PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozpoczęcie działalności gospodarczej - potrzebuję porad

  • 1. Data: 2009-12-11 17:50:30
    Temat: Rozpoczęcie działalności gospodarczej - potrzebuję porad
    Od: John Smith <a...@g...com>

    Witam Grupowiczów,
    od stycznia chciałbym rozpocząć działalność gospodarczą. Zatrudnienie
    będzie wyglądać następująco - będę psychoterapeutą świadczącym usługi na
    potrzeby NZOZ. Nigdy wcześniej nie prowadziłem działalności
    gospodarczej, od kilku miesięcy jestem bezrobotny. Zaproponowano mi 2300
    brutto. Zastanawiam się, jak wygląda kwestia opłat (ZUS itp) z tej
    kwoty, tzn. ile ostatecznie zostaje "na rękę". Znalazłem m.in. poniższą
    stronę http://e-insurance.pl/biznesme/index.htm - rozumiem, że przez
    pierwsze dwa lata obowiązuje mnie suma z tej drugiej tabeli (tj. 337 zł
    bądź odpowiednio w zalezności od średniego wynagrodzenia)?
    Kolejna kwestia to forma opodatkowania - co byłoby dla mnie najbardziej
    korzystne i czy w ramach US znajdę kogoś, kto mógłby mi doradzić?
    Byłbym wdzięczny za wszelkie informacje i rady!