PracaGrupypl.praca.dyskusjeZarobki projektanta instalacji › Zarobki projektanta instalacji
    From: Norbert <n...@r...no>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Zarobki projektanta instalacji
    Date: Fri, 14 May 2010 18:20:01 +0200
    Sender: n...@r...no

    Witam

    Mam pytanie, ktore moze rozpeta jakis maly flame, ale chcialbym uslyszec
    tylko opinie na temat o ktorym napisze i za ewentualny dym przepraszam :-)

    Mam kumpla, jest rok po studiach Inzynierii Srodowiska na AGH w Krakowie. W
    trakcie drugiego roku zaczal rownolegle studiowac Geodezje (tez na AGH), w
    ciagu roku zaliczyl pierwszy rok geodezji, lecz przy zaliczaniu drugiego
    (udalo sie w 75%) byl juz wykonczony (ciagnal w jednym roku 6 semestrow) i
    ostatecznie porzucil geodezje. Zatem skonczyl tylko Inzynierie Srodowiska.
    Na czwartym roku mocno zainteresowal sie AutoCadem i projektowaniem
    instalacji wodociagowych. AutoCada opanowal w stopniu dosc wysokim (robil
    tez drobne projekty na zlecenia), po pewnym czasie zaczal automatyzowac
    pewne procesy w AutoCadzie za pomoca programow pisanych przez siebie w C#.
    Ma napisane kilka mniejszych aplikacji zintegrowanych z AutoCadem, ktore
    pomagaja mu podczas obliczen instalacji i tworzy kolejne.
    Po studiach przez pol roku odbywal praktyke na stanowisku projektanta
    instalacji grzewczych i wentylacyjnych. Zaczal tez na Politechnice
    Warszawskiej podyplomowo kierunek Chlodnictwo i klimatyzacja, ktory konczy
    za miesiac, oraz na AGH w Krakowie studiuje tez podyplomowo Inzynierie
    gazownicza - projektowanie sieci gazowych, wodociagowych i kanalizacyjnych.
    Konczy ja za pol roku.
    No i teraz meritum. Nie znam sie na tej branzy, moja to IT, ale troche mnie
    zdziwilo, gdy sie dowiedzialem, ze w obecnej pracy (juz nie staz, a umowa o
    prace) na stanowisku projektanta instalacji grzewczych, gazowniczych i
    klimatyzacyjno-wentylacyjnych zarabia 1400 pln netto. Pracuje we Wroclawiu.
    Czy takie zarobki to norma czy po prostu jest dymany? Dodam, ze jest
    czlowiekiem niestety z ograniczona asertywnoscia i niska samoocena, wiec byc
    moze ma to taki skutek. Jest inteligentny i chetnie sie uczy, z mojego
    punktu widzeznia dosc duzo wie o tym co robi na codzien (znajomi budujacy
    domy radza sie go w zakresie instalacji).
    Pisze tego posta bez jego wiedzy, bo po prostu chcialbym sie dowiedziec jak
    wyglada sytuacja w innych firmach i u innych osob o podobnych
    kwalifikacjach.
    Dzieki z gory za odzew.

    --
    pozdrawiam