PracaGrupypl.praca.dyskusje › zawieszenie działalności gospodarczej

  • 1. Data: 2004-04-27 19:57:45
    Temat: zawieszenie działalności gospodarczej
    Od: "TomS" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    w jaki sposób to zrobić oraz czy są jakieś opłaty w trakcie tego okresu
    (ZUS)?

    pozdrawiam
    ToMS

  • 2. Data: 2004-04-28 07:55:32
    Temat: Re: zawieszenie działalności gospodarczej
    Od: "somebody" <j...@p...onet.pl>

    > Witam,
    >
    > w jaki sposób to zrobić oraz czy są jakieś opłaty w trakcie tego okresu
    > (ZUS)?
    >
    > pozdrawiam
    > ToMS

    W Urzedzie Skarbowym skladasz odpowiednie pisemko i druczek (nie pamietam jego
    numerku, ale pani w okienku napewno Ci podpowie). Wtedy nic nie placisz, zadnych
    podatkow itp. A w ZUSie musisz sie wyrejestrowac jakbys calkiem likwidowal
    dzialalnosc, bo oni nie uznaja zawieszania. I oczywiscie tez nic nie placisz...

    Pozdrowka
    Moniqa

  • 3. Data: 2004-04-28 16:46:53
    Od: "Pe.Ka" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    TomS <n...@p...onet.pl> napisał(a):

    > w jaki sposób to zrobić oraz czy są jakieś opłaty w trakcie tego okresu
    > (ZUS)?

    Witam,

    Wszystko zależy od wybranej formy opodatkowania. Jeśli rozliczasz się na
    zasadach ogólnych to w US nie składasz nic. Będziesz po prostu składał
    zerowe "deklaracje" (lub wcale jak to wyszło niedawno w innym wątku). W
    przypadku karty podatkowej lub ryczałtu jest inaczej ale na ten temat
    niewiele mogę napisać.
    W ZUS wyrejestrowujesz się z kodem... hmm... kiedyś to było 600 (inne
    przyczyny wyrejestrowania) jak jest teraz do końca nie wiem ale chyba to się
    akurat nie zmieniło.