PracaGrupypl.praca.dyskusje › test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"

  • 11. Data: 2005-06-28 06:30:00
    Temat: Re: test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Użytkownik Maciek Sobczyk napisał:
> [...]
    > kształt pnia, umiejscowienie pnia, pochylenie pnia, rodzaj liści, ilość
    > liści, umiejscowienie liści w koronie, stan liści, ozdobniki wokół drzewa,
    > krajobraz, dziuple, ptaszki, tzw. przepracowania, proporcje wysokości,
    > ułożenie korzeni, kształt korony, obecność cieniowania, rodzaj cieniowania,
    > miejsce cieniowania, kolor cieniowania, obecność i ułożenie słońca, wielkość
    > kadru drzewa i wiele wiele innych. Posiadana przeze mnie instrukcja rozw.
    > drzewa to kilkaset stron zapisanych maczkiem z rys. przykładami.

    pozwoliłam sobie zostawić cały cytat bo mnie zatkało;) a jak ktoś jest
    całkowitym antytalenciem malarsko-plastycznym to co?

    papatki]
    kanta
    --
    czy to nie czas na małe conieco?
    tak to jest właśnie ten czas..

  • 12. Data: 2005-06-28 07:25:23
    Temat: Re: test projekcyjny-
    Od: "macko42" <m...@g...pl>

    Maciek Sobczyk <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał(a):

    > Do tego jeszcze: kształt gałęzi, splątanie gałęzi, trójwymiarowość gałęzi,
    > kształt pnia, [...]

    Ja bym narysowal takie drzewo:
    oble kontury uliscienia (tylko kontury, bez szczegolow, cos takiego jak sie
    rysuje chmury w kreskowkach, ale bardziej o proporcjach kwadratu niz
    prostokata). Raczej symetryczne.
    Pien krotki i raczej maly w stosunku do uliscienia, umieszczony ponizej,
    uliscienia, na srodku.
    Owoce dosyc duze (moze nawet nieproporcjonalnie duze), okragle,
    przypominajace jablka. Owocow niezbyt duzo.
    Wszystko w dwoch wymiarach, rysunek prosty bez upiekszen. Malo kresek.
    Tyle, nic poza drzewem na rysunku.
    Nie wiem dlaczego tak. to pierwsze skojarzenie.

    Mozesz napisac jakie wnioski mozna na tej podstawie wyciagnac na moj temat?
    Bardzo jestem ciekaw.

    Pozdrawiam
    M.

  • 13. Data: 2005-06-28 07:36:58
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela> napisał w
    wiadomości news:op.ss1abuii0ohrn9@donkichot...

    > Od razu kompromisowo: wskazówki, przypuszczenia.
    Może być :) Tak, jak pisałem w poprzednim poście - test drzewa najlepiej
    potwierdzić wywiadem, innymi testami etc. nie zapominając o badaniu skali
    kłamstwa, bo jak wskazuje praktyka, w tej kategorii kandydaci uzyskują
    najwyższe wyniki

    pozdrawiam
    m.

  • 14. Data: 2005-06-28 07:40:17
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "lukasz sczygiel" <a...@e...cx> napisał w wiadomości

    > Dasz jakies namiary na przyklady interpretacji?
    > Takie zgrubne zebym mogl sie sam testnac...

    Nie ma sensu. Sam się nie przetestujesz, bo bez porządnego treningu
    obserwacji i interpretacji trudno zinterpretować drzewo. To raz, dwa -
    człowiek z natury nie może się sam przetestować, bo nie ma dostępu do swoich
    nieuświadomionych motywów, stosuje różnego rodzaju zaprzeczenia, lubi
    interpretować wyniki na swoją korzyść.

  • 15. Data: 2005-06-28 07:41:16
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Kanta" <k...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

    > pozwoliłam sobie zostawić cały cytat bo mnie zatkało;) a jak ktoś jest
    > całkowitym antytalenciem malarsko-plastycznym to co?

    To i tak narysuje takie drzewo, jakie odpowiada jego cechom osobowości. Całą
    istotą testu drzewa jest badanie tych elementów rysunku, które są niezależne
    od umiejętności rysunkowych.

  • 16. Data: 2005-06-28 07:43:53
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "macko42" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Tyle, nic poza drzewem na rysunku.

    > Mozesz napisac jakie wnioski mozna na tej podstawie wyciagnac na moj

    Instrukcja brzmi wyraźnie - narysuj drzewo a nie opisz :) Tekst to naprawdę
    zbyt mało.

    > Nie wiem dlaczego tak. to pierwsze skojarzenie.
    Drugie i trzecie i ente będzie identyczne :-) Nie widziałem jeszcze, żeby
    komuś udało się narysować dwa drzewa, których interpretacja znacząco
    różniłaby się od siebie.

  • 17. Data: 2005-06-28 07:53:15
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

> [...]

    > istotą testu drzewa jest badanie tych elementów rysunku, które są niezależne

    nie jestem do końca przekonana, drzewo narysowane przez człowieka bez
    żadnego przygotowania plastycznego, i drzewo narysowanego przez tego
    samego człowieka ale np. po kursie malarstwa(szkole plastycznej czy
    podobnym czymś) będzie się różniło w niektórych szczegółach, o których
    wspominałeś wcześniej. taki człowiek będzie potrafił chociażby zaznaczyć
    trójwymiarowość gałęzi(ja choćbym chciała to i tak tego nie narysuję bo
    nie potrafię), proporcje czy cieniowanie.
    bierze się poprawkę na takie punkty czy wlicza się to jako
    osobowe(duchowe, wewnętrzne czy jak to zwać) rozwinięcie się tego człowieka?

    papatki
    kanta

  • 18. Data: 2005-06-28 08:13:17
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

> [...]
    > bierze się poprawkę na takie punkty czy wlicza się to jako
    > osobowe(duchowe, wewnętrzne czy jak to zwać) rozwinięcie się tego

    Drzewo oczywiście będzie się różniło i poprawki należy wziąć pod uwagę.
    Jedna rzecz jest przy tym istotna - obniżenie umiejętności rysunkowych
    wpłynie na cały rysunek drzewa, a nie tylko na koronę czy wygląd gałęzi.
    Liczy się tutaj nie tyle trójwymiarowość gałęzi, co sposób, w jaki się
    przecinają lub przenikają na rysunku. Trójwymiarowość w tak nieregularnej
    bryle, jaką jest korona drzewa, siłą rzeczy wymusza występowanie przecięć na
    rysunku. Ważne, aby właściwie zinterpretować, dlaczego na rys. występują
    przecięcia.

  • 19. Data: 2005-06-28 08:13:23
    Od: "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał w
    wiadomości news:d9qufm$iqm$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > potwierdzić wywiadem, innymi testami etc. nie zapominając o badaniu skali
    > kłamstwa, bo jak wskazuje praktyka, w tej kategorii kandydaci uzyskują

    Troche nie rozumiem tego, ze z jednej strony drzewo nie pozwala sklamac i
    dostarcza bardzo szczegolowych informacji, a z drugiej interpretuje sie je
    tylko lub zazwyczaj w polaczeniu z testami, gdzie testowany sam o sobie
    udziela informacji w sposob swiadomy. Wyglada mi to na jakas niepewnosc
    interpretacyjna odnosnie tego drzewa i "zabezpieczenie sie" alternatywnym
    zrodlem danych.

    I.

    PS Wciaz czekam :)

  • 20. Data: 2005-06-28 08:21:40
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > drzewa to kilkaset stron zapisanych maczkiem z rys. przykładami.
    >
    > Upraszczasz tak makabrycznie, że aż mnie boli głowa.

    Ja już myślałem, że to dowcip, ale to widzę na poważnie... cóż pozostaje mieć
    nadzieję, że nigdy na Ciebie ani kogoś podobnego podczas rekrutacji nie trafię.
    Zawsze dziwiło mnie jak psycholodzy potrafią poznać osobowość drugiego
    człowieka podczas nawet godzinnej rozmowy, albo co gorsza na podstawie rysunków.
    Ja jako człowiek konkretny na postawione tak zadanie, narysował bym szybko
    jakieś kontury drzewa, a tu widzę, trzeba się w cieniowanie bawić. Rozumiem, że
    punktują Ci, którzy w trakcie proszą o kredki?
    A te ptaszki to mnie dobiły - to może trzeba narysować cały las i jeszcze
    miasta, wioski, im więcej dojrzysz otoczenia wokół drzewa, tym szersze masz
    horyzonty, dla mnie żenada...