PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie i dni na poszukiwanie pracy

  • 1. Data: 2005-04-12 05:53:34
    Temat: Wypowiedzenie i dni na poszukiwanie pracy
    Od: Kardan <g...@n...pl>

    Witam!
    Jest taka sytuacja - składamrezygnacje z pracy z miesięcznym okresem
    wypowiedzenia. Doczytałem sie ze przysłuduje mi dwa dni na poszukiwanie
    pracy. Nie wiem tylko czy to dotyczy sytuacji w której wypowiedzenie
    jest ze strony pracownika czy tylko jesli prace wypowiada pracodawca. Wg
    mnie zgodnie z przepisamu jesli ja składam wypowiedzenie też mam prawo
    do dwóch dni na poszikawnie pracy - nie jestem niestety tego pewny i
    prosze o potwierdzenia.
    Z góry dziekuję.

  • 2. Data: 2005-04-12 07:57:32
    Temat: Re: Wypowiedzenie i dni na poszukiwanie pracy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 12 Apr 2005 07:53:34 +0200, Kardan <g...@n...pl>
    zakodował:

    >Wg
    >mnie zgodnie z przepisamu jesli ja składam wypowiedzenie też mam prawo
    >do dwóch dni na poszikawnie pracy - nie jestem niestety tego pewny i
    >prosze o potwierdzenia.

    Gdzie tak wyczytałeś?
    W KP stoi jasno:
    Art. 37. § 1. W okresie co najmniej dwutygodniowego wypowiedzenia
    umowy o pracę dokonanego przez _pracodawcę_ pracownikowi przysługuje
    zwolnienie na poszukiwanie pracy...
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-04-12 08:37:54
    Od: Kardan <g...@n...pl>

    Kaizen napisał(a):
> [...]
    > Art. 37. § 1. W okresie co najmniej dwutygodniowego wypowiedzenia
    > umowy o pracę dokonanego przez _pracodawcę_ pracownikowi przysługuje

    A tutaj tak pisze http://www.jobuniverse.pl/artykuly/6725_1.html
    ale chcialbym miec pewność.

  • 4. Data: 2005-04-12 08:45:52
    Od: " Eddie" <s...@W...gazeta.pl>

    Kardan <g...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > mnie zgodnie z przepisamu jesli ja składam wypowiedzenie też mam prawo
    > do dwóch dni na poszikawnie pracy - nie jestem niestety tego pewny i

    Kiedyś istotie tak było. Ale w związku z walką z bezrobociem przepisy się
    zmieniły i te dni na poszukiwanie pracy przysługują wyłąćznie jeśli umowę
    wypowie pracodawca.
    A tak swoją drogą... 2 dni na znalezienie pracy. Dobre...

    Eddie

  • 5. Data: 2005-04-12 09:28:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 12 Apr 2005 10:37:54 +0200, Kardan <g...@n...pl>
    zakodował:

    >A tutaj tak pisze http://www.jobuniverse.pl/artykuly/6725_1.html
    >ale chcialbym miec pewność.

    Bądź poważny. Artykuł sprzed 5 lat w nasza cudowna kraj mógłby równie
    dobrze opierać się na przepisach z Nauru.

  • 6. Data: 2005-04-12 16:42:47
    Od: "MXW" <m...@n...here>

    A czy wypowiedzenie pracownik musi uzasadniac?
    Czy wystarczy tylko napisac ze sklada sie wypowiedzenie za porozumieniem stron ?