PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa na czas nie okreslony a okres próbny

  • 1. Data: 2007-08-31 18:55:07
    Temat: Umowa na czas nie okreslony a okres próbny
    Od: slaweksz <s...@w...vectranet.pl>

    Witam,

    mój przyszły pracodawca przysłał mi umowę o pracę.

    Jest to umowa o pracę na czas nie określony,
    w pełnym wymiarze czasu pracy od 01.10.

    Jest też punkt mówiący iż :

    Strony uzgadniają trzymiesięczny okres
    próbny. Okres próbny będzie liczony od
    pierwszego dnia zatrudnienia. W czasie
    okresu próbnego każda ze stron ma
    prawo przerwać umowę natychmiastowo,
    powiadamiając pisemnie drugą stronę.

    Czy jest to umowa na okres próbny 3 miesiące
    a potem od razu na czas nie określony czy jak?

    Czy zapis mówiący o prawie do przerwania
    okresu próbnego natychmiastowo jest zgodny z kodeksem pracy ?

    pozdrawiam
    sławek

  • 2. Data: 2007-08-31 19:27:23
    Temat: Re: Umowa na czas nie okreslony a okres próbny
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fb9nku$6rv$1@news.vectranet.pl slaweksz
    <s...@w...vectranet.pl> pisze:

> [...]
    > powiadamiając pisemnie drugą stronę.
    > Czy jest to umowa na okres próbny 3 miesiące
    > a potem od razu na czas nie określony czy jak?
    Jest to umowa wadliwie skonstruowana.
    Umowa na okres próbny to osobny rodzaj umowy i może _poprzedzać_ inne
    rodzaje umów (art. 25 §2 KP). Prawo pracy nie przewiduje konstrukcji
    proponowanej w umowie.

    > Czy zapis mówiący o prawie do przerwania
    > okresu próbnego natychmiastowo jest zgodny z kodeksem pracy ?
    Nie, art. 34 KP.
    Pomijam tu art. 52 i 55 KP, które można zastosować w określonych
    okolicznościach. Ale tego nie trzeba zawierać w umowie.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-08-31 19:46:43
    Od: slaweksz <s...@w...vectranet.pl>

> [...]
    > Pomijam tu art. 52 i 55 KP, które można zastosować w określonych
    > okolicznościach. Ale tego nie trzeba zawierać w umowie.

    A co jeśli obie strony podpiszą tak skonstruowaną umowę o pracę ?
    I jedna ze stron zechce w ciągu pierwszych 3 miesięcy rozwiązać
    umowę o pracę natychmiastowo ? Czy ma do tego prawo ?

    sławek

  • 4. Data: 2007-08-31 20:01:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fb9qln$9nt$1@news.vectranet.pl slaweksz
    <s...@w...vectranet.pl> pisze:

    > A co jeśli obie strony podpiszą tak skonstruowaną umowę o pracę ?
    > I jedna ze stron zechce w ciągu pierwszych 3 miesięcy rozwiązać
    > umowę o pracę natychmiastowo ? Czy ma do tego prawo ?
    Podstawową kwestią jest, czy taka czynność zostanie zaskarżona.
    Jesli nie, to nie ma sprawy.
    Generalnie - zależy która strona. KP słusznie chroni w tym zakresie
    pracownika (art. 18 §1 i §2).
    Resztę rozstrzygnie sąd.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-08-31 22:41:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 31 Aug 2007 20:55:07 +0200, slaweksz
    <s...@w...vectranet.pl> wrote:

    >Czy jest to umowa na okres próbny 3 miesiące
    >a potem od razu na czas nie określony czy jak?

    Jest to dziwoląg. IMHO w sądzie pracodawca by umoczył, sąd uznałby
    umowę za umowę na czas nieokreślony.

    >Czy zapis mówiący o prawie do przerwania
    >okresu próbnego natychmiastowo jest zgodny z kodeksem pracy ?

    Nie jest.
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356