PracaGrupypl.praca.dyskusje › Targi pracy -- czy warto?

  • 1. Data: 2008-03-08 12:56:46
    Temat: Targi pracy -- czy warto?
    Od: MacAaron <r...@n...gmail.com>

    Witam!

    Jutro w Warszawie targi pracy Jobbing, a ja akurat poszukuję zatrudnienia,
    i zastanawiam się, czy tam iść. Czy takie imprezy mają wartość wyłącznie
    informacyjną, czy też jest szansa zostania zapamiętanym i ułatwienia sobie
    w ten sposób procesu rekrutacji? Pewnie na ogół firmy delegują szeregowych
    pracowników, nie mających na to żadnego wpływu. Ma ktoś z grupowiczów
    jakieś doświadczenia z jednej bądź drugiej strony?

    Pozdrawiam,
    MacAaron

  • 2. Data: 2008-03-08 15:42:26
    Temat: Re: Targi pracy -- czy warto?
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "MacAaron" <r...@n...gmail.com> napisał w
    wiadomości news:fqu2qf$8it$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witam!
    >
    > Jutro w Warszawie targi pracy Jobbing, a ja akurat poszukuję zatrudnienia,
    > i zastanawiam się, czy tam iść.

    Oczywiście, że nie idź. Musiałbyś wstać, umyć się i dojechać, czyli same
    koszty a w zamian tylko jakaś tam szansa na robote. Już na starcie widac, że
    to nie jest opłacalna inwestycja.

    --
    andrzej

  • 3. Data: 2008-03-08 16:06:55
    Od: MacAaron <r...@n...gmail.com>

    andrzej:

    > Oczywiście, że nie idź. Musiałbyś wstać, umyć się i dojechać, czyli same
    > koszty a w zamian tylko jakaś tam szansa na robote.

    Właśnie o to pytałem, czy to naprawdę zwiększa szanse, jakbyś nie
    zauważył.

    Pozdrawiam,
    MacAaron

  • 4. Data: 2008-03-08 18:47:11
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "MacAaron" <r...@n...gmail.com> wrote in message
    > andrzej:

    > Właśnie o to pytałem, czy to naprawdę zwiększa szanse, jakbyś nie
    > zauważył.

    Szanse moze zwiekszyc jesli bedzie ktos z HR, pogadacie sobie i ciebie
    zapamieta. Bardziej celem tych targow jest to, zebys mogl pociagnac za jezyk
    szeregowych pracownikow. Czasami jak sie wkreci takiego w rozmowe to duzo
    praktycznych info o samej pracy mozna sie dowiedziec.

    pozdr

  • 5. Data: 2008-03-09 16:36:44
    Od: Damianos <d...@g...com>

    On 8 Mar, 19:47, "Z" <a...@o...pl> wrote:
    > "MacAaron" <r...@n...gmail.com> wrote in message
    >
    > news:fqudl9$210$1@atlantis.news.neostrada.pl...> andrzej:

    Ja w ten sposób zdobyłem porządną pracę - było to kilka lat temu -
    siedziałem sobie na stypendium w Niemczech dowiedziałem się że są
    targi pracy i będzie tam firma która mnie interesuje. W ciągu 2 godzin
    podjąłem decyzje, spakowałem się, na stopa przyjechałem do Polski do
    rodziców - później na stopa (wtedy byłem bidnym studentem :)) do
    Warszawy - dałem jedno jedyne CV i wróciłem na stopa do Niemiec :)
    Całość zajęła mi 2 dni. Po kolejnych dwóch dniach telefon czy "nie
    chciałbym przyjechać na rozmowę" (pan z HR jeszcze się tłumaczył ze
    niestety musze do nich przyjechać - wiedział ze ponownie będę jechał
    stopem :)) efekt mojego wyjazdu jest taki że pracuje w tej firmie już
    kilka lat - jestem w miarę zadowolony.

    Dlaczego o tym pisze? andrzej podął antyprzykład - staram ci się podąć
    mój przykład jako effekt jak się później okazało, skutecznego
    działania. Jakbym siedział wtedy przed kompem to nie wiele by z tego
    wynikło. Siedzenie _przed kompem_ i zastanawianie się czy takie i
    takie działanie zwiększy twoją skuteczność jest mało skuteczne :)
    Czasami trzeba wstać od kompa i zadziałać - np. pojechać na targi
    pracy.

    BTW. Kiedy są te targi pracy? Dzisiaj? Targi pracy w niedziele?

  • 6. Data: 2008-03-09 23:09:38
    Od: MacAaron <r...@n...gmail.com>

    Damianos:

    > Siedzenie _przed kompem_ i zastanawianie się czy takie i
    > takie działanie zwiększy twoją skuteczność jest mało skuteczne :)

    Dlatego pytam na grupie, żeby nie musieć samemu sobie spekulować, czy to
    coś daje. W końcu jeśli te targi miałyby być stratą czasu, to ja mógłbym
    ten czas lepiej wykorzystać, np. napisać jakiś list motywacyjny czy
    poszukać kolejnego miejsca, w którym chciałbym pracować.

    Ale skoro tak zachwalacie, to chyba tam zajrzę w takim razie.

    > BTW. Kiedy są te targi pracy? Dzisiaj? Targi pracy w niedziele?

    Nie, pochrzaniło mi się. Jutro są.

    MacAaron

  • 7. Data: 2008-03-10 19:57:46
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    MacAaron wrote:
> [...]
    > pracować.
    > Ale skoro tak zachwalacie, to chyba tam zajrzę w takim razie.

    Ode mnie mogę powiedzieć, że zawsze warto iść, tym bardziej,
    że nigdy nie wiesz co Cię na nich spotka :) Naprawdę, uwierz mi.
    A jak masz targi pod nosem to nie widzę problemu, najwyżej
    kilka listów motywacyjnych mniej napiszesz. Żadna strata jak dla mnie.