PracaGrupypl.praca.dyskusjewybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron" › wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"
  • Data: 2010-07-21 22:29:37
    Temat: wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"
    Od: Gemellus Logicus <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Instytucja państwowa, niespodziewanie przyszła do mnie kadrowa i bez
    świadków wręczyła mi do podpisania rozwiązanie umowy o pracę za
    porozumieniem stron. Kiedy wahałam się co zrobić ona naciskała, że
    albo to albo wypowiedzenie - "ale lepiej będzie dla pani 'za
    porozumieniem' bo 'wymówienie' świadczy iż to pracownik zawinił, co
    jest niekorzystne przy szukaniu kolejnej pracy". Będąc pod presją
    podpisałam.
    Czy słusznie postąpiłam?
    Czy jeśli nie znajdę pracy w okresie wypowiedzenia to mam prawo do
    zasiłku dla bezrobotnych?
    Czy mogę wycofać się ze zgody na wymówienie za porozumieniem stron?
    Ile mam na to czasu ustawowo?

    Pracuję w tej instytucji 10 lat na umowę na czas nieokreslony. W mojej
    ocenie nie istnieją formalne powody aby mnie zwolnić, więc po
    przyjściu do domu dochodze do wniosku, że to był szantaż emocjonalny
    aby mnie zmusić do podpisania niekorzystnej dla mnie zgody.
    Będę wdzięczna za pomocne sugestie.