PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow czasy 5zl/godz › Re: znow czasy 5zl/godz
    From: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: znow czasy 5zl/godz
    Date: Mon, 20 Apr 2009 15:11:46 +0100

    moonwalker pisze:

    > madrze piszesz, ale odbiegasz od tematu :) podobny sklep w polsce,
    > podobny sklep w szwajcarii, ceny w szwajcarskim sklepie kilkanascie
    > procent wyzsze niz w polskim, ale zarobki 3 razy wieksze. Dlaczego? :)

    a pomyślałeś o obrocie? o finansowej głebokości danego rynku?

    ja znam to akurat z angielskiego podwórka, ale wiem że np super
    funkcjonują tu sklepy sprzedające ubrania w cenach co najmniej niskich.
    Jakość oczywiście nie versace, tylko marka własna (ergo pewnie
    produkowane w chinach) ale zarabiają własnie na obrocie.
    Załóżmy jak nie masz się w co ubrać (nie wiem dlaczego, ale załózmy ze
    to własnie taki problem), idziesz do takiego sklepu i za 20 funciorów
    wychodzisz w pełni ubrany (czyli w okolicach 100 zł, na dzien dzisiejszy
    nawet pare złotych mniej), jak chcesz z koszula krawatem i w garniaku to
    w 40 funciakach sie zmieścisz. najniższa płaca to 5,73 za godzinę
    (pewnie własnie się trochę zmieniło bo nowy rok podatkowy), czyli to
    oficjalniejsze ubranie masz za 4 godziny pracy na przysłowiowym zmywaku.
    Co daje ten przykład? rozwinięcie pojęcia umownie przeze mnie nazwanej
    "głębokości finansowej rynku". I tę masz podobnie w każdym kraju lepiej
    rozwiniętym niż w pl.
    I juz widzisz gdzie masz odpowiedź - zarobek na sztuce załóżmy 10 groszy
    daje ci zarobek 100 zł przy sprzedanych 1000 sztuk, prawda? polski sklep
    będzie się martwic jak sprzedać te 1000 sztuk, za granicą będą zaczynać
    odczuwać zaniepokojenie kiedy sprzedaż spadnie do, powiedzmy, 10000.
    Przypuszczam że to jest ta skala porównawcza, ale to jest mój osobisty
    pogląd nie podparty żadnymi konkretnymi wskaźnikami