PracaGrupypl.praca.dyskusje › na rozdrożu

  • 1. Data: 2004-03-02 13:43:05
    Temat: na rozdrożu
    Od: Virgien <v...@N...pl>

    Witam serdecznie!

    Jako iż znalazłem się w dość niecodziennej dla mnie sytuacji, uprzejmie
    proszę o udzielenie mi kilku odpowiedzi na nurtujące mnie, ważne dla mnie
    pytania bądź jakiekolwiek, niezobowiązujące sugestie. Pokrótce opiszę
    zatem, jak to wszystko wygląda.

    Firma w której pracuję, znajduje się na skraju bankructwa i wszystkie znaki
    na niebie mówią, aby czym prędzej odnaleźć nowe zajęcie. Obecnie znajduję
    się na zwolnieniu lekarskim L4 (chory może chodzić), kiedy całkowicie
    oddałem się swym poszukiwaniom i... Znalazłem :) Dostałem ciekawą ofertę i
    czy wobec tego faktu, mógłbym przerwać to zwolnienie (wolałbym
    "przypilnować" tej oferty aby mi nie uciekła) aby rozwiązać umowę o pracę z
    obecnym pracodawcą (za porozumieniem stron, bez okresu wypowiedzenia -
    uszczęśliwi to obie strony ;) bądź, czy mogę tego dokonać na zwolnieniu?
    Rozumiem, że nie mogę podjąć żadnej pracy, dlatego chodzi mi wyłącznie
    o wszelkie sprawy, "organizacyjne"; nowy pracodawca jest o wszystkim
    poinformowany i ustosunkował się do tego bardzo przychylnie choć, jemu
    również zależało by na jak najszybszym załatwieniu wszystkich spraw, tutaj.
    I to na razie tyle...

    Życie jednak lubi płatać figle, dlatego chciałbym być przygotowany na
    najprzeróżniejsze scenariusze, jakie mogą stać się rzeczywistością.
    Równolegle, staram się o inną pracę, atrakcyjniejszą choć, odległą od
    miejsca zamieszkania. Na niej zależy mi najbardziej i była by to praca
    "pewna", choć aktualna za 5 m-cy. Krążą w dotychczasowej firmie jeszcze nie
    potwierdzone słuchy, iż nastąpi spora redukcja zatrudnienia i istnieją
    realne szanse na to, aby otrzymać wypowiedzenie ze strony pracodawcy z
    zachowaniem okresu wypowiedzenia (dla mnie miesiąc) plus odprawy (na co
    jednak nie liczę) więc i prawo do zasiłku. Idąc tym tropem; czy mam prawo
    rejestrowania się w urzędzie pracy i podejmowania zasiłku w nowym miejscu
    zamieszkania (zameldowania)? Były by więc to zaledwie 2 miesiące czy nawet,
    miesiąc, "na przetrwanie" a zdecydowanie wolałbym spędzić ten czas tam,
    lokując się przyzwoicie (tam mieszka moja dziewczyna), badając grunt,
    otoczenie.

    Czy takie zwolnienie L4 jakoś, zobowiązuje do przebywania w miejscu
    zamieszkania? Jeśli nie... Czy mogę wyjechać na kilka dni? Chciałbym
    wykorzystać te dni na konstruktywne działania, spotkania, rozmowy itd.
    zakładając, że obecnej umowy rozwiązać teraz nie mogę a więc ryzyko
    utraty tej pierwszej oferty mimo wszystko, rośnie...

    Z góry bardzo serdecznie dziękuję za wszelkie rady, odpowiedzi choć żywię
    nadzieję, że nie "namieszałem" zbytnio ;)

    --
    Kłaniam się,
    Virgien

  • 2. Data: 2004-03-02 13:50:31
    Temat: Re: na rozdrożu
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    odnosnie urzedu pracy:
    mozesz sie zarejestrowac jezeli posiadasz zameldowanie (moze byc tymczasowe)

    pozdrawiam i zycze udanej decyzji
    Ewa (Krakow)
    a...@o...pl
    GG4429837

  • 3. Data: 2004-03-02 18:59:36
    Temat: Re: na rozdro?u
    Od: Virgien <v...@N...pl>

    *a&e* wrote:

    > odnosnie urzedu pracy:
    > mozesz sie zarejestrowac jezeli posiadasz zameldowanie (moze byc tymczasowe)

    Dziękuję Ci :)

    --
    Kłaniam się,
    Virgien