PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca tymczasowa - umowa na miesiac - urlop

  • 1. Data: 2004-04-03 00:23:50
    Temat: praca tymczasowa - umowa na miesiac - urlop
    Od: "Jakub Wysocki" <j...@u...o2.pl>

    Witam, mam umowę na pracę w agencji pracy tymczasowej na miesiac.
    Z tego co sie orientuję, to przysluguja mi dwa dni urlopu (przy pelnym
    etacie),
    po pierwszym przepracowanym miesiacu. I teraz pytanie, jesli po miesiacu,
    bedziemy podpisywac kolejna umowe, (i kolejna w czerwcu, licpu itp),
    to - czy przykladowo w maju bedzie mi przyslugiwal dwu dniowy urlop,
    czy tez wraz z wyplata za kwiecien dostanę ekwiwalent za nalezny mi urlop ?

    Na dodatek firma podpisuje z nami umowę na 1/2 etatu, ale pracowac
    mozemy max 168 godzin w kwietniu (i mamy za to dostac wyrownanie).

    Troche to zakrecone i juz sie pogubilem. Przedtem byla umowa zlecenie to
    bylo jakos latwiej mi sie w tym wszystkim połapać :)

    Jakby co ta firma to Work Service
    Pozdrawiam
    Jakub Wysocki

  • 2. Data: 2004-04-03 12:45:35
    Temat: Re: praca tymczasowa - umowa na miesiac - urlop
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Sat, 3 Apr 2004 02:23:50 +0200, na pl.praca.dyskusje, Jakub Wysocki
    napisał(a):

    to - czy przykladowo w maju bedzie mi przyslugiwal dwu dniowy urlop,
    > czy tez wraz z wyplata za kwiecien dostanę ekwiwalent za nalezny mi urlop ?

    teraz już nie ma obowiązku z każdą nową umową wypłacać ekwiwalent, możesz
    wybrać urlop w naturze.

    --
    pozdrawiam :-)
    MEva

  • 3. Data: 2004-04-03 18:01:07
    Od: "Kina" <k...@i...pl>

> [...]
    > to - czy przykladowo w maju bedzie mi przyslugiwal dwu dniowy urlop,
    > czy tez wraz z wyplata za kwiecien dostanę ekwiwalent za nalezny mi urlop
    ?

    z tego co wiem, to mozesz sobie zbierać ten urlop np. na wakacje..:-) nie
    masz obowiązku wybierania go w danym miesiącu

    > Na dodatek firma podpisuje z nami umowę na 1/2 etatu, ale pracowac
    > mozemy max 168 godzin w kwietniu (i mamy za to dostac wyrownanie).

    wiem dlaczego tak jest ... ponieważ, jeśli umowa bedzie na cały etat to
    firma musi Ci zagwarantowac prace min. 168 godz. jeśl zdarzy sie, ze nie
    będziesz miał tyle godzin to firma i tak będzie musiała ci dopłacić do 168
    godzin (przynajmniej tak jest według tej nowej ustawy o pracy tymczasowej,
    nie wiem, jak to wygląda w praktyce !) Tak więc agencje podpisują umowy na
    12 etatu, zeby dodatkowo nie tracić kasy... Natomiast jeśli przekroczysz 168
    godzin to już ci sie liczą godziny nadliczbowe - a one już są 50% płatne -
    czy jakoś tak, dlatego nie pozwalaja na więcej godzin.. bo znowu leci
    dodatkowa kasa dla pracowników....

    > Troche to zakrecone i juz sie pogubilem. Przedtem byla umowa zlecenie to
    > bylo jakos latwiej mi sie w tym wszystkim połapać :)

    moze i było łatwiej, ale teraz przynajmniej mamy płacony zus i
    choroboweitp. - choc i tak te umowy nie gwarantują pracy :-(
    swoją drogą , myślałam, ze Work dalej stosuje umowy cywilno prawne - a z tym
    to mozna do sądu juz isc i mozna wygrac, bo to bezprawne ....

    > Jakby co ta firma to Work Service
    > Pozdrawiam
    > Jakub Wysocki

    Pozdrawiam
    a znasz Adecco Poland ????
    Kina

  • 4. Data: 2004-04-03 23:32:13
    Od: "Jakub Wysocki" <j...@u...o2.pl>

    > to - czy przykladowo w maju bedzie mi przyslugiwal dwu dniowy urlop,
    >
    > teraz już nie ma obowiązku z każdą nową umową wypłacać ekwiwalent, możesz
    > wybrać urlop w naturze.

    ok dzieki :)
    chyba wolę kasę i np w lipcu wezmę sobie 1/2 etatu to i tak dwa tyg wolnego
    ;)
    tak czy siak w poniedzialek ide podpisywac umowe
    pzdr
    kuba

  • 5. Data: 2004-04-04 01:09:15
    Od: "Jakub Wysocki" <j...@u...o2.pl>

    > z tego co wiem, to mozesz sobie zbierać ten urlop np. na wakacje..:-) nie
    > masz obowiązku wybierania go w danym miesiącu

    ok dzieki czyli moge wybrac.
    Czyli przy pierwszej umowie na pierwszy miesiac (kwiecien)
    nie mam ani jednego dnia urlopu, dobrze kombinuję ?

> [...]
    > godzin to już ci sie liczą godziny nadliczbowe - a one już są 50% płatne -
    > czy jakoś tak, dlatego nie pozwalaja na więcej godzin.. bo znowu leci

    ok dzieki rozumiem :)
    U nas akurat nie ma problemu z 168, bo pracy jest mnostwo, ale juz teraz
    wiem, dlaczego
    nie mozna nadgodzin :)
    Przedtem (na umowie zlecenie) mozna bylo i przychodzic do pracy
    6 razy w tygodniu po 10 godzin :)
    (o ile ktoś by to wyrobił, ale były osoby, które miały pewnie i po 240
    godzin
    przepracowane)

    > moze i było łatwiej, ale teraz przynajmniej mamy płacony zus i
    > choroboweitp. - choc i tak te umowy nie gwarantują pracy :-(

    z tym zusem to w sumie dobra sprawa, bo ja juz skonczylem studia,
    tak wiec studentem nie jestem :( i pewnie by mi policzyli jakas tam skladkę
    (dokladnie przestelem nim być 31 marca, wiec w sumie ładnie trafiłem z tą
    zmianą
    umowy).
    A pracy jest mnóstwo, tylko ze zdaje się można porprzez agencje pracy
    tymczasowej przepracowac nie wiecej niz 365 dni roboczych dla
    danego klienta agencji (czyli w firmie ktora nas wynajmuje od worka )

    > swoją drogą , myślałam, ze Work dalej stosuje umowy cywilno prawne - a z
    tym
    > to mozna do sądu juz isc i mozna wygrac, bo to bezprawne ....

    hmm, do marca byla umowa zlecenie, a teraz juz umowa o prace,
    zgodnie z ustawą .
    A najlepsze to to, ze przez 3 miesiace pracownicy z worka byli na umowe
    zlecenie, a tez tymczasowi, z active plus na umowe o prace ;),
    za 30 % mniejszą kasę :)

    > Pozdrawiam
    > a znasz Adecco Poland ????
    > Kina

    znam jasne, a jest tam jakas praca ?
    jak ze stawkami ?

    Bo w worku mamy 7 brutto za powiedzmy cos co mozna by nazwac
    "wprowadzanie danych" i obsługa infolinii

  • 6. Data: 2004-04-04 11:11:40
    Od: "Kina" <k...@i...pl>

    > Czyli przy pierwszej umowie na pierwszy miesiac (kwiecien)
    > nie mam ani jednego dnia urlopu, dobrze kombinuję ?

    no tak... jeśli pierwsza umowa jest w kwietniu to urlop mozesz wybrać
    dopiero w maju i jeśli to jest umowa na 12 etetu to tylko jeden dzień po
    przepracowanym miesiącu...

> [...]
    > 6 razy w tygodniu po 10 godzin :)
    > (o ile ktoś by to wyrobił, ale były osoby, które miały pewnie i po 240

    mozna mieć nadgodziny, nikt Ci tego nie moze zabronić... tylko Work bedzie
    musial za nie więcej zapłacić... ot cała filozofia...

    > A pracy jest mnóstwo, tylko ze zdaje się można porprzez agencje pracy
    > tymczasowej przepracowac nie wiecej niz 365 dni roboczych dla
    > danego klienta agencji (czyli w firmie ktora nas wynajmuje od worka )
    to też prawda, według tej ustawy, mozesz być zatrudniony w jednej firmie
    max. 1 rok. - to moze sie zmienić, bo wiem, ze jakiś tam związek agencji
    złożył wniosek o nowelizacje tej ustawy i zwiększenie ilości dni na min. 2
    lata (tak jak jest w Uni)
    Sam fakt jest dobry, bo firma po cześci musi zatrudnić bezpośrednio takiego
    pracownika - po cześci... bo zawsze moze zwolnić - przepraszam... nie
    podpisać kolejnej umowy :-)

> [...]
    > A najlepsze to to, ze przez 3 miesiace pracownicy z worka byli na umowe
    > zlecenie, a tez tymczasowi, z active plus na umowe o prace ;),

    To tez ciekawe... bo ustawa weszła w życie 1 stycznia i umowy o prace
    powinny być stosowane od 1 stycznia.. wiec swoją drogą Work jest bardzo
    odwazny, ze stosowaniem umowy zlecenia...albo pracownicy tak sie boją utraty
    pracy, ze nie poszli jeszce do sądu...!
    I active plus i adecco stosują te umowy... zarobki 30% niższe- ale od kogo?
    czego ? - ja tu znowu z tą ustawą... ale według niej.. i to Work powinien
    wiedzieć i sie stosować - to pracownik tymczasowy (czyli TY) i pracownik X -
    z firmy, w której oboje pracujecie, powninni mieć takie samo wynagrodzenie,
    takie same wszystkie świadczenia itp. oczywiście, jeśli pracujecie na
    podobnych stanowiskach i macie podobny staż pracy (bo tym zawsze mozna sie
    wykręcić !)

    no i trzeba sie niestety liczyć z tym, ze to jest umowa o prace...nie
    zlecenie, które czasami mozna "olać" za przeproszeniem ...
    teraz masz przynajmniej jakieś prawa....

    > znam jasne, a jest tam jakas praca ?

    rzekomo nie ma... jak zawsze... ale jakoś dużo ludzi przez nich
    pracuje....hymmm...:-)

    > Bo w worku mamy 7 brutto za powiedzmy cos co mozna by nazwac
    > "wprowadzanie danych" i obsługa infolinii

    oo... a gdzie pracujesz.. moze sie zgłosze... ???

    pozdrawiam,
    Kina