PracaGrupypl.praca.dyskusje › sobota, a dzien wolny

  • 1. Data: 2007-01-08 19:01:54
    Temat: sobota, a dzien wolny
    Od: "Grzes25_sl" <g...@g...com>

    jak kodeks pracy ma sie do takiej sytuacji, moze ktos zorientowany:

    dziewczyna pracuje po 8h dziennie, piec dni w tygodniu,
    w soboty po 4h,
    i teraz czy po kazdej sobocie (4h) wychodzi jeden dzien wolny, czy po
    dwoch sobotach, jeden dzien (sobota 4h *2 =8h) jak to jest?

    dzieki za odp

    Grzegorz

  • 2. Data: 2007-01-09 12:10:36
    Temat: Re: sobota, a dzien wolny
    Od: "pawel" <m...@v...pl>

> [...]
    > dwoch sobotach, jeden dzien (sobota 4h *2 =8h) jak to jest?
    > wydaje mi się zę kazda sobota powinna być dniem wolnym od pracy jeśli Twoja
    praca na to się nie zgadza to masz napewno prawo do co drugiej soboty wolnej

  • 3. Data: 2007-01-09 12:58:52
    Od: "E. Fiedor" <e...@g...pl>

    Użytkownik "pawel" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > wydaje mi się zę kazda sobota powinna być dniem wolnym od pracy jeśli Twoja
    > praca na to się nie zgadza to masz napewno prawo do co drugiej soboty wolnej

    możesz podać podstawę prawną?
    zgodnie z KP za pracę w soboty należy się odpowiednio:
    100 % wolnego czyli w tym przypadku 4 h- jeśli to dziewczyna sama chce wolne (i to
    wyrazi na piśmie)
    150 % wolnego- czyli 6h jeśli szef jej każe to wolne wybrać
    tak stanowi prawo, praktyka wygląda różnie....

    oficjalnie, jak dziewczyna CHCE wolny dzień, to należy się on jej po dwóch
    przepracowanych sobotach, a jak szef jej każe wziąć wolne to trochę bardziej złożone-
    po dwóch sobotach ma dokładnie półtorej dnia wolnego.

    oczywiście teoretycznie szef może dać więcej, jeśli chce....

    pozdrawiam
    Ewa