PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop - jak policzyć ?

  • 1. Data: 2002-08-13 10:47:12
    Temat: Urlop - jak policzyć ?
    Od: "Anna Krzysik" <a...@i...com.pl>

    Witam,
    jestem zatrudniona na umowę o pracę od 12.02.2002 roku. To jest już moja
    któraś z kolei praca. Poprzedni stosunek pracy ustał początkiem września
    2001r.,a w międzyczasie byłam na zwolnieniu chorobowym - to jest chyba bez
    znaczenia, ale na wszelki wypadek to piszę.
    Według ilości przepracowanych lat przysługuje mi 20 dni urlopu.
    I teraz nie jestem pewna jak policzyć ilość przysługującego mi w tym roku
    urlopu, a dokładniej mówiąc jak liczyć luty? Czy liczyć jako w pełni
    przepracowany miesiąc czy w ogóle go nie wliczać ?

    Ania

  • 2. Data: 2002-08-13 11:10:09
    Temat: Re: Urlop - jak policzyć ?
    Od: "=>Janek<=" <f...@i...pl>

    "Anna Krzysik" <a...@i...com.pl> wrote in message
> [...]
    > urlopu, a dokładniej mówiąc jak liczyć luty? Czy liczyć jako w pełni
    > przepracowany miesiąc czy w ogóle go nie wliczać ?

    Przerabiałem to 3 lata temu.
    Na rok przysługuje Ci 20 dni. Jeśli nie przepracujesz roku to liczysz
    proporcjonalnie za
    przepracowany okres zaokrąglając w górę (na Twoją korzyść)
    12 luty to 43 dzień roku więc:
    20 dni urlopu na 365 dni
    x dni urlopu na 323 dni (365-42)

    x=17,699 czyli przysługuje Ci 18 dni urlopu.

    =>Janek<=

  • 3. Data: 2002-08-13 15:02:57
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 13 Aug 2002 13:10:09 +0200, "=>Janek<="
    <f...@i...pl> zakodował:

    >Przerabiałem to 3 lata temu.
    >Na rok przysługuje Ci 20 dni. Jeśli nie przepracujesz roku to liczysz
    >proporcjonalnie za
    >przepracowany okres zaokrąglając w górę (na Twoją korzyść)

    Pod warunkiem, że w latach ubiegłych nabyła prawo do pierwszego
    pełnego urlopu.

    >12 luty to 43 dzień roku więc:
    >20 dni urlopu na 365 dni
    >x dni urlopu na 323 dni (365-42)
    >
    >x=17,699 czyli przysługuje Ci 18 dni urlopu.

    Kto Cię uczył tak liczyć? Urlop liczy się proporcjonalnie, do
    przepracowanych miesięcy, nie dni. Każdy niepełny miesiąc pracy
    zaokrągla się w górę, podobnie każdy niepełny dzień urlopu też w górę.
    Czyli (jeżeli nie następuje zmiana pracy) Annie przysługuje 11/12 z
    20, czyli _19_ dni. Jeżeli następuje zmiana pracy, to zamiast 11
    trzeba podstawić ilość miesięcy przepracowanych u danego pracodawcy
    (chociaż, jeżeli wcześniej udzielił urlopu w większym wymiarze, np
    całe 19 dni, to u następnego pracodawcy w tym roku nic się nie
    należy).

    Podstawa prawna - Rozporzadzenie w sprawie szczegolowych zasad
    udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i wyplacania wynagrodzenia
    za czas urlopu oraz ekwiwalentu pienieznego za urlop:
    § 1.2. Niepełny kalendarzowy miesi?c pracy zaokr?gla się w górę do
    pełnego miesi?ca.
    3. Jeżeli ustanie stosunku pracy u dotychczasowego pracodawcy i
    nawi?zanie takiego stosunku u kolejnego pracodawcy następuje w tym
    samym miesi?cu kalendarzowym, zaokr?glenia do pełnego miesi?ca
    dokonuje wył?cznie dotychczasowy pracodawca.

    Oraz KP:
    Art. 155.3. Przy ustalaniu wymiaru urlopu na podstawie przepisów art.
    155.1 i 155.2 niepełny dzień urlopu zaokr?gla się w górę do pełnego
    dnia; urlop należny pracownikowi w danym roku kalendarzowym nie może
    jednak przekroczyć wymiaru wynikaj?cego z przepisu art. 154 Par. 1.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-08-14 09:52:14
    Od: "Anna Krzysik" <a...@i...com.pl>

> [...]
    > (chociaż, jeżeli wcześniej udzielił urlopu w większym wymiarze, np
    > całe 19 dni, to u następnego pracodawcy w tym roku nic się nie

    Dzieki wielkie za pomoc, tez mi sie wydawalo, ze trzeba zaokraglic miesiac i
    pozniej liczyc proporcjonalnie, ale nie bylam pewna. Teraz juz jestem i w
    koncu wiem ile mam urlopu jeszcze.
    Pozdrawiam

    Ania