PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmuszenie pracownika do urlopu

  • 1. Data: 2002-05-29 08:39:20
    Temat: zmuszenie pracownika do urlopu
    Od: "Amadea" <a...@2...pl>

    Witam wszystkich,
    mam pytanko jak w temacie, czyli czy pracodawca moze
    zmusic pracownika do pojscia na urlop wypoczynkowy
    / bezplatny - jak na mnie nie moze, a jesli nie ma pracy
    to powinien zaplacic pracownikom przestojowe a nie
    wysylac na urlop, ale z tego co slysze ostatnio w mediach
    coraz czesciej stosuje sie takie praktyki - jak to wiec
    jest?
    Dzieki za odpowiedzi
    pozdrawiam
    ama

  • 2. Data: 2002-05-29 09:52:44
    Temat: Re: zmuszenie pracownika do urlopu
    Od: "Conan" <c...@m...softax.com.pl>

    Niestety zgodnie z moimi informacjami pracodawca "w trudnej sytuacji" może
    wysłać pracowników na urlop, tzn de fakto zmusić ich do urlopu w danym
    terminie ( nie wiem, czy płatny, częściowo płatny czy bezpłatny), ale "nikt
    nie broni zmienić pracy, jeśli ten układ nie odpowiada".
    Pzdr, Conan

  • 3. Data: 2002-05-29 12:15:30
    Od: "Amadea" <a...@2...pl>

> [...]
    "nikt
    > nie broni zmienić pracy, jeśli ten układ nie odpowiada".
    a czy sa na to jakies podstawy prawne, czy poprostu pracownik majac do
    wyboru przymusowy urlop lub zwolnienie z pracy wybiera urlop???
    ama

  • 4. Data: 2002-06-03 10:40:56
    Od: "Conan" <c...@m...softax.com.pl>

    ciach
    poprostu pracownik majac do
    wyboru przymusowy urlop lub zwolnienie z pracy wybiera urlop???
    Oczywiste!!
    Miałem nadzieję, że to wynikło z kontekstu.
    Pzdr, Conan

  • 5. Data: 2002-06-04 12:30:45
    Od: "Conan" <c...@m...softax.com.pl>

    Nie dodałem, że nawet w przepisach jest paragraf (nie pomnę który) o
    czasowym urlopie przymusowym i nawet niepełnopłatnym w razie kłopotów firmy.
    Pzdr, Conan