PracaGrupypl.praca.dyskusjestudent/umowa zlecenie a PIT - ponownie › student/umowa zlecenie a PIT - ponownie
    From: "ukasik..." <u...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: student/umowa zlecenie a PIT - ponownie
    Date: Tue, 23 Mar 2004 19:06:53 +0100

    witam
    ostatnio pytalem jak to jest z PITem za 2003r dla studenta pracujacego na
    umowie zlecenie. odpowiedzi bylo malo i w sumie nic dziwnego bo temat nie
    sprzyja dyskusjom a sam szukalem tylko potwierdzenia w swoich przekonaniach.

    wiec zapytalem sie mojego pracodawcy co z tym PITem i okazalo sie ze moja
    umowa w ogole nie zostala zgloszona (trafila do kosza) (!!!) stwierdzilem ze
    jestem na tym stratny, chociazby podatek ktory by mi zwrocono (jak sadze)
    moj (w tej chwili juz byly) szef wytlumaczyl mi to jednak w ten sposob:
    1. na umowie byla podana kwota netto
    2. nie zadal ode mnie (a ja mu nie okazywalem) swiadectw pracy, wiec mogl
    sadzic ze to jest moja pierwsza praca, wobec czego nie ma obowiazku placenia
    podatku.
    w rezultacie i tak nie oplacilby podatku i byloby to zgodne z prawem...

    i teraz mam pytanko... czy to jest w ogole mozliwe?? (zgodnie z prawem)
    pozdrawiam
    ukasik