PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca, ZUS ciąża i zasiłki, pomocy... › praca, ZUS ciąża i zasiłki, pomocy...
    From: "Justyna" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: praca, ZUS ciąża i zasiłki, pomocy...
    Date: Mon, 24 Jun 2002 22:21:41 +0200

    Zaczyna mi się 8 miesiąc ciąży.
    Mam umowę na czas określony do końca sierpnia.
    Termin porodu wypada mi wcześniej - ok 24 sierpnia.
    Zarabiam brutto 2080 zł/mc.
    Co ze mną będzie we wrześniu? W jakiej wysokości dostanę zasiłek
    macierzyński?
    Co z zasiłkiem wychowawczym? Kto go płaci i czy w ogóle mi przysługuje,
    jeżeli umowa wygaśnie z końcem sierpnia?
    Kto od tego płaci podatek i czy będę ubiezpieczona w trakcie pobierania
    zasiłku wychowawczego jeśli w ogóle go dostanę?
    A jeśli urodzę we wrześniu - co wtedy? Czy mogę sobie wziąć jakiś urlop
    przed porodem? Czy moją sytuację poprawiłoby (a pracodawcy pogorszyło) gdyby
    przedłużył mi umowę na czas nieokreślony? Wcześniej byłam pół roku na
    bezrobociu. Dziecko będę wychowywać sama.

    Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam.
    Justyna

    Ps. Przepraszam za chaos, ale nie mogę pozbierac myśli...