PracaGrupypl.praca.dyskusje › komórka służbowa

  • 11. Data: 2004-02-04 19:40:54
    Temat: Re: komórka służbowa
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Leszek Lubieniecki" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bvr07n$1ltj$1@mamut.aster.pl...
> [...]
    > zero" :-)
    > Aha, jeszcze jedno, pod koniec pracy miałem stłuczkę w moim samochodzie
    > służbowym (nie z mojej winy - ktoś mnie stuknął w zderzak na parkingu w nocy
    > :-) ),następnego dnia zostawiłem na parkingu samochód przed firmą
    > (poinformowałem szefa o tym zdarzeniu i widział te uszkodzenia), szef
    > podczas mojej nieobecności w firmie (byłem na zwolnieniu lekarskim) oddał do
    > naprawy samochód nie zgłaszając szkody do PZU. Teraz twierdzi, że za naprawę
    > też mi potrąci z pensji bo nie może już zgłosić szkody do PZU.

    Z takimi ludźmi nie rozmawia się inaczej, niż na zasadzie: "oj, ma Pan
    czas na chodzenie po sądach i to w sprawie dla Pana przegranej?"

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 12. Data: 2004-02-05 15:41:05
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2/4/2004 9:21 AM, Tom wrote:

    > Jeśli Cię będzie koniecznie chciał obciążyć, to poproś o fakturę. Zobaczysz, że
    zaraz
    > ustąpi. Cały kruczek w tym, że pracodawca nie będzie miał jak zaksięgować
    > takiego zwrotu.

    No, jak pracodawca wredny, to może sam powiadomić skarbowy o wyłudzeniu
    świadczenia wykrytym podczas kontroli billingu - pracownik wiedział,
    gdzie dzwoni, więc wiedział, że prywatnie i wiedział, że powinien
    zapłacić od tego podatek dochodowy, VAT (konsument końcowy) i pewnie ZUS
    też.
    Trudno powiedzieć, jak zachowałby sie sąd, zwykle umarzał takie sprawy,
    bo pracodawca powinien kontrolować na bieżąco lub wrecz uniemozliwiać
    (co jest nierealne w komórce służbowej kwalifikowanego specjalisty, bo
    nie da sie przewodziec, gdzie może dzwonić).

    Żądanie zwrotu za rozmowy prywatne, gdy się tego dotychczas nie robiło,
    po wypowiedzeniu, jest mało eleganckie - chyba, że zalazło się
    pracodawcy za skurę w perfidny sposób - ale nawet wtedy dzentelmenowi
    nie wypada mścić się takimi drobiazgami.

    Pzdr: Catbert