PracaGrupypl.praca.dyskusje › dzialalnosc gospodarcza i etat w jednym

  • 1. Data: 2003-02-18 17:42:40
    Temat: dzialalnosc gospodarcza i etat w jednym
    Od: "Arturo" <a...@w...pl>

    Aktualnie pracuje na etacie informatyka w firmie sektora IT z umowa na czas
    nieokreslony.
    Ostatnio naszlo mnie na zalozenie wlasnej dzialalnosci gospodarczej nie
    rezygnujac przy tym z etatu. Jak jest z ZUS i skladkami na ubezpieczenia
    zdrowotne, czy odprowadzajac ze swojej stalej pensji wcale nie male skladki
    na emeryturke, bede poza tym musial odprowadzac jakies skladki z tytulu DG?
    Druga sprawa to taka, ze co roku przekraczam nieznacznie drugi prog
    podatkowy, czy dochody z DG musze sumowac z tymi osiagnietymi z etatu, czy
    moge je rozliczac oddzielnie (boje sie przekroczenia 3 progu i placenia
    astronomicznych wyrownan). Ogolnie czy prowadzenie DG rownolegle z praca na
    etacie jest w ogole oplacalne?

    Dziekuje
    Artur

  • 2. Data: 2003-02-18 20:42:23
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza i etat w jednym
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

    Użytkownik "Arturo" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Artur
    > Jeżeli jesteś zatrudniony na etacie a twoje wynagrodzenie nie jest niższe
    od kwoty 800,00zł.to wtedy opłacasz z działalności tylko ubezpieczenie
    zdrowotne i w tym przypadku już Ci się opłaca (zaoszczędzasz na ZUSie ok
    500,00zł)

  • 3. Data: 2003-02-22 23:16:40
    Od: i...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Arturo" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > czas

    Niestety będziesz musiał rozliczać obydwa dochody na jednym PIT. Rozsądnie
    byłoby prowadzić np KPiR, wtedy mógłbys sobie wiele rzeczy wrzucić w koszty. I
    w ten sposób obronić się przed przekroczeniem kolejnego progu.
    Wszystko zależy od tego jaki profil ma mieć Twoja firma i jakie przyniesie
    dochody (straty)

    Pozdrawiam

    iga