informatyk po np polibudzie mojej,
    ma takie wiadomosci i skill ze ja pierdole.. jezeli nie jestes hobbysta
    to nie skonczysz studiow.. wiec nie ma bata zebys sie przebij po pierdu
    pierdu kursach etc.. dobrej roboty nie dostaniesz... dobra to > 10k

    pozdr.fly