PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyrok zapadł a oni dalej swoje !??!

  • 1. Data: 2003-10-10 22:41:49
    Temat: Wyrok zapadł a oni dalej swoje !??!
    Od: "palik" <n...@t...pl>

    Witam, mam pytanie konkretnie dotyczące prawa pracy ale ogólnie postępowań
    sądowych. Pracowałem w firmie w której m.in. źle sformułowano moje
    świadectwo pracy. Mówie m.in. ponieważ ogólnie sprawa dotyczyła dużo
    poważniejszych naruszeń prawa. Wytoczyłem proces, wygrałem go, zapadł wyrok.
    Mój były pracodawca próbuje mi jak najbardziej "umilić życie" i na moje
    prośby o zmiane świadectwa pracy słysze odpowiedź "jeszcze nie dostaliśmy
    wyroku". Chodzi tu o to, żenajprawdopodobniej mój były pracodawca myśli że
    sąd przesle wyrok pocztą lub coś takiego, ale z tego co się orientuje to
    trzeba się po niego samemu zglosić. Niestety nie mam wprawy w takich
    sprawach, ponieważ była to moja pierwsza jaka kolwiek sprawa sądowa, i nie
    mam pojęcia w jaki sposób mogę zmusić pracodawce do zastosowania się
    postanowienia sądu . Proszę o informacje co można w tym kierunku zrobić.
    Sprawa dotyczyła jeszcze świadczeń pieniężnych typu wyprawka, świadczenia
    socjalne, ale to wszystko zostało uregulowane, lecz z świadectwem pracy jest
    bez zmian. Z góry dziękuje

  • 2. Data: 2003-10-12 00:10:34
    Temat: Re: Wyrok zapadł a oni dalej swoje !??!
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Sat, 11 Oct 2003 00:41:49 +0200, "palik" <n...@t...pl> wrote:

    >Chodzi tu o to, żenajprawdopodobniej mój były pracodawca myśli że
    >sąd przesle wyrok pocztą lub coś takiego, ale z tego co się orientuje to
    >trzeba się po niego samemu zglosić.

    No i slusznie mysli. Dostanie wyrok za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Bedzie
    mial 14 dni na wniesienie apelacji. Jesli tego nie zrobi to wyrok sie
    uprawomocni. Niestety, pracodawca moze na zlosc Tobie wydluzyc sprawe bo:
    - moze nie odbebrac wyroku za pierwszym razem, polezy na poczcie 7 dni, sad
    ponownie wysle, znowu awizo, tez sobie polezy, znowu zwrot do sadu i dopiero
    wtedy wyrok zostanie uznany za skutecznie doreczony.
    - moze odebrac za drugim razem i wniesc apelacje.
    - moze odebbrac od razu i tez wniesc apelacje.

    Kyniu

    P.S. Na wyrok troche sie czeka bo sad musi napisac uzasadnienie - przyklad -
    wyrok zapadl 14 lipca, wyrok (jeszcze nieprawomocny) przyszedl pod koniec
    wrzesnia. Tak ze uzbroj sie w cierpliwosc.

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 3. Data: 2003-10-15 10:28:49
    Od: "Monika" <m...@k...ciach.chip.pl>

    Użytkownik "palik" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > wyroku". Chodzi tu o to, żenajprawdopodobniej mój były pracodawca myśli że
    > sąd przesle wyrok pocztą lub coś takiego, ale z tego co się orientuje to
    > trzeba się po niego samemu zglosić.

    Też sie spotkałam z tym , że pracodawca musiał się sam zgłosić.

    > Sprawa dotyczyła jeszcze świadczeń pieniężnych typu wyprawka, świadczenia
    > socjalne, ale to wszystko zostało uregulowane, lecz z świadectwem pracy
    jest
    > bez zmian.

    Dziwne w takim razie na jakiej podstawie wypłacone zostały zasądzone kwoty.

    Z tego co widziałam w takim wyroku sądowym wypunktowane sa wszystkie
    czynnosci, które pracodawca powinien wykonać i w jakim terminie.

    (Od wydania wyroku do jego uprawomocnienia ponad 2 miesiące)

    m.st.