PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie L4 i operacja

  • 1. Data: 2005-08-07 12:21:54
    Temat: Zwolnienie L4 i operacja
    Od: " mrowka" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam, czeka mnie operacja. Bede wylaczony z pracy na ok miesiac. Mam jeszcze
    troche dni urlopu i nie wiem jak to oglosic pracodawcy. Wziasc sobie np. 2 tyg
    urlopu i reszte na L4 czy powiedziec wprost, ze ide na operacje i nie bedzie
    mnie przez miesiac i dostarczyc L4. Byl ktos kiedys w takiej sytuacj? Dzieki
    za odpowiedzi

  • 2. Data: 2005-08-07 13:57:31
    Temat: Re: Zwolnienie L4 i operacja
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dd4ud2$aii$1@inews.gazeta.pl mrowka
    <m...@N...gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > operacje i nie bedzie mnie przez miesiac i dostarczyc L4. Byl ktos
    > kiedys w takiej sytuacj? Dzieki za odpowiedzi
    Z czym Ty masz problem właściwie? Leczysz się, wykorzystujesz na ten cel
    otrzymane zwolnienie lekarskie i tyle. Co ma do tego urlop?

    Jotte

  • 3. Data: 2005-08-07 14:43:35
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    mrowka napisał(a):
> [...]
    > mnie przez miesiac i dostarczyc L4. Byl ktos kiedys w takiej sytuacj? Dzieki

    No coz. Ja kiedys w takiej sytuacji (mialem mozliwosc czekac na operacje
    - nie byla pilna, chociaz konieczna) uzgodnilem przewidywany termin z
    wyprzedzeniem polrocznym. Naturalnie dyrektor byl czlowiekiem godnym
    zaufania, co pozwolilo bez zbednych stresow dopasowac czas mojej
    dluzszej nieobecnosci do okresu najmniejszej aktywnosci firmy.
    Wszystko zalezy z jakimi ludzmi masz do czynienia - sam musisz
    zadecydowac na co mozesz sobie pozwolic i czy lepsze dla ciebie jest
    zaskoczenie szefa miesiecznym zwolnieniem, czy tez pozwolenie mu na
    wczesniejsze przygotowanie sie (ale nie poprzez zwolnienie cie z
    pracy.....) na ten okres.
    Problemem jest jeszcze to, ze zwolnienia lacznie do miesiaca czasu placi
    pracodawca a nie zus (ten pokrywa czas powyzej 30 dni) - niezle swinstwo
    wg mnie, spychajace koszty wiekszosci zwolnien na pracodawcow.

  • 4. Data: 2005-08-07 15:30:33
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dd56da$586$1@inews.gazeta.pl krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > zaskoczenie szefa miesiecznym zwolnieniem, czy tez pozwolenie mu na
    > wczesniejsze przygotowanie sie (ale nie poprzez zwolnienie cie z
    Oczywiście, oczywiście. Firma i szef przede wszystkim, własne zdrowie i (w
    bliższej lub dalszej perspektywie) zycie to pestka. Co Ty w ogóle
    wygadujesz? Jak chodzi o zdrowie to pier****ć (sorry) nawet 100 firm i 1000
    szefów, niech idą do diabła. Mysleć trzeba o sobie i rodzinie.
    Basta.

    > Problemem jest jeszcze to, ze zwolnienia lacznie do miesiaca czasu placi
    > pracodawca a nie zus (ten pokrywa czas powyzej 30 dni) - niezle swinstwo
    > wg mnie, spychajace koszty wiekszosci zwolnien na pracodawcow.
    Jest to kontrowersyjne rozwiązanie, ale na pewno nie świństwo, ponieważ
    pracodawca decydując sie na zatrudnianie pracowników znał ten przepis i tym
    samym dobrowolnie zgodził się poddać jego działaniu. Nie ma bowiem przymusu
    zatrudniania pracowników.

    Jotte

  • 5. Data: 2005-08-07 16:30:05
    Od: "Victor Wozniak" <v...@v...peel>

    I ja rowniez bylem w podobnej sytuacji jak Twoj przedpiszca, z tym, ze moja
    operacja "wyskoczyla " dosc nagle - mialem niecale 3 miesiace na
    przygotowanie sie do niej (zastrzyki p. zoltaczce i badania).
    Oczywisie moj Szef wiedizal o wszystkim z gory - czyli w kilka dni po tym
    jak sam sie dowiedzialem i uzgodnilem termin. Dzieki temu udalo sie nam
    rozwiazac wiekszosc problemow "z gory" a moja w sumie miesieczna nieobecnosc
    + dodatkowe 2 tygodnie jako urlop nie zaszkodzily nikomu.

[...]

    Dziwne masz podejscie do firmy..... naprawde bardzo dziwne....

[...]

    Nie ma przymusu pracy.

    Szczerze mowiac - trudno by mi bylo (jako szefowi) zaufac pracownikowi,
    ktory zamiast powiadomic mnie wczesniej - jesli jest to oczywiscie mozliwe,
    nagle "wycina" mi taki numer....

    Ale ja jestem i stary i wnioskujac po lektrze niektorych postow: dziwny.

    poz.

    Vic

  • 6. Data: 2005-08-07 16:59:59
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dd5cut$emv$1@news.onet.pl Victor Wozniak <v...@v...peel>
    pisze:

    > Dziwne masz podejscie do firmy..... naprawde bardzo dziwne....
    Zapomniałes dodać akronim IMVHO. Dopiero wtedy byłoby OK.
    Zresztą - co w nim dziwnego właściwie?

    > Nie ma przymusu pracy.
    Poważnie? No i co? Pracownik idzie do pracy zgodnie z obowiązującym prawem i
    zgodnie z tym samym prawem pracodawca(?) go zatrudnia. Jedna i druga strona
    powinna wiedzieć w jakich realiach prawnych podejmuje decyzję.

    > Szczerze mowiac - trudno by mi bylo (jako szefowi) zaufac pracownikowi,
    > ktory zamiast powiadomic mnie wczesniej - jesli jest to oczywiscie
    > mozliwe, nagle "wycina" mi taki numer....
    To znaczy jaki? Jeśli pracodawca uważa, że pracownik udając się na konieczne
    leczenie wycina mu "numer", to nie zasługuje na jakąkolwiek lojalność.
    Szczerze mówiąc mnie (jako pracownikowi) trudno byłoby nie tylko zaufać, ale
    wykazać się jakąkolwiek dozą dobrej woli w stosunku do pracodawcy, który nie
    rozumie, że moje zdrowie i rodzina są dla mnie 100 razy ważniejsze niż jego
    firemka (w której przecież tylko pracuję). W końcu jeśli sie dowiaduję o
    chorobie (przypuśćmy dośc poważnej), to pierwszoplanowo interesuje mnie
    ratowanie mojego zdrowia, zabezpieczenie rodziny itp., a nie czyjś biznesik,
    nieprawdaż?
    Naturalnie jeśli pracodawca zasłużył na eleganckie traktowanie, to jest
    ładnie jak pracownik poinformuje go o mającej nastąpić absencji chorobowej,
    ale to tylko kwestia gestu, na który trzeba - jak zaznaczyłem - zasłużyć.
    Zresztą to są dywagacje; tak naprawdę tryb załatwiania tych spraw regulują
    zapisy prawa pracy.
    Autor wątku coś tam kombinuje z urlopem _wypoczynkowym_, który mu został. Po
    co?

    > Ale ja jestem i stary i wnioskujac po lektrze niektorych postow: dziwny.
    Jam także niemłody (w sensie stażu pracy i doświadczeń przynajmniej).

    Jotte

  • 7. Data: 2005-08-07 17:25:50
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sun, 7 Aug 2005 18:59:59 +0200, *Jotte*
    <news:dd5elc$40g$1@news.dialog.net.pl> napisał(a):

    > Autor wątku coś tam kombinuje z urlopem _wypoczynkowym_, który mu został. Po
    > co?

    Chyba dobrze kombinuje skoro boi się reakcji szefa. Do szpitala mogli
    przecież zabrać człowieka nagle ( bo skąd człowiek może wiedzieć kiedy się
    rozchoruje?), a urlop i tak mu się cofnie jak szpital wyśle zwolnienie
    lekarskie do pracy. Wychodzę z założenia, że co ma być to i tak będzie.

    --
    Kaja

  • 8. Data: 2005-08-07 17:33:03
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:15icrdu6y4z4k$.1675ns49a2oei.dlg@40tude.net Kaja
    <k...@n...ma.wp.pl> pisze:

    > Chyba dobrze kombinuje skoro boi się reakcji szefa.
    Dlaczego?
    Tzn. dlaczego uważasz, że strach przed jakimś tam "szefem" jest ok?

    > Wychodzę z założenia, że co ma być to i tak będzie.
    A czy wychodząc odważysz się chociaż trzasnąć drzwiami? ;)))

    Jotte

  • 9. Data: 2005-08-07 17:50:59
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sun, 7 Aug 2005 19:33:03 +0200, *Jotte*
    <news:dd5gj8$5jj$1@news.dialog.net.pl> napisał(a):

    > Dlaczego?
    > Tzn. dlaczego uważasz, że strach przed jakimś tam "szefem" jest ok?

    Strach nie jest ok, ale myślę, że nie byłaby to przyjemna rozmowa ( szef by
    pytał a po co Ci ten szpital, a na co itd) i lepiej przed szpitalem się nie
    denerwować, nie podnosić sobie ciśnienia. Sam szpital to już stres.
    Można np. zadzwonić już ze szpitala i poinformować, że się w nim przebywa.
    Wtedy szef to jakoś przeboleje :-)

    > A czy wychodząc odważysz się chociaż trzasnąć drzwiami? ;)))

    W ogóle nie mam zwyczaju trzaskać drzwiami, bo w moim domu były i są drzwi.
    Trzaskają tylko ludzie, którzy mieszkali w jakichś oborach, czy w ogóle źle
    wychowywani w domu rodzinnym.

    --
    Kaja

  • 10. Data: 2005-08-07 18:07:55
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:1kt6yb5cjg8dn.1vfytetepr75t.dlg@40tude.net Kaja
    <k...@n...ma.wp.pl> pisze:

    > Strach nie jest ok, ale myślę, że nie byłaby to przyjemna rozmowa ( szef
    > by pytał a po co Ci ten szpital, a na co itd) i lepiej przed szpitalem
    > się nie denerwować, nie podnosić sobie ciśnienia.
    No to co? Olewa się buca razem z jego pytaniami tego typu, jakby on po
    prostu w ogóle nie istniał i tyle. Dostarcza się zwolnienie w ustawowym
    terminie, potem - jeśli trzeba następne i kolejne - i to wszystko. A w razie
    potrzeby egzekwuje prawo.

    > w moim domu były i są drzwi.
    Gratuluję. Nie każdy może się tym pochwalić. ;))

    > Trzaskają tylko ludzie, którzy mieszkali w jakichś oborach, czy w
    > ogóle źle wychowywani w domu rodzinnym.
    Co Ty mówisz!? Próbowałaś kiedyś trzasnąć drzwiami od obory?

    Jotte