PracaGrupypl.praca.dyskusje › fundusz gwarantowanych świadczeń pracowniczych

  • 1. Data: 2003-08-19 12:23:52
    Temat: fundusz gwarantowanych świadczeń pracowniczych
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    chciałbym się cos więcej dowiedzieć jeżeli mozna o odzyskiwaniu pieniędzy z
    Funduszu Gwarantowanych świadczeń pracowniczych w przypadku, gdy firma w
    której byłem zatrudniony zwinęła się z rynku.Może ktoś ma jakieś
    doświadczenia na tym polu?
    Byłbym wdzięczny za pomoc

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2003-08-19 13:13:31
    Od: "Bożena" <m...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Funduszu Gwarantowanych świadczeń pracowniczych w przypadku, gdy firma w
    > której byłem zatrudniony zwinęła się z rynku.Może ktoś ma jakieś

    Żeby odzyskać pieniądze poprzez FGŚP trzeba mieć wyrok sądowy o ich
    zasądzeniu i pismo od komornika że nie jest w stanie ściągnąć pieniędzy.
    Należność zasądzona powinna być w kwocie brutto na wyroku.
    Z tymi papierami + świadectwo pracy idzie się do FGŚP
    Jednym z warunków do przyznania wypłaty z funduszu jest to że firma w której
    pracowałeś powinna się wyrejestrować w czasie nie dłuższym niż 6 miesięcy od
    Twojego zwolnienia.
    Sprawdzają też niewypłacalność pracodawcy.
    Fundusz oddaje wynagrodzenie z dwóch ostatnich miesięcy + wszelkie odprawki
    Jeśli Fundusz odmówi wypłaty pieniędzy trzeba się odwołać do Sądu Pracy.Jak
    Sąd pracy zasądzi żeby FGŚP wypłacił to Ci wypłacą.
    Jestem na etapie odwołania do Sądu Pracy, ponieważ nie spełniłam tego
    warunku 6 miesięcy
    życzę Ci powodzenia
    Pozdrawiam
    Bożena

  • 3. Data: 2003-08-19 13:37:36
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    ok, dzięki, ale ja mam trochę większy problem. Otóż moja była firma poprostu
    się rozmyła...nie zamknęła działalności, ale też nie wyrejestrowała
    dzialalności z KRS. Nie mam i raczej nie będe miał świadectwa pracy, bo
    zarząd ma już wszystko gdzieś, nikogo też za bardzo nie interesuje z tamtej
    firmy jakakolwiek papierowa robota związana z wyrejestrowaniem spółki. I co
    w takim paskudnym wypadku????

    Krzysztof

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 4. Data: 2003-08-19 15:50:09
    Od: "Bożena" <m...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    tamtej
    > firmy jakakolwiek papierowa robota związana z wyrejestrowaniem spółki. I co

    A to już mój drugi przypadek, też mam taką sytuację z drugą firmą. Na razie
    sama napisałam rozwiązanie umowy o pracę, wysłałam na adres firmy, wróciło,
    jestem na etapie wniesienia sprawy do Sądu o wynagrodzenie, o świadectwo
    pracy i o uznanie mojego zakończenia pracy z dniem jak na moim rozwiązaniu
    umowy o pracę- tak mi poradzili w PIPie, a jaki będzie dalszy ciąg możemy
    po0gadać za kilka miesięcy po sprawie sądowej
    pozdrawiam
    B.

  • 5. Data: 2003-08-20 11:41:54
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>