PracaGrupypl.praca.dyskusje › w ktorym kierunku isc jako INFORMATYK (prog. admin. WDROZENIOWIEC)

  • 21. Data: 2004-06-21 16:10:53
    Temat: Re: w ktorym kierunku isc jako INFORMATYK (prog. admin. WDROZENIOWIEC)
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Mon, 21 Jun 2004 00:32:33 +0200, Sławomir Szyszło
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Dnia Sun, 20 Jun 2004 22:37:18 +0200, Kasek <k...@f...onet.pl>
    >wklepał(-a):
    >
    >Pomyśl też o dość mało popularnej specjalizacji, choć IMHO dającej perspektywy
    >na przyszłość. Mam na myśli sterowanie procesami przemysłowymi, m.in
    >programowanie sterowników, projektowanie sterowania np. w branży ochrony
    >środowiska.

    Tu akurat slyszalem od automatykow i elektronikow, ktorzy w tym
    siedza, ze za taka prace - od projektu plytki po zaprogramowanie
    mikroprocesora w C lub asemblerze - placa wyjatkowe marnie,
    a trzeba siedziec w nadgodzinach, aby sie wyrobic.
    Jak mi mowia, to juz lepiej nam po infie, ze mozemy za takie
    pieniadze trzaskac stronki w php i miec spokoj. (debugowanie kodu
    w PC-cie jest 100 razy bardziej przyjemne niz debugowanie sprzetu)

  • 22. Data: 2004-06-21 16:11:28
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Mon, 21 Jun 2004 09:41:48 +0200, "Jacuo" <z...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>

    >A tu sie z kolega nie zgodze troszke :-) O ile bedziesz mogl - staraj sie
    >zalapac do duzej firmy jak najszybciej.
    >Bo przejscie z malej do duzej jest ciezkie - dla wiekszosci duzych firm
    >doswiadczenie w malej firmie, to zadne doswiadczenie ....
    >Oczywiscie jezeli chcesz w ogole pracowac w duzej firmie ....

    No duza firma to podstawa. W malej nie ma szkolen, ucz sie sam,
    nie ma polityki ksztalcenia. Zbytnio sie nie rozwijasz.
    A zarabia sie 700 zl. Bo czy szef ma 3000 czy 15 000 zl zysku, to
    zawsze zostawi 1600 lub 13 600 dla siebie, a dwom swoim
    pracownikom zaplaci po 700 zl. Normalna sprawa.

    Niemniej pytanie pozostaje - jaka dziedzina w duzej firmie?
    Wdrozenia, programowanie (czego?) ?

    PS. Z tym, ze banki to raczej sa w fazie redukcji.
    Zna ktos moze jakies duze firmy lub oddzialy w katowickim?
    (ktore specjalizuja sie w wdrazaniu)

  • 23. Data: 2004-06-21 16:12:15
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Mon, 21 Jun 2004 12:20:45 +0200, "KrzysztofM"
    fffpm.pfmpmf>
    wrote:

    >Jest jeszcze inna kwestia - polskie realia. A są one takie - że najlepiej
    >jakby programista był przed trzydziestką, bo potem (niby czy naprawdę?) jest
    >już wyeksploatowany. No a jak mu się nie uda pójść wyżej - czyli
    >analityk-projektant to chyba do piachu....
    >Jeśliby tak rzeczywiście było, to co mieliby robić programiści będąc już po
    >40-tce? Przynajmniej w Polsce stereotyp jest taki, że jak komputerowiec to
    >człowiek młody...
    >Jeśliby nic w tym zakresie się nie zmieniło - to najlepszą drogą byłby chyba
    >wybór kariery wdrożeniowca.

    Czyli widze, ze raczej tez wielu tu sklania sie ku wdrozeniom. Chyba
    bede tak szukal, nie SAPa od razu, ale chyba faktycznie najlepiej
    cos wdrazac, na poczarek oczywiscie cos malego kalibru.

    A co do wieku, to faktycznie. Ostatnio instalowalem internet
    w pewnym panstwowym przedsiebiorstwie, bo informatyk po polibudzie
    mial 40 lat i nie kumal zbytnio jak routing w windows 2000
    ustawic !!! Nie dziw, dla niego maska sieci to - zero wiedzy... !!!
    (w sumie zainstalowalem to jako "udostepnianie polaczenia
    internetowego", nikt nie wymgal cudow wiec "Routing i zdalny
    dostep" sobie odpuscilem.)
    Powiedzial, ze zna swietnie Novela, tyle, ze tam byly same windy na
    kilku pietrach + winda 2000 serwer, ktorym tylko administrowal -
    instalowal go ktos inny. Na haslo linux powiedzial - slyszal, ze
    fajny, ale jeszcze nigdy nie instalowal nigdzie, nawet w domu!!!

    Ten facet jest 15 lat po studiach a przed nim 25 LAT PRACY !!!! (od
    40-tki do 65) Tragedia.

  • 24. Data: 2004-06-21 16:37:05
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > A co do wieku, to faktycznie. Ostatnio instalowalem internet
    > w pewnym panstwowym przedsiebiorstwie, bo informatyk po polibudzie

    ja mam lepszy przykład. Człowiek jako lokalny admin (fakt, że trochę
    bardziej zaawansowany wiekowo niż ten przez ciebie wspomniany) plus jedna
    osoba do pomocy, oprogramowanie ERP napisane w systemie PROGRESS, człowiek
    non-stop jeździ na spotkania użytkowników Progresowych w Polsce, a nie
    potrafi wykonać najprostszych czynności w tym systemie.

    Albo z innej beczki, firma rozwija się w całym kraju, przekazuje do
    oddziałów komputery (zwykle "schodzone" w centrali, ale to normalka) i
    pozwala sobie na to, że w oddziałach, przy oprogramowaniu i danych są one
    dosłownie gołe wystawione w świat, a później taki szef firmy (jedna osoba,
    nie jakiś zarząd) jest mocno zdziwiony że wszystko przestaje działać, że
    "oczyszczenie" wymaga pracy fachowca i że to kosztuje...

    krótko mówiąc, sporo jest ludzi śmiesznych, nie chcących inwestować a mieć
    niesamowite profity.

    gromax

  • 25. Data: 2004-06-21 16:42:15
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > fajny, ale jeszcze nigdy nie instalowal nigdzie, nawet w domu!!!
    >
    > Ten facet jest 15 lat po studiach a przed nim 25 LAT PRACY !!!! (od

    A czemu tak uwazasz ? Czlowiek wie i umie tyle, ile od niego wymagaja. Masz
    spokojna prace, dobre wynagrodzenie to po cholere masz w domu instalowac
    linuxy ? (lepiej pograc z dzieciakami w pilke). Sam fakt, ze firma majac
    informatyka zawolala kogos z zewnatrz zeby zrobil cos tam niezbyt trudnego
    swiadczy o tym, ze gosc sie szanuje i byle pierdolami sie nie zajmuje :)))
    (oczywiscie nie byla to uwaga do ciebie i twoich umiejetnosci, tylko o
    calkiem pozytywnym zjawisku w niektorych firmach).
    Zobaczysz, jak bedziesz mial +30 lat i kilka ladnych lat praktyki w
    zawodzie. Nie bedziesz mial nawet kompa w domu :)))

    Tomek

  • 26. Data: 2004-06-21 18:09:37
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jun 2004 09:41:48 +0200, "Jacuo" <z...@p...onet.pl> wklepał(-a):

    >A tu sie z kolega nie zgodze troszke :-) O ile bedziesz mogl - staraj sie
    >zalapac do duzej firmy jak najszybciej.

    Do dużej bez doświadczenia się raczej nie załapie, bo zwykle nie ma czasu na
    szkolenia nowych ludzi. Przychodzi, dostaje 2 dni na aklimatyzację i dalej musi
    sobie radzić. :)

    >Bo przejscie z malej do duzej jest ciezkie - dla wiekszosci duzych firm
    >doswiadczenie w malej firmie, to zadne doswiadczenie ....

    No u mnie akurat było odwrotnie. :)

  • 27. Data: 2004-06-21 18:13:17
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jun 2004 18:10:53 +0200, Kasek <k...@f...onet.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >mikroprocesora w C lub asemblerze - placa wyjatkowe marnie,
    >a trzeba siedziec w nadgodzinach, aby sie wyrobic.

    Nie myślałem o projektowaniu od podstaw, ale raczej o programowaniu gotowych,
    specjalistycznych urządzeń.

    >Jak mi mowia, to juz lepiej nam po infie, ze mozemy za takie
    >pieniadze trzaskac stronki w php i miec spokoj. (debugowanie kodu
    >w PC-cie jest 100 razy bardziej przyjemne niz debugowanie sprzetu)

    Ciekawe ile tak wytrzymasz zanim padniesz z nudów. :)

  • 28. Data: 2004-06-21 18:18:33
    Temat: Re: w ktorym kierunku isc jako INFORMATYK (prog. admin. WDROZENI
    Od: Slawek <s...@a...net>

    On Mon, 21 Jun 2004 12:32:55 +0200
    Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Z tego co czytałem / słyszałem wynika, że będą opatentowane takie
    > ficzery jak np. pasek postępu... paranoja!

    Jesli nasz rzad i kilku mniejszych panst nie da d..... i poprze chocby
    takich Niemcow, aby nie wprowadzac patentow w UE to w Europie takie cos
    nie przejdzie - czego nam wszystkim zycze.

    --
    pozdr. Slawek
    GG: 1262167

  • 29. Data: 2004-06-21 18:54:52
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    Sławomir Szyszło wrote:

    > Nie myślałem o projektowaniu od podstaw, ale raczej o programowaniu
    > gotowych, specjalistycznych urządzeń.

    Tyle że informatyki tam niewiele i raczej na podstawowym poziomie, dużo
    bardziej potrzebna jest wiedza z zakresu elektroniki i elektrotechniki,
    dobrze jest mieć także praktyczne pojęcie o mechanice, pneumatyce itp.
    zagadnieniach. Jeśli do tej pory interesowałeś się wyłącznie software'm to
    ciężko Ci będzie konkurować z automatykami i elektronikami.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 30. Data: 2004-06-21 19:45:47
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Jun 2004 20:54:52 +0200, Piotr <p...@n...spamuj.com> wklepał(-a):

> [...]
    >zagadnieniach. Jeśli do tej pory interesowałeś się wyłącznie software'm to
    >ciężko Ci będzie konkurować z automatykami i elektronikami.

    No i to jest właśnie stereotypowe podejście. :-P Na moich studiach inżynierskich
    miałem dość dużo przedmiotów z tego zakresu, ale za późno to doceniłem. ;-)

    Poza tym bycie informatykiem z prawdziwego zdarzenia nie kończy się na
    komputerach, bo inaczej nigdy nie wyjdzie się poza klepanie kodu, do którego
    projekt dostarcza kto inny. Trzeba się przynajmniej orientować w dziedzinie,
    którą aktualnie się zajmujesz. Powtarzał mi to mój profesor, przypominając że
    szczególnie informatyk pracujący w przemyśle musi mieć szeroką wiedzę, bo
    inaczej nic nie zdziała albo co gorsze - zrobi coś źle.