PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie a ubezpieczenie

  • 21. Data: 2012-04-20 18:51:16
    Temat: Re: umowa zlecenie a ubezpieczenie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-20 18:27, MarKust71 pisze:
    > Chylę czoła. Zajrzałem w ustawę i komentarze. Trochę późno, ale to i tak coś.
    > Nie dość, że prawa do świadczeń nabywa się "po zgłoszeniu", to jeszcze po
    "opłaceniu składki w terminie i na zasadach...". Krótko mówiąc zatrudniając się
    > 1. stycznia możesz nie mieć prawa skorzystać z ubezpieczenia do samego 15.
    > lutego, bo wtedy, w terminie zostaną odprowadzone składki. Absurd polega na tym,
    > że jako ubezpieczony nie masz na zgłoszenie czy zapłatę składek absolutnie
    > żadnego wpływu...

    Absurd II - ubezpieczenie po ustaniu obowiązku ubezpieczenia trwa
    jeszcze przez 30 dni.

    Zatem pracując tylko w dniu 1 stycznia nabywasz prawo do opieki 15
    lutego, ale 31 stycznia to prawo już nie obowiązuje ;)

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2012-04-21 07:39:59
    Od: slawciod <s...@p...onet.pl>

    W dniu 20.04.2012 18:01, MarKust71 pisze:
    <ciach>

    > Ustawa przewiduje cztery sposoby potwierdzenia ubezpieczenia:
    > - zaświadczenie od pracodawcy (w tym mieści się ew. raport RMUA) lub karta
    > chipowa tam, gdzie funkcjonuje,
    > - druk zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego oraz ważny dowód opłacenia
    > składek dla osób prowadzących działalność gospodarczą,
    > - legitymacja, lub zaświadczenie z KRUS,
    > - zaświadczenie z urzędu pracy.
    <ciach>

    Tam gdzie obowiązuje karta chipowa też żądają w/w dokumentów,
    Zapomniałeś dopisać jeszcze legitymacji emeryta/rencisty.

    > Pozdrawiam
    >
    > --
    > Marek

    Pozdrawiam