PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanko o urlop przy zatrudnieniu w polowie miesiaca

  • 1. Data: 2005-03-27 20:34:04
    Temat: pytanko o urlop przy zatrudnieniu w polowie miesiaca
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    Zalozmy, ze zostalem zatrudniony 10 marca i mam pracowac przynajmniej do
    konca roku.

    Czy wowczas przysluguje mi urlop w wymiarze 10/12 rocznego wymiaru urlopu
    zaokraglony w gore czy tez w wymiarze 9/12?

    Jakos nie moge dojsc, czy w przypadku zatrudnienia nie od pierwszego, ta
    czesc miesiaca daje prawo do 1/12 uropu czy nie?

    (i najlepiej prosilbym od razu o odpowiedz z podaniem podstawy prawnej, bo
    jakos mi to z kodeksu pracy jasno nie wynika, chyba, ze cos mi umknelo)

  • 2. Data: 2005-03-27 22:06:08
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia gostek <g...@w...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > (i najlepiej prosilbym od razu o odpowiedz z podaniem podstawy
    > prawnej, bo jakos mi to z kodeksu pracy jasno nie wynika, chyba, ze

    O ile nie jest to twoja pierwsza praca, to za marzec tez ci sie należy.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-03-27 23:01:05
    Od: Paweł <c...@a...waw.pl>

> [...]
    > jakos mi to z kodeksu pracy jasno nie wynika, chyba, ze cos mi umknelo)

    Ja bym Ci dal 17 dni badz 21 (w zaleznosci od tego ile przysluguje).
    Wyliczylem to tak:

    ((15/22)/12+9/12)*20 ~ 16,13 czyli 17
    ((15/22)/12+9/12)*26 ~ 20,97 czyli 21

    Nie wiem czy to dobrze ale wyglada madrze ;)
    A wynika z KP

    pzdr,

  • 4. Data: 2005-03-27 23:13:55
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    > Ja bym Ci dal 17 dni badz 21 (w zaleznosci od tego ile przysluguje).
    > Wyliczylem to tak:
    >
    > ((15/22)/12+9/12)*20 ~ 16,13 czyli 17
    > ((15/22)/12+9/12)*26 ~ 20,97 czyli 21

    hmm.... niby kodeks pracy mowi o proporcjonalnosci, ale zastanawiam sie czy
    nie ma tu jakiegos kruczka, by jednak liczyc w pelnych miesiacach, a nie na
    dni

    zreszta mozna sie przy takim podejsciu zastanawiac dlaczego 9/12 a nie tez
    policzyc dni?

  • 5. Data: 2005-03-27 23:27:02
    Od: Paweł <c...@a...waw.pl>

    > hmm.... niby kodeks pracy mowi o proporcjonalnosci, ale zastanawiam sie czy
    > nie ma tu jakiegos kruczka, by jednak liczyc w pelnych miesiacach, a nie na
    > dni

    Mam nadzieje ze nie ma bo tak z grubsza do tej pory liczylem. Proporcjonalnie to
    proporcjonalnie, chyba ze jest jeszcze jakies rozporzadzenie na ten temat,
    ktorego nie znam. W tym gaszczu przepisow latwo cos przeoczyc

    > zreszta mozna sie przy takim podejsciu zastanawiac dlaczego 9/12 a nie tez
    > policzyc dni?

    Bo wyjdzie to samo. Mozna tez i godziny policzyc, sprawdz.

    pzdr,
    Pawel

  • 6. Data: 2005-03-28 14:30:00
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

> [...]
    > proporcjonalnie, chyba ze jest jeszcze jakies rozporzadzenie na ten temat,
    > ktorego nie znam. W tym gaszczu przepisow latwo cos przeoczyc

    niby tak

    ciekawe jeszcze jak inni licza (bo probowalem przejrzec i gogle i serwisy
    poswiecone pracy w internecie i nic nie znalazlem)

  • 7. Data: 2005-03-30 08:22:50
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 27 Mar 2005 22:34:04 +0200, "gostek"
    <g...@w...pl> zakodował:

    >Czy wowczas przysluguje mi urlop w wymiarze 10/12 rocznego wymiaru urlopu
    >zaokraglony w gore czy tez w wymiarze 9/12?

    Zgodnie z rozporządzeniem każdy niepełny miesiąc pracy zaokrągla się w
    górę i każdy niepełny dzień urlopu też w górę.
    Ale nie możesz w roku dostać więcej, niż 100% urlopu - więc jeżeli za
    marzec dostałeś już urlop od poprzedniego pracodawcy (zmiana pracy w
    środku miesiąca) to u następnego już Ci się za marzec nie należy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 8. Data: 2005-03-31 20:42:23
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

> [...]
    > marzec dostałeś już urlop od poprzedniego pracodawcy (zmiana pracy w
    > środku miesiąca) to u następnego już Ci się za marzec nie należy.

    ok, dzieki

    czy bylbys jeszcze uprzejmy podac mi oznaczenie tego rozporzadzenia?

  • 9. Data: 2005-03-31 21:39:55
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 31 Mar 2005 22:42:23 +0200, "gostek"
    <g...@w...pl> zakodował:

    >czy bylbys jeszcze uprzejmy podac mi oznaczenie tego rozporzadzenia?

    Rozporz?dzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 8 stycznia
    1997 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu
    wypoczynkowego, ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu
    oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop

    (Dz. U. Nr 2 z 9 stycznia1997 r., poz. 14)