PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sposób rozwiązania umowy

  • 1. Data: 2004-10-17 17:39:45
    Temat: Sposób rozwiązania umowy
    Od: "Genezyp deBill" <d...@w...pl>

    Rozwiązano ze mną umowę o pracę - wypowiedzenie umowy o pracę przez
    pracodawcę. Powód ? - nie wykonywałem w swojej jednostce budżetu za rok
    bieżący ( przez poprzednie dwa lata moja jednostka była jedną z najlepszych
    i mieliśmy najwyższe wskaźniki dochodowości więc " skrojono " nam budżet z
    przyrostem 150 % !). Trochę mnie to podłamało, ale tak to bywa w
    dzisiejszych czasach... Ale mam takie pytanie ; Otóż mam umowę o zakazie
    konkurencji - stanowi ona, że mój pracodawca będzie mi płacił przez 6 m-cy
    50% ostatniego wynagrodzenia pod warunkiem, że nie podejmę pracy w podobnej,
    konkurencyjnej firmie ( finanse ). Nie ma tam nic o sposobie rozstania lub
    rozwiązania podstawowej umowy o pracę. Jednocześsnie pracodawca "
    wspaniałomyślnie " zaoferował mi, że może zamienić wypowiedzenie umowy o
    pracę na rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron. Niby fajnie, ale
    czy ktoś mi powie, czy bez względu na sposób rozstania się z moją firmą
    będę/mogę liczyć na te 50% ? Dla wyjaśnienia ; nie zamierzam w ogóle
    podejmować nowej pracy, bo okazało się, że nagle załamało się moje zdrowie i
    muszę całkowicie zmienić swoje życiowe priorytety.
    Być może wlazłem na niewłaściwą grupę, jeżeli tak - niech ktoś napisze gdzie
    szukać właściwej... dzięki,
    zypek

  • 2. Data: 2004-10-17 18:19:09
    Temat: Re: Sposób rozwiązania umowy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 17 Oct 2004 19:39:45 +0200, "Genezyp deBill"
    <d...@w...pl> zakodował:

    > Powód ? - nie wykonywałem w swojej jednostce budżetu za rok
    >bież?cy

    Odwołaj się do sądu pracy. Pracownik nie odpowiada za wyniki - ma
    jedynie starać się (czyli jeżeli dokładałeś należytej staranności nie
    można Cię zwolnić). Nie masz wpływu, na sytuację na rynku, politykęc
    cenową firmy ani konkurencji.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2004-10-17 20:59:36
    Od: z...@p...onet.pl

    Nie podpisuj porozumienia stron bo to tak jakbyś się zwolnił na swoje życzenie
    i nie masz szans w sądzie pracy , jednakże jeżeli już zechcesz porozumienie
    stron to zamieść tam klauzulę o tych 50 % i pracodawca musi na to wyrazić
    zgodę lub nie.
    Pisałeś że masz kłopoty ze zdrowiem więc możesz w trakcie trwania stosunku
    pracy zacząć L4 a po zakończeniu pracy ZUS będzie ci wypłacał do 180 dni
    chorobowe.
    Pozdrawiam!