PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca a urlop wychowawczy - płatny

  • 1. Data: 2004-05-19 15:56:24
    Temat: praca a urlop wychowawczy - płatny
    Od: "idejk-o" <i...@p...onet.pl>

    witam
    pytanie jak w temacie.

    przebywam na urlopie wychowawczym do czerwca 2006 roku.
    przysługuje mi zasiłek oraz rodzinne. jest to kwota teraz troche ponad 450
    zł.

    chciałabym się dowiedzieć czy moge podjąć prace zarobkową na krótki czas
    tylko podczas wakacji. mam na myśli prace sezonową za granicą czyli przy
    jakiś
    zbiorach lub coś podobnego. Ma to trwać około miesiąca ponieważ na taki czas
    zanajdzie sie opieka do dzieci.

    teraz pytania zasadnicze:

    czy mogę pracować przebywajac na urlopie wychowawczym?
    jesli tak, to jaka to może być kwota, aby w przyszłym roku -kiedy będę
    składać wnisek o płatny wychowawczy- dalej przyslugiwały mi pieniążki.

    zaznaczam że mój mąż jest w tej chwili na bezrobociu również płatnym. może
    jest taka możliwość aby na czas mojej nieobecności mąż przeszedł na urlop
    wychowawczy albo żeby przysługiwał nam obojgu. znalazłam w goglach, że oboje
    rodzice mogą jednocześnie korzystać z takiego urlopu przez okres nie
    przekraczający 3 miesięcy. czy mogę to zastosawać do naszej sytuacji, kiedy
    mąż jest na bezrobociu.

    jest to ważny problem bo niechciałabym stracić prawa do zasiłku ale też
    chciałabym skorzystać z możliwości zarobienia.

    dziękuję i pozdrowienia
    idejka