PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie

  • 1. Data: 2002-08-13 07:48:38
    Temat: Zwolnienie
    Od: Marcin Banach <s...@i...pl>

    Witam Grupowiczów

    Czy tak zawsze jest "Jak się nie podoba to niech się pan zwolni" ale jak
    pan się zwalnia to sraczka a może to a może tamto.

    Marcin Banach

  • 2. Data: 2002-08-13 08:09:54
    Temat: Re: Zwolnienie
    Od: "Ready" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Banach" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam Grupowiczów
    >
    > Czy tak zawsze jest "Jak się nie podoba to niech się pan zwolni" ale jak
    > pan się zwalnia to sraczka a może to a może tamto.
    >
    > Marcin Banach

    Jesli sam występujesz o wymowienie umowy o prace tracisz wszystkie
    przywileje tzn. np. urlop na poszukiwanie nowej pracy, wyprawke w zaleznosci
    od stazu pracy, wynagrodzenie za niewykorzystany urlop itd. itp.

    Jesli firma nie chce cie dalej zatrudniac badz nie mozecie dojsc do
    porozumienia, wowczas to ona powinna wystapic o rozwiazanie umowy, podajac
    rzeczowe i prawdziwe powody. Gdyby tak nie chciala postapic i np.
    powiedzialaby ci ze skoro nie chcesz sam sie zwolnic, to ona ci wypowie
    umowe lecz w uzasadnieniu poda np. ze jestes zlym pracownikiem i zwalnia cie
    dyscyplinarnie. Wowczas jesli nie jest to prawda, mozesz podac ich do sadu
    pracy a oni musza to udownidnic, ze bylo tak jak napisali. Jak dobrze wiesz,
    w sadzie pracy firmy zawyczaj przegrywaja ;-)

    Twoj przyklad, to wzor polskiego pracodawcy, ktory udaje ze mu nie jestes
    potrzebny i stara sie cie zlamac. Gdybys mu uleg, jezdzilby po tobie jak po
    starej klaczy. Jesli jest tak jak mowisz, ze w momencie kiedy chciales
    wypowiedziec, pana pracodawce opanowala panika, wowczas wg. mnie masz oto
    takie wyjscie.

    Negocjuj bardzo korzystne warunki pracy dla siebie, tzn. niech ci podniosa
    pensje, nie zwracaj uwagi na zadne tam inne bonifikaty typu komorka,
    samochod, ubezpieczenia itp. Liczy sie tylko kasa i zaraz ci powiem
    dlaczego. Dlatego, ze jesli pracodawca jest w przyslowiowej dupie w momencie
    kiedy bys odszedl, zrobi wszystko aby cie zatrzymac, lecz tylko do momentu
    kiedy po cichu nie znajdzie kogos na twoje miejsce. Jak tylko taka osobe
    znajdzie wowczas wywali cie na zbity pys... Poniewaz to jego ego zostalo
    naruszone w tej sytuacji a na to on sobie nie pozwoli z obawy ze inni
    pracownicy tez mogliby tak postapic.

    Dlatego ja na twoim miejscu bym wynegocjowal jak najwieksze zarobki i szukal
    sobie nowej pracy, bo tutaj jest dosc duze ryzyko, ze miejsca na dluzej nie
    zagrzejesz po tej rozmowie.

    pozdrawiam,
    Ready

  • 3. Data: 2002-08-13 09:11:53
    Od: Marcin Banach <s...@i...pl>

    Ready wrote:

    > Dlatego ja na twoim miejscu bym wynegocjowal jak najwieksze zarobki i szukal
    > sobie nowej pracy, bo tutaj jest dosc duze ryzyko, ze miejsca na dluzej nie
    > zagrzejesz po tej rozmowie.

    Pracę nową mam zaklepaną niestety nie mogłem
    zwolnić się sam ze względu na czas i teraz czekam
    na podjęcie decyzyji odnośnie porozumienia stron.
    Nawet gdyby mi zaproponowali znaczącą podwyżkę nie
    zostałbym, bo nowa praca jest atrakcyjniejsza.
    Zresztą każdy kto pracuje w szpitalu jako
    informatyk (mój etat nazywa się inspektor ds
    komputeryzacji) wie jak tam jest.

    Marcin Banach

  • 4. Data: 2002-08-13 11:20:26
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Jesli sam występujesz o wymowienie umowy o prace tracisz wszystkie
    > przywileje tzn. np. urlop na poszukiwanie nowej pracy, wyprawke w zaleznosci
    > od stazu pracy, wynagrodzenie za niewykorzystany urlop itd. itp.
    guzik prawda.
    urlop lub ekwiwalen nalezy sie bez wzgledu na sposob rozwiazania umowy o prace.
    co to jest wyprawka? jesli dodatkowa kasa, to tylko w wypadku zwolnien grupowych
    i to nie kazdych - dla jednej osoby raczej nie ma zastosowania ;-).
    chyba ze to jakis element zakladowego ukladu zbiorowego czy innego tego typu
    zwiazkowego wynalazku - w prywatnych firmach nikt takich przywilejow nie ma.
    jesli rozwiazane umowy nastepuje w wyniku wypowiedzenia, to dni wolne
    na poszukiwanie pracy sie naleza bez wzledu na to, ktora strona wypowiada.

    Jedyne co sie naprawde traci, to zasilek dla bezrobotnych od pierwszego dnia
    po zakonczeniu umowy o prace.
    no i prace ;-).

    pozdrawiam

    romekk

  • 5. Data: 2002-08-13 12:19:19
    Od: Marcin Banach <s...@i...pl>

    Roman Kubik wrote:
    > Jedyne co sie naprawde traci, to zasilek dla
    bezrobotnych od pierwszego dnia
    > po zakonczeniu umowy o prace.
    > no i prace ;-).

    Ale po 3 miesiącach go dostaniesz. Fakt, że
    skrócony o te 3 miesiące.

    Marcin Banach

  • 6. Data: 2002-08-13 12:51:09
    Od: Tyrmand <b...@k...net.pl>

    Marcin Banach napisal:

    > Pracę nową mam zaklepaną niestety nie mogłem
    > zwolnić się sam ze względu na czas i teraz czekam
    > na podjęcie decyzyji odnośnie porozumienia stron.

    Dla zasady - pewnie nie dostaniesz. Wlasnie to przerabiam, jestem na
    wypowiedzeniu i po utarczkach siedze na urlopie.
    --
    Tyrmand