PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę na 1/64 etatu

  • 41. Data: 2012-09-08 11:00:34
    Temat: Re: Umowa o pracę na 1/64 etatu
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarKust71" <...@...a> napisał w wiadomości
    news:504fac62$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 11-09-2012 22:19, Adam Płaszczyca pisze:
    > [...]
    > No i o to właśnie chodzi, że "czynności w gestii ZUS", poza
    > pośredniczeniem w przelewaniu kasy, ograniczają się przeważnie jedynie do
    > utrudniania innym życia i udawania pracy. ZUS w większości nie robi nic,
    > czego nie można byłoby zastąpić czymś bardziej zautomatyzowanym, mniej
    > zawodnym i bardziej skutecznym. Podobnie jaki inne urzędy, administracja i
    > samorządy, ZUS to jedynie przechowalnia dla nierobów i osób
    > nieprzystosowanych do znalezienia sobie uczciwej, przydatnej innym pracy.

    Czemu tylko ZUS a nie np POLICJI?
    No i o to właśnie chodzi, że "czynności w gestii POLICJI", poza
    pośredniczeniem w "kontaktach", ograniczają się przeważnie jedynie
    do utrudniania innym życia i udawania pracy. POLICJA w większości nie robi
    nic, czego nie można byłoby zastąpić czymś bardziej zautomatyzowanym,
    mniej zawodnym i bardziej skutecznym. Podobnie jaki inne urzędy,
    administracja i samorządy, POLICJA to jedynie przechowalnia dla nierobów i
    osób nieprzystosowanych do znalezienia sobie uczciwej, przydatnej innym
    pracy.

    pozdr

  • 42. Data: 2012-09-10 22:21:56
    Od: MarKust71 <...@...a>

    > Ta 'Armia' daje koszty obsługi w wysokości 4% przepływów. Pokaż mi coś, co
    > da mniejsze.

    "4% nie mniej niż..." to mniej więcej opłata za operacje gotówkowe w
    części znanych mi banków. Uważam, że ZUS nie wnosi do systemu
    ubezpieczeń żadnej wartości, a wyłącznie generuje koszty. Skoro jego
    rola sprowadza się do pośredniczenia w "przepływach", to nie byłoby
    wielkim problemem powierzenie ich obsługi instytucjom finansowym, którą
    spokojnie byłyby w stanie zadowolić się z tytułu prowizji kwotą tysiąc
    razy mniejszą niż to, ile nas wszystkich to teraz kosztuje.

    Nawet nie próbując robić tego rodzaju rewolucji wystarczy spojrzeć
    zupełnie niedaleko. W 2011 roku w Niemczech wypłacono 225.411,3 mln EUR
    emerytur, co kosztowało 3.576,6 mln EUR (). Jak widać można system
    prawie dziesięciokrotnie większy od polskiego obsłużyć trzy razy taniej...

    Na koniec mógłbyś mi pokazać, dlaczego u nas takie koszty są absolutnie
    niezbędne do poniesienia i musi zostać tak, jak jest ?

    --
    Marek

  • 43. Data: 2012-09-11 00:20:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 Sep 2012 22:21:56 +0200, MarKust71 napisał(a):

    > "4% nie mniej niż..." to mniej więcej opłata za operacje gotówkowe w
    > części znanych mi banków. Uważam, że ZUS nie wnosi do systemu
    > ubezpieczeń żadnej wartości, a wyłącznie generuje koszty. Skoro jego

    Zamienisz ZUS na bank - pozostanie 4%. Jakaś róznica?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 44. Data: 2012-09-11 12:54:55
    Od: MarKust71 <...@...a>

    > Zamienisz ZUS na bank - pozostanie 4%. Jakaś róznica?

    Oczywiście. Wystarczy doczytać ze zrozumieniem do końca zamiast
    podniecać się wycinanymi fragmentami.

    --
    Marek

  • 45. Data: 2012-09-11 12:56:42
    Od: MarKust71 <...@...a>

    > Zamienisz ZUS na bank - pozostanie 4%. Jakaś róznica?

    Ponadto chyba nie doczekałem się odpowiedzi na zadane pytanie...

    --
    Marek

  • 46. Data: 2012-09-11 22:19:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 11 Sep 2012 12:54:55 +0200, MarKust71 napisał(a):

    > Oczywiście. Wystarczy doczytać ze zrozumieniem do końca zamiast
    > podniecać się wycinanymi fragmentami.

    Oczywiście ni9e, bo bank będzie musiał przejąć te czynności, kótre obecnie
    są w gestii ZUS.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 47. Data: 2012-09-11 23:25:55
    Od: MarKust71 <...@...a>

  • 48. Data: 2012-09-12 12:17:01
    Od: MarKust71 <...@...a>

    W dniu 08-09-2012 11:00, Emeryt pisze:
> [...]
    > osób nieprzystosowanych do znalezienia sobie uczciwej, przydatnej innym

    Kultury trochę. Nie odpowiada się pytaniem na pytanie. Skoro brakuje
    argumentów, proponuję siedzieć, słuchać i się uczyć. Na naukę nigdy nie
    jest za późno. Gratuluję nierozpoznania różnic pomiędzy funkcją ZUS a
    Policji. Może w końcu usłyszałbym jeden konkretny argument, jedną jedyną
    funkcję, do której taki twór jak ZUS jest absolutnie, niezbędnie konieczny ?

    --
    Marek

  • 49. Data: 2012-09-12 20:12:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 11 Sep 2012 23:25:55 +0200, MarKust71 napisał(a):

    > No i o to właśnie chodzi, że "czynności w gestii ZUS", poza
    > pośredniczeniem w przelewaniu kasy, ograniczają się przeważnie jedynie
    > do utrudniania innym życia i udawania pracy. ZUS w większości nie robi

    Te czynności są określone przez prawo. Przenieś je do banku, a koszt
    obsługi, jak sam zauważyłeś - wzrośnie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 50. Data: 2012-09-12 23:19:36
    Od: MarKust71 <...@...a>

    > Te czynności są określone przez prawo. Przenieś je do banku, a koszt
    > obsługi, jak sam zauważyłeś - wzrośnie.

    Wzrośnie ? A w którym miejscu takiej bzdury się doczytałeś ? Czynności -
    owszem, wynikają z obowiązującego prawa, sposób wykonania - absolutnie
    nie. Przyjmując przykład banków koszty przewalania pieniędzy przez ZUS
    są porównywalne z najdroższą bankową usługą, tj. obsługą transakcji
    gotówkowych. Wszystko pozostałe musi być tańsze, bo zbyt wiele byłoby
    instytucji bankowych chcących to obsługiwać. Żadna instytucja publiczna
    nie jest efektywna, a każda bez wyjątku koszty niby uzasadniające swoje
    istnienie bez ograniczeń przerzuca na podatników i płatników. Może nie
    dojrzałeś drobnej subtelności, że moim zdaniem pozbawienie obecnego
    systemu ubezpieczeń społecznych balastu w postaci ZUS mogłoby ograniczyć
    koszty jego funkcjonowania co najmniej kilkukrotnie i podałem na to
    przykłady.

    --
    Marek