PracaGrupypl.praca.dyskusjewybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron" › Re: wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"
    From: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    <4c582735$0$2596$65785112@news.neostrada.pl> <i399ag$2gr$1@news.onet.pl>
    <4c583bd5$0$17082$65785112@news.neostrada.pl> <i39pqr$h4c$1@news.onet.pl>
    <4c58738f$0$17096$65785112@news.neostrada.pl> <i39t5g$s45$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"
    Date: Wed, 4 Aug 2010 01:23:37 +0200

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:i39t5g$s45$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał

    > A posiadanie dzieci to_tylko_posiadanie dzieci :)
    > Wybacz, ale chyba nie załapałeś, o co mi chodziło.
    > No chyba, że ja nie załapałem, o co chodzi Tobie, bo może piszesz po
    prostu
    > o jakimś "freelancerstwie" czy innej jednoosobowej DG, które do
    prowadzenia
    > większej firmy mają się jak pięść do nosa.

    Jak najbardziej miałem na myśli również firmy średnie i duże. W każdym
    razie przyjąłem do wiadomości, że muszę zostać szefem 500-osobowej firmy,
    by zrozumieć, czemu jej szef jest burakiem. OK.

    > Tak, jak ja nie rozumiem, dlaczego uważasz, że prowadzenie firmy to
    "tylko"
    > prowadzenie firmy :)

    Bo prowadzenie firmy to prowadzenie firmy. "Tylko", czy "aż", mniejsza o
    to. Wcale nie bagatelizuję trudności zadania, nie nie. Natomiast z
    technicznego punktu widzenia jest i powinno to tym właśnie być. Nie
    "misją", nie "dawaniem pracy", nie "pionierstwem", nie "najistotniejszym
    wkładem w gospodarkę" itp. Od takich tekstów się zaczyna i nawet nie
    wiesz, kiedy zaczynasz się unosić pół metra nad chodnikiem...

    > Możliwe. Odnoszę się jedynie do tego, co sam tutaj napisałeś.

    > Np. jakich smaczków?

    zdaje się, że chodziło akurat o (nadużywane) "wywalanie na pysk", ale w
    tej grupie są różne odchyły. Materiał badawczy mam spory, jeśli nie było
    to dotąd oczywiste.

    > Chodziło Ci o "wylatywanie z hukiem"? To ja napisałem.
    > Co jest w tym określeniu takiego niestosownego, jeśli jest adekwatne do
    > danej sytuacji?

    Literalnie, a zapewne teraz tak chcesz do tego podejść, nie ma w tym
    oczywiście nic niestosownego. Natomiast pewnego ducha oddaje. No i
    przypomina mi paru takich, więc się też troszkę śmieję :)

    > Czy wg Ciebie w przypadku pracodawcy bez skrupułów można użyć
    przeróżnych
    > mało wybrednych epitetów, a w stosunku do pracownika zawsze i
    niezależnie
    > od okoliczości obowiązuje poprawność polityczna?

    To jest zarzut do mnie? Skrytykowałem pracodawców zgodnie ze swoim
    przekonaniem - to chyba nie jest zgodne z definicją poprawności
    politycznej, prawda? Że nie skrytykowałem natychmiast i symetrycznie
    pracowników to chyba też nie jest przejaw poprawności politycznej, prawda?
    A już najciekawsze jest, że skrytykowałem (że kradną, bo kradną, niektórzy
    na potęgę) ale nie zauważyłeś :)

    > Ale jakie? Mówili o sobie "jestem pozbawionym skrupułów chamem"? :)

    tak, tak dokładnie mówili :) Nie sprowadzaj tematu do absurdu.

    > Nie wiem, o jakich informacjach piszesz, bo wcześniej nic o nich nie
    > wspominałeś.
    > Pisałeś jedynie o swoich obserwacjach dotyczących przemian znajomych w
    > "pozbawionych skrupułów chamów" nie zastanawiając się nawet z czego
    takie
    > przemiany mogą wynikać. Nie zastanawiając się, a tym samym nie mając o
    tym
    > bladego pojęcia. O tym właśnie pisałem.

    Wyjaśnienie częściowo wyżej, natomiast bardzo ciekawie w sumie
    potwierdzasz, że jakaś przemiana następuje, tylko ja się nad nią
    dostatecznie głęboko nie zastanawiam :) Mam pewne podejrzenia, skąd się to
    bierze :)

    > Gdzie się zapędzić?

    > A Ty jesteś w 100% legalny? Zawsze i wszędzie?
    > Nie tylko jako pracownik.

    No, gdzie się zapędzić? I czemu tak nerwowo odbiłeś piłeczkę? Czemu
    przeciąłeś wypowiedź na pół? Doskonale wiesz, gdzie się można zapędzić,
    musiałeś to już przerabiać...
    A jeśli pytasz o moją uczciwość: tak, zawsze jestem uczciwy wobec ludzi.
    Nie nadaję się na pracodawcę. Jeśli pytałeś również o to, czy łamię
    przepisy ruchu drogowego, to odpowiedź brzmi: tak, oczywiście że łamię.
    Teraz zbuduj z tego misterną konstrukcję myślową, która usprawiedliwi
    skurwysyństwo niektórych pracodawców (nie sugeruję, że chodzi o Ciebie).

    > Hmmm... którego słowa nie rozumiesz? :)

    zestawienia ich w parę :)

    e.