PracaGrupypl.praca.dyskusje › biznes plan-jak

  • 1. Data: 2003-01-18 21:20:38
    Temat: Re: biznes plan-jak
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    Wspolczuje...
    Dobry biznesplan to kwestia kilku tygodni, czasem miesiecy.
    Powstaly o tym cale ksiegi, wiec troche dziwne wymaganie
    jak na proces rekrutacji.

  • 2. Data: 2003-01-18 21:28:42
    Od: "josef" <l...@o...pl>

    Użytkownik "zocha" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > mam (?) dostac posade.
    > warunkiem jest pomysl na sprzedanie produktu

    >Wrzuć w google i ciach jest,tylko czy możesz to wykorzystać chociaż w
    przybliżeniu do swojego produktu. To trudno w ciemno coś doradzić,do tematu
    potrzeba odrobine danych cenowych,konkurencji,zastosowania itp.
    pozdr.

  • 3. Data: 2003-01-18 21:31:00
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > firma jest mala, wiec hmmm i biznes plan tez nie ogromny.

    Jedno nie ma zwiazku z drugim (rynek czy tak, czy tak
    wybadac trzeba, a on jest taki sam i dla malej, i dla
    duzej firmy).

    > generalnie chodzi mi o techniczna strone, jak to rozpisac
    > nie mialam nigdy z czyms takim do czynienia

    Pomysl na sprzedanie produktu - przez to mozna rozumiec
    nie tyle biznesplan, co jakas akcje marketingowa. Moze
    o to chodzilo?

    W sieci nie spotkalem jeszcze pelnych opracowan dot.
    pisania i wygladu poprawnego biznesplanu.

    Moze oni pomoga: http://www.biznesplan.com.pl/ ? ;)

    Poza tym:
    http://www.google.pl/search?q=biznesplan+jak+napisać

  • 4. Data: 2003-01-18 21:35:06
    Temat: biznes plan-jak
    Od: "zocha" <j...@i...pl>

    mam (?) dostac posade.
    warunkiem jest pomysl na sprzedanie produktu
    pomysl mam, tylko nie wiem jak to "ubrac w slowa" a wlasciwie jak
    technicznie to rozpisac.
    prosze pomozcie, gdzie znajde cos na wzor biznes planu

    z gory dziekuje

  • 5. Data: 2003-01-18 21:42:07
    Od: "zocha" <j...@i...pl>

    coz....... czego sie nie robi.....

    firma jest mala, wiec hmmm i biznes plan tez nie ogromny.
    generalnie chodzi mi o techniczna strone, jak to rozpisac
    nie mialam nigdy z czyms takim do czynienia
    zycie....
    Użytkownik Maciej Szylke <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0cgfh$3mf$...@n...onet.pl...

  • 6. Data: 2003-01-19 14:39:05
    Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl>

    Witam,
    Z tego co wiem, a koncze wlasnie V rok marketingu to biznes plan odnosi sie
    do pomyslu na firme, oraz okreslenia jej pozycji na rynku, a nie na sprzedaz
    prodkuktu. Sprzedz to inaczej dystrybucja produktu, a to zupelnie cos
    innego. Przez pomysl na sprzedaz mozna rozumiec jak np. usprawnic sprzedaz
    juz istniejącego produktu lub co zrobic aby produkt byl atrakcyjny. Obecnie
    coraz wiecej firm ucieka się do rozwiazan internetowych takich jak sklepy
    internetowe, ale to nie jedyne rozwiazanie. Mysle ze nie musisz sie martwic
    technicznym rozpisem tego. Jezeli masz pomysl sprobuj po prostu podzielic to
    na kilka punktow i zapisac to w postaci projektu - koncepcji usprawnienia
    dystrybucji ( w przypadku gdy produkt ten juz jest na rynku) czy tez
    opracować plan sprzedaży nowgo produktu. W takim przypadku przydaloby sie
    zaproponowac jakies badania typu ankiety, aby dowiedziec sie czego oczekuje
    klient, moze pomysl na reklame itp.

  • 7. Data: 2003-01-20 14:13:22
    Od: "Ania" <l...@p...onet.pl>

    Po pierwsze to biznes plan w całości stanowi opracowanie projektu
    działalności ale w kolejnych cześciach zawarte są poszczególne etapy i
    aspekty tej działalności a więc jest również część marketingowa w której
    znaleźć powinny się informacje o produkcie.
    Po drugie jak szanowna kolezanka wyobraża sobie tworzenie tego typu planów w
    przyszłości jeśli już na etapie rekrutacji nie może dać sobie rady z prostym
    planem rozwoju produktu? bo nawet jeśli bedzie codziennie wypisywac na
    grupę, to w końcu pracodawca odkryje niekompetencje, więc moja rada brzmi:
    mierz siły na zamiary.
    Po trzecie, produkt jest definiowany fazowo a co za tym idzie jego rozwój i
    etapy funkcjonowania na rynku opisane są w kazdej popularnej publikacji
    książkowej z zakresu marketingu i nie potrzeba tu specjalnej wiedzy z
    zakresu tworzenia biznes - planów. A co do otoczenia to majac otwarte oczy
    każdy sznujący się pracownik marketingu czy działu sprzedaży potrafi
    zdefiniowac determinanty powodzenia okreslonego produktu a bez tych
    umiejętności nawet książki neipomogą.
    Bulwersują mnie takie przejawy powszechnej niekompetencji i to na forum
    publicznym

    Powodzenia
    Ania