PracaGrupypl.praca.dyskusje › Średnie / wyższe

  • 1. Data: 2002-08-19 20:50:25
    Temat: Średnie / wyższe
    Od: "KBK" <d...@w...pl>

    (branża IT)
    1. Jak wam się wydaje czy pracodawca woli zatrudnić osobę z wyższym
    kierunkowym wykształceniem, czy osobę ze średnim wykształceniem ale z 3-5
    letnim doświadczeniem?

    2. Jak przekonać pracodawce (i to już w Liście motywacyjnym/CV), żeby wziął
    kandydaturę osoby ze średnim+dośw. do rozpatrzenia?

  • 2. Data: 2002-08-20 06:26:12
    Temat: Re: Średnie / wyższe
    Od: "Krzysiek" <k...@d...prv.pl>

    Użytkownik "KBK" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wziął
    > kandydaturę osoby ze średnim+dośw. do rozpatrzenia?

    problem w tym, że teraz jest masę ludzi po studiach, z 3-5 letnim
    doświadczeniem, szukających pracy...... więc i tak wybierze tego po
    studiach...

    pozdr
    Krzysiek

  • 3. Data: 2002-08-20 08:34:45
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Krzysiek <k...@d...prv.pl> napisał(a):

> [...]
    > >

    > problem w tym, że teraz jest masę ludzi po studiach, z 3-5 letnim
    > doświadczeniem, szukających pracy...... więc i tak wybierze tego po

    Osoba ze średnim wykształcenie może mieć mniejsze oczekiwania płacowe niż
    osoba po studiach. Jeśli pracodawca szuka konkretnego faceta do konktretnej
    pracy (a nie "młodego, kreatywnego"), to ten fakt może być argumentem.

  • 4. Data: 2002-08-20 08:38:39
    Od: "Krzysiek" <k...@d...prv.pl>

> [...]
    konktretnej
    > pracy (a nie "młodego, kreatywnego"), to ten fakt może być argumentem.

    Jeszcze troche a i tak wszystkim, choćby mieli po 2 fakultety, 2 jezyki
    itp.. bedą proponowac 800 zl......

    Krzysiek

  • 5. Data: 2002-08-20 20:54:12
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    wziął
    > kandydaturę osoby ze średnim+dośw. do rozpatrzenia?

    Mozesz sprobowac napisac o tym wprost.
    Skoro boisz sie ze inaczej i tak automatycznie Cie odrzuca, to sprobuj
    przykuc ich uwage tak,
    zeby dla Ciebie zrobili wyjatek.
    Oczywiscie ludzie sa rozni, ale w wielu firmach wola zatrudnic kogos, komu
    naprawde
    zalezy na pracy, dla kogo ta praca bedzie czyms rzeczywiscie cennym.
    Napisz, ze wprawdzie nie masz wyzszego wyksztalcenia, ale masz bardzo dobrze
    pasujace
    do pracy, kilkuletnie doswiadczenie. Ze jesli bedzie taka potrzeba, to
    jestes sklonna sie dalej doksztalcac.
    To nieprawda, ze w firmach przyjmuja tylko perfekcyjnych kandydatow.
    Wrecz przeciwnie. A w przypadku Twojego stanowiska akurat wyzsze
    wyksztalcenie moze wcale nie byc
    potrzebne, w odroznieniu od znajomosci branzy, czy duzej motywacji do pracy.
    Podkresl co juz osiagnelas w zyciu zawodowym,
    staraj sie bardziej pisac "wykonalam, przygotowalam, poprowadzilam" a potem
    dodaj, co potrafisz.
    Zastanow sie, co wg Ciebie jest najwazniejsze w Twojej pracy, jakie Twoje
    cechy byly Ci przydatne, co Ci sie udalo i napisz o tym.
    Nie pisz szablonowo, sztywno, niech z Twojego listu bedzie widac czlowieka,
    na ktorym mozna polegac.
    Pozdrawiam i powodzenia,
    MArta

  • 6. Data: 2002-08-26 10:53:40
    Od: "Piotr" <p...@p...gazeta.pl>

    "Krzysiek" <k...@d...prv.pl> wrote in message

    > problem w tym, że teraz jest masę ludzi po studiach, z 3-5 letnim
    > doświadczeniem, szukających pracy...... więc i tak wybierze tego po
    > studiach...

    Niekoniecznie... ja kiedyś nie dostałem pracy (właściwie to fizycznej ale
    bardzo dobrze płatnej) właśnie dlatego że kiedyś ukończyłem studia. Znam też
    firmę w której oferty osób z wyższym wykształceniem były automatycznie
    odrzucane dlatego że jak po studiach to pewnie zaraz chcieliby awansów,
    podwyżek itp. Czasem zbyt duże wykształcenie kandydata do pracy działa na
    jego niekorzyść.

    Piotr

  • 7. Data: 2002-08-26 13:48:52
    Od: "Aseti" <a...@h...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odrzucane dlatego że jak po studiach to pewnie zaraz chcieliby awansów,
    > podwyżek itp. Czasem zbyt duże wykształcenie kandydata do pracy działa na

    Zgadzam się.
    kiedyś bardzo długo szukałam pracy. Najpierw na wyższych stanowiskach, a
    wraz z postępującym załamaniem na coraz niższych.
    W końcu trafiłam do firmy, gdzie poszukiwali asystentki ds. public relations
    i tam powiedziano mi, że zmarnowałaby się na tym stanowisku i powinnam
    szukać samodzielnego stanowiska. Błędne koło